Fiat Panda Panda na metan i benzin
Orientace společnosti Fiat Group na životní prostředí vychází ze dvou hlavních zásad, jednak zlepšení ekologické kompatibility konvenčních motorů a nasazení zdrojů pro rozvoj alternativních pohonných systémů.
V rámci hledání inovativních řešení považuje Fiat metanové pohonné jednotky v současné době za nejvhodnější a nejdostupnější technologickou variantu, která řeší problém znečišťování v městských oblastech. Fiat je v oblasti alternativních kombinovaných pohonných jednotek benzin/metan již přes deset let světovou špičkou.
Praktická, příjemná a k životnímu prostředí ohleduplná – to jsou typické charakteristiky „Pandy Pandy“, nového vozu s motorem 1.2 8v a využívající kombinovaný palivový systém na benzin a metan.
Tento originální pohon se stane novým standardem pro automobilovou dopravu ve městě. „Panda Panda“ je dokonce ještě více inovativní, neboť překonává kompromisy typické pro auta s metanovým pohonem. V podlaze karosérie odvozené od verze 4x4 jsou zabudovány dvě samostatné metanové nádrže, každá s kapacitou 72 litrů. Vzhledem ke způsobu jejich umístění se získal stejný prostor jako u původního vozu, a to pro dva cestující a zavazadla (asi 200 litr). Umístění dvou nádrží pod podlahou je z hlediska bezpečnosti nejlepším řešením.
Kapacita 72 litrů zajišťuje neočekávaně skvělý dojezd, který je při použítí metanu, asi 300 km. Kapacita palivové nádrže zůstává proti benzinové verzi nezměněná (30 l).
„Panda Panda“ potvrzuje vedoucí postavení Fiatu v oblasti metanu a jeho neustálé hledání takových řešení, která uspokojují potřeby zákazníka a berou maximální ohled na životní prostředí. V porovnání s odpovídajícími benzinovými auty mají vozy s metanovým pohonem emise CO2 nižší přibližně 23 % a tuhé emise (PM) u nich klesají prakticky na nulu. V metanovém režimu, jsou emise 114 g CO2 /km v porovnání se 146 g CO2 /km v benzinovém režimu (kombinovaný cyklus).
„Panda Panda“ bude také k dispozici v provedení Dynamic nabízejícím řadu technických vymožeností, které mohou být přizpůsobeny na základě individuálních požadavků.
Souhrnně lze říci, že „Panda Panda“ představuje přirozenou rovnováhu mezi jízdními vlastnostmi, respektem vůči životnímu prostředí, dlouhým dojezdem a nízkou spotřebou paliva.
JL, 5.4.2007
Praktická, příjemná a k životnímu prostředí ohleduplná – to jsou typické charakteristiky „Pandy Pandy“, nového vozu s motorem 1.2 8v a využívající kombinovaný palivový systém na benzin a metan.
Tento originální pohon se stane novým standardem pro automobilovou dopravu ve městě. „Panda Panda“ je dokonce ještě více inovativní, neboť překonává kompromisy typické pro auta s metanovým pohonem. V podlaze karosérie odvozené od verze 4x4 jsou zabudovány dvě samostatné metanové nádrže, každá s kapacitou 72 litrů. Vzhledem ke způsobu jejich umístění se získal stejný prostor jako u původního vozu, a to pro dva cestující a zavazadla (asi 200 litr). Umístění dvou nádrží pod podlahou je z hlediska bezpečnosti nejlepším řešením.
Kapacita 72 litrů zajišťuje neočekávaně skvělý dojezd, který je při použítí metanu, asi 300 km. Kapacita palivové nádrže zůstává proti benzinové verzi nezměněná (30 l).
„Panda Panda“ potvrzuje vedoucí postavení Fiatu v oblasti metanu a jeho neustálé hledání takových řešení, která uspokojují potřeby zákazníka a berou maximální ohled na životní prostředí. V porovnání s odpovídajícími benzinovými auty mají vozy s metanovým pohonem emise CO2 nižší přibližně 23 % a tuhé emise (PM) u nich klesají prakticky na nulu. V metanovém režimu, jsou emise 114 g CO2 /km v porovnání se 146 g CO2 /km v benzinovém režimu (kombinovaný cyklus).
„Panda Panda“ bude také k dispozici v provedení Dynamic nabízejícím řadu technických vymožeností, které mohou být přizpůsobeny na základě individuálních požadavků.
Souhrnně lze říci, že „Panda Panda“ představuje přirozenou rovnováhu mezi jízdními vlastnostmi, respektem vůči životnímu prostředí, dlouhým dojezdem a nízkou spotřebou paliva.
JL, 5.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout