Fiat Fiorino - malý, ale velký a praktický
Během tří dnů byly na českém trhu představeny trojčata malých užitkových vozidel – po Citroënu Nano, Peugeotu Bipper také Fiat Fiorino, který však jako jediný přichází nejen s dvoumístným vanem, ale také s velice praktickou čtyř nebo pětimístnou verzí Combi.
Základem všech tří vozů, vyráběných v tureckém závodě Fiat, je platforma Grande Punto. Zákazník na výběr dva motory, dvě převodovky (mechanickou pětistupňovou nebo robotizovanou Dualogic), ale u Fiatu také mj. deset karosářských verzí, deset barev a dva stupně výbavy. V první fází přichází dvoumístný van a verze Combi v pětimístném provedení M1 nebo čtyřmístném N1 s možností odpočtu DPH. V září se pak objeví ještě luxusní osobní provedení Panorama (M1, N1), jenž spadá do kategorie jako je například Škoda Roomster nebo Ford Fusion.
Zatímco zážehové čtyřválce 1.4 jsou pro všechny automobily stejné, tak vznětové čtyřválce pohánějící francouzské modely pocházejí z produkce PSA, tzn. 1.4 HDI. Italové zůstávají věrni své osvědčené pohonné jednotce 1.3 Multijet o výkonu 75 k. V Peugeotu Bipper jsme si vyzkoušeli benzinový motor, ve Fiatu Fiorino pak dieselový a musíme uznat, že v nás zanechal rozhodně lepší dojem, jak v oblasti dynamiky, tak odhlučnění a podle výrobce i v hospodárnosti. Na sto kilometrů by měl v průměru spotřebovat 4,5 litry nafty, což představuje dojezd na jednu nádrž až tisíc kilometrů. Benzinový pak spotřebuje v průměru 6,9 litru. Přitom cenový rozdíl mezi oběma jednotkami činí jen 20 000 Kč.
Ačkoliv na délku měří 3,8 metru, uvnitř je velice prostorný – 2,5 m³, po sklopení sedadla spolujezdce a naložení do výše předních oken pojme až 2,8 m³ nákladu. Snadný přístup do nákladového prostoru, který je od řidiče oddělen buď pevnou přepážkou nebo modulární, ulehčují ještě boční posuvné dveře (šířka 570/644 mm, výška 1041 mm), které jsou součástí vyšší výbavy Elegant, jinak jsou za příplatek 5900 Kč. Posuvné boční dveře, zalícované do boku karosérie, jsou vybaveny vnější svislou klikou, díky níž je otevírání a zavírání hračkou.
O sklopném sedadle spolujezdce a jeho složení do vodorovné polohy jsme psali již v souvislosti s modelem Bipper.
Jak jsme už řekli Fiat Fiorino je dodáván buď v základní výbavě Base (mj. ABS se 4 senzory + EBD, airbag řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení atd.).
Z prvků vyšší výbavy vybíráme například dálkové ovládání centrálního zamykání, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, přední loketní opěrku s chlazenou schránkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, senzor venkovní teploty, mlhovky, automatické zamykání dveří nebo radio s CD přehrávačem. Ke každé výbavě lze zakoupit ještě celou řadu příslušenství (www.fiat.cz). Ještě dodejme, že cenový rozdíl mezi oběma výbavami je zanedbatelných 20 000 Kč.
Fiat Fiorino můžeme charakterizovat jako ekonomický, praktický, kompaktní a osobitý. Bezpochyby si najde své zákazníky, nejen z řad drobných podnikatelů, ale také rodin, které uvítají verzi Combi nebo později Panborama.
Základní technické údaje
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.)– l/100 km
Ceny základních modelů
Pozn. Ceny jsou v Kč bez DPH
Jindřich Lasík, 13.2.2008
Zatímco zážehové čtyřválce 1.4 jsou pro všechny automobily stejné, tak vznětové čtyřválce pohánějící francouzské modely pocházejí z produkce PSA, tzn. 1.4 HDI. Italové zůstávají věrni své osvědčené pohonné jednotce 1.3 Multijet o výkonu 75 k. V Peugeotu Bipper jsme si vyzkoušeli benzinový motor, ve Fiatu Fiorino pak dieselový a musíme uznat, že v nás zanechal rozhodně lepší dojem, jak v oblasti dynamiky, tak odhlučnění a podle výrobce i v hospodárnosti. Na sto kilometrů by měl v průměru spotřebovat 4,5 litry nafty, což představuje dojezd na jednu nádrž až tisíc kilometrů. Benzinový pak spotřebuje v průměru 6,9 litru. Přitom cenový rozdíl mezi oběma jednotkami činí jen 20 000 Kč.
Ačkoliv na délku měří 3,8 metru, uvnitř je velice prostorný – 2,5 m³, po sklopení sedadla spolujezdce a naložení do výše předních oken pojme až 2,8 m³ nákladu. Snadný přístup do nákladového prostoru, který je od řidiče oddělen buď pevnou přepážkou nebo modulární, ulehčují ještě boční posuvné dveře (šířka 570/644 mm, výška 1041 mm), které jsou součástí vyšší výbavy Elegant, jinak jsou za příplatek 5900 Kč. Posuvné boční dveře, zalícované do boku karosérie, jsou vybaveny vnější svislou klikou, díky níž je otevírání a zavírání hračkou.
O sklopném sedadle spolujezdce a jeho složení do vodorovné polohy jsme psali již v souvislosti s modelem Bipper.
Jak jsme už řekli Fiat Fiorino je dodáván buď v základní výbavě Base (mj. ABS se 4 senzory + EBD, airbag řidiče, výškově nastavitelný volant, posilovač řízení atd.).
Z prvků vyšší výbavy vybíráme například dálkové ovládání centrálního zamykání, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken a vnějších zrcátek, přední loketní opěrku s chlazenou schránkou, výškově stavitelné sedadlo řidiče, senzor venkovní teploty, mlhovky, automatické zamykání dveří nebo radio s CD přehrávačem. Ke každé výbavě lze zakoupit ještě celou řadu příslušenství (www.fiat.cz). Ještě dodejme, že cenový rozdíl mezi oběma výbavami je zanedbatelných 20 000 Kč.
Fiat Fiorino můžeme charakterizovat jako ekonomický, praktický, kompaktní a osobitý. Bezpochyby si najde své zákazníky, nejen z řad drobných podnikatelů, ale také rodin, které uvítají verzi Combi nebo později Panborama.
Základní technické údaje
Typ | 1.4/75 | 1.3 Multijet |
Objem | 1460 | 1248 |
Výkon | 54(75)/5200 | 55(75)/4000 |
Toč.moment | 118/2600 | 190/1750 |
Rychlost | 157 | 157 |
Spotřeba | 8,8/5,9/6,9 | 5,7/3,8/4,5 |
Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin.)– l/100 km
Ceny základních modelů
Typ | 1.4 Van | 1.3 Van | 1.4 Combi | 1.3 Combi |
Cena | 260 000 | 295 000 | 280 000 | 315 000 |
Pozn. Ceny jsou v Kč bez DPH
Jindřich Lasík, 13.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout