Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Panda se vrací jako Grande

Nový Fiat Grande Panda, první model nové globální rodiny, je skutečným reprezentantem italské značky díky svému italskému designu, kompaktním rozměrům, inkluzivitě a udržitelnosti. Fiat Grande Panda debutuje s elektrickým a hybridním pohonem.

Fiat Grande Panda, navržený v Centro Stile v Turíně, se vyznačuje kompaktními rozměry, čistými liniemi a přehledným interiérem, což z něj činí ideální vůz pro použití jako rodinný automobil. Grande Panda je prvním vozem FIAT postaveným na platformě Stellantis „Smart Car Platform“.
Poprvé v historii slovo „Grande“ neznamená velký: Grande Panda je jedinečná svými kompaktními rozměry – délka 3,99 m (pod průměrem segmentu), výška 1,57 m a šířka 1,76 m (bez zrcátek) zajišťují komfort pro pět osob.

Italský design a elegance se projevují v odvážně modelovaných plochách s jemnými liniemi, od robustních podběhů kol až po přední a zadní stříbrné ochranné kryty podvozku. Design vozu byl navržen tak, aby byl jednoduchý, funkční a zároveň svým způsobem překvapivý.
Odkazy na minulé trendy jsou patrné i v LED světlometech PXL, které evokují videohru z 80. let a spojují funkčnost se stylem. Design ve tvaru písmene X v kombinaci s černými povrchovými úpravami sloupků a 17“ leštěnými koly z lehké slitiny se středovými kryty s logem FIAT tvoří osobitý a poutavý celek.

Grande Panda díky své prostornosti a chytrému využití prostoru umožňuje pohodlnou přepravu až pěti osob. V tomto ohledu vyniká jednou z nejlepších prostorností v oblasti ramen v celém segmentu.
Nabízí objemné úložné prostory na nečekaných místech, například v palubní desce, kde mají objem 13 litrůKromě toho disponuje nadprůměrným zavazadlovým prostorem s maximálním objemem 361 litrů (v elektrické verzi).

Oblast infotainmentu, středový tunel, palubní deska, výdechy ventilace a prošívání sedadel jsou oživeny žlutými akcenty. Italský původ se odráží i v dalších unikátních prvcích: například 10'' digitální sdružený přístroj a 10,25'' displej infotainmentu jsou inspirovány tvarem testovacího okruhu na střeše továrny Lingotto, zatímco světlomety a zadní světla s opálovými krychlemi připomínají okna na fasádách této továrny.


Grande Panda: elektrické a hybridní pohony

První model z nové rodiny vozů FIAT bude k dispozici jako elektromobil a hybrid. Elektrická verze je vybavena baterií o kapacitě 44 kWh a elektromotorem s výkonem 83 kW (113 k), které v kombinovaném cyklu WLTP nabízejí dojezd 320 km. Dosahuje maximální rychlosti 132 km/h a zrychlení z 0 na 50 km/h za 4,2 s (0–100 km/h za 11 s). FIAT se při vývoji této verze zaměřil na cenovou dostupnost, což umožňuje nabídnout cenově přijatelný vůz těm, kteří chtějí přispět k přechodu na elektrický pohon. Otevření objednávek pro model Grande Panda je předpokládáno na českém trhu během 1. čtvrtletí tohoto roku.

Předpokládaná cena na českém trhu pro plně elektrický model Grande Panda je od 589 900 Kč vč. DPH. Kompletní ceník a oznámení otevření objednávek na českém trhu bude předmětem samostatného tiskového sdělení později během 1. čtvrtletí 2025.

Nový globální model je vybaven integrovaným spirálovým AC kabelem umístěným v přední části vozu (a také zadním nabíjecím portem), který umožňuje nabíjení výkonem až 7 kW. Tím lze dosáhnout nabití z 20 % na 80 % za 4 hodiny a 20 minut.

Alternativně, na základě preferencí zákazníků nebo specifických požadavků trhu, je k dispozici varianta s palubní AC nabíječkou spojenou se zadním nabíjecím portem o výkonu 11 kW, který umožňuje stejný rozsah nabití za 2 hodiny a 50 minut. Obě verze nabíjecího systému zahrnují standardní zadní port pro rychlé nabíjení stejnosměrným proudem, který při výkonu 100 kW zvládne kompletní nabití za pouhých 27 minut.

Hybridní verze disponuje přeplňovaným tříválcovým motorem o objemu 1,2 litru s výkonem 100 k, 48voltovou Li-ion baterií a šestistupňovou elektrifikovanou dvouspojkovou převodovkou (eDCT), která zahrnuje elektromotor s výkonem 21 kW, měnič a centrální jednotku převodovky. Tyto komponenty spolupracují ve vzájemné součinnosti a poskytují vozu vynikající dynamiku. Elektrická asistence zlepšuje pružnost v nízkých otáčkách a při akceleraci, zajišťuje plynulý a tichý rozjezd a umožňuje citlivé přechody mezi jednotlivými druhy pohonu. Technologie rovněž umožňuje rekuperaci energie během zpomalování.

Hybridní pohonný systém nabízí řadu chytrých funkcí, jako je e-launch, umožňující plynulý a tichý rozjezd ve 100% elektrickém režimu, tedy s nulovou spotřebou benzinu.

Elektromotor nejen zvyšuje celkovou účinnost a dynamiku vozu, ale také umožňuje deaktivaci spalovacího motoru v nízkých rychlostech, například ve městě nebo na rovné silnici. Grande Panda je schopna v těchto podmínkách využívat elektrický dojezd až 1 km při rychlosti nižší než 30 km/h. Zapojuje se také ve stabilních podmínkách, na rovné silnici nebo na dálnici s klesáním, když řidič uvolní plynový pedál, což umožňuje efektivní řízení spotřeby energie a baterie.

Funkce e-creeping se spoléhá výhradně na elektrickou energii a slouží především k provádění krátkých pohybů vpřed bez sešlápnutí plynového pedálu, například při popojíždění v dopravní koloně. Slouží také k parkování na 100% elektrický pohon, a to buď na první rychlostní stupeň, nebo na zpátečku (e-parking). Přínosy této technologie jsou okamžitě patrné, neboť snižuje spotřebu, více respektuje životní prostředí, méně zatěžuje hlukem, zvyšuje komfort a zpříjemňuje jízdu. Všech výhod je dosaženo také díky dvouspojkové převodovce a pohotovým reakcím pohonného ústrojí.
Elektrická i hybridní verze ztělesňují filozofii „easy drive“ a nabízejí mimořádnou míru jednoduchosti: pouhé dva pedály zajišťují pohodlnou jízdu.

Jednoduchost a vynalézavost jsou základními hodnotami značky FIAT, které v modelu Grande Panda nacházejí široké uplatnění. Spirálový integrovaný nabíjecí kabel je jedinečným prvkem v automobilovém průmyslu, který nejlépe ilustruje snahu o chytrá a praktická řešení, jež splňují i skryté potřeby zákazníků.

Zákazníci si mohou vybrat mezi dvěma variantami dobíjení v závislosti na trhu. Verze s výkonem 11 kW nabízí vyšší rychlost dobíjení prostřednictvím zadního portu, zatímco varianta s výkonem 7 kW disponuje spirálovým kabelem, integrovaným do přední masky vozu (a dalším 7 kW portem v zadní části vozu). Ten díky délce 4,5 metru umožňuje snadné a pohodlné dobíjení. Obě verze lze nabíjet doma pomocí 7kW Wallboxu, výkonem 1,5 kW nebo 3 kW s nabíjecím kabelem Mode 2 (do klasické domácí zásuvky), případně na cestách pomocí rychlonabíjecích stanic (DC) o výkonu 100 kW.


Unikátní sestava

Nový rodinný vůz v elektrické verzi je k dispozici ve dvou konfiguracích: plně vybavená, špičková Grande Panda La Prima a model (Grande Panda)RED, který je dostupnější. Tento model se vyznačuje výraznými designovými prvky, jako jsou 16" bílá ocelová kola a logo RED na B-sloupku.


Hybridní verze ve výbavách POP, ICON a LA PRIMA

Zpočátku je připravena výbava POP, „vstupní“ verze: kompletní soubor asistenčních systémů, manuální klimatizace, 10“ přístrojový štít, elektrifikovaná dvouspojková převodovka eDCT, elektrická parkovací brzda (EPB). Tlačítko „Home“ na palubní desce, umožňuje uživateli rychlý návrat na hlavní obrazovku nebo rozhraní aplikace jeho stisknutím. Toto tlačítko umožňuje snadný přístup na domovskou obrazovku a zajišťuje plynulý přechod mezi různými funkcemi nebo aplikacemi během jízdy.
Výbava Icon, „základní“ verze, byla navržena tak, aby zákazníkům poskytla vysokou úroveň moderních prvků, jako je informační a zábavní systém s 10,25“ displejem a přední a zadní světlomety s technologií LED. Tato verze jim umožňuje rozšířit výbavu prostřednictvím tří paketů: Tech, Style a Zima.


Asistenční systémy

Fiat Grande Panda je vybaven rozsáhlou řadou pokročilých asistenčních systémů (ADAS), které zajišťují bezpečnou a pohodlnou jízdu. Mezi klíčové prvky výbavy patří parkovací asistent se zadními senzory (u modelu La Prima standardně také s předními senzory a couvací kamerou) a další asistenční jízdní funkce, jako je tempomat, omezovač rychlosti, aktivní bezpečnostní brzda a asistent pro jízdu v jízdním pruhu, který jemně navádí vozidlo v případě, že řidič nechtěně vybočí z jízdního pruhu. Vozidlo dále upozorňuje na rychlostní limity a hlídá pozornost řidiče, zatímco systémy aktivní bezpečnosti informují o otevřených dveřích nebo zavazadlovém prostoru a před jízdou zajistí, aby bylo vše bezpečně zavřeno. Tyto technologie společně zvyšují bezpečnost a pohodlí na cestách.


Propojené služby pro všechny případy

Cestování s klidem v mysli je s Fiatem Grande Panda jednodušší než kdy dřív. Díky 10palcovému digitálnímu přístrojovému panelu, 10,25“ dotykovému displeji s bezdrátovým zrcadlením, které umožňuje mít všechny funkce telefonu dostupné na velké centrální obrazovce, a bezdrátové nabíječce telefonů s možností až čtyřikrát rychlejšího nabíjení přes USB-C nebyl život ve voze nikdy pohodlnější.



Fiat 4.2.2025

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Automobilove klenoty
VW Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar