Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat Panda Cross - nejmenší SUV

Nová verze nabízí prvky, které jsou pro třídu minivozů naprosto unikátní – revoluční motor 1.3 Multijet a elektronickou uzávěrku diferenciálu ELD. Pochopitelně nechybí ani pohon všech kol.

Taková je stručná charakteristika modelu Panda Cross, který doplňuje Pandu 4x4 a Pandu 4x4 Climbing. Ocenění „Evropský vůz roku 2004“ a půl milionu

prodaných vozů jsou především oceněním mimořádné schopnosti designu Pandy přejít současně na nové verze jako 4x4, módní Alessi, zábavnou Active a dobře vybavenou Emotion, soutěživou Rally a dalších koncepčních vozidel.
Nyní přichází řada na Pandu Cross, jejíž provedení se podobá větším terénním vozům. Zároveň představuje výhody, které může nabídnout pouze kompaktní vůz. Panda Cross spojuje elegantní prvky se sportovními rysy, jako jsou střešní ližiny, tlusté boční lišty, velké světlomety a široké nárazníky.
Osobitý a propracovaný interiér těží z potahů ze speciální tkaniny ve třech dvoubarevných řešeních. Nová verze 4x4 si také zachovává velký objem zavazadlového prostoru, se sklopeným zadním sedadlem se zvětší z 200 litrů na 855 l, při naložení po střechu.
Panda 4x4 nabízí systém stálého pohonu všech kol s viskózní spojkou a dvěma diferenciály. Poprvé je standardně ještě vybavena elektronickou uzávěrkou diferenciálu ELD, která při rychlosti pod 30 km/h přibrzdí prokluzující kola a přenese točivý moment na jiná kola stejné nápravy. Všechna kola jsou zavěšena nezávisle, vpředu na vzpěrách McPherson a dolních příčných ramenech propojenými s nápravnicí a stabilizátorem spojeným s tlumičem. Vzadu jsou podélné tyče řízení připojené ke speciálnímu rámu se stabilizátorem.
Pandu Cross pohání vznětový přeplňovaný čtyřválec 1.3 16v Multijet, který patří k nejlepším, co automobilová technika v oblasti malých turbodieselů nabízí. Fiat byl první, kdo technologii Multijet zavedl jak do sektoru mini, tak zpřístupnil i vozům 4x4 mini. S pětistupňovou přímo řazenou převodovkou a svými 70 k zrychlí z 0 na 100 km/h za 18 sekund a dosáhne rychlosti 150 km/h.
Panda Cross standardně nabízí mj. dálkové ovládání, elektrické řízení Dualdrive, elektrická zrcátka a okna, kožený volant, úložný prostor pod sedadlem, výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Brzdový systém s předními ventilovanými kotouči zaručuje rychlé, progresivní zabrždění a krátkou brzdnou dráhu. Panda Cross nabízí jako standard komplet ABS se systémem EBD s protismykovou funkcí při zpomalování (MSR).
Fiat Panda Cross s motorem Multijet 1.3 se prodává za 460 900 Kč,přičemž verze 4x4 se stejnou pohonnou jednotkou přijde na 390 000 Kč. Základní verze s benzinovým čtyřválcem 1.2 je o šedesát tisíc levnější.

Jindřich Lasík

Základní technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec
Objem: 1248 cm³
Výkon: 70 k (51 kW) při 4000/min
Toč.moment: 145 N.m při 1500/min
Zrychlení 0-100 km/h: 18 s
Rychlost: 150 km/h
Spotřeba
(město/mimo město/kombin): 7,0/4,4/5,3 l/100 km
Rozměry: 3581 x 1611 x 1643 mm
Rozvor: 2305 mm
Cena: 460 900 Kč

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar