Fiat 500 už za tři měsíce
Dlouho očekávané se stane konečně skutkem. Už mnoho let se mluví o novém Fiatu 500, jehož studie byla představena na autosalonu ve Frankfurtu před třemi roky. Poté bylo chvíli ticho, pak se začaly objevovat další skicy a nyní je na světě definitivní podoba.
Od studie se Fiat 500 Trepiuno, alespoň podle fotografií, se příliš neliší, a dokonce i podobnost s legendou (viz rubrika Historie) není jistě náhodná. První Nuova Fiat 500, který byl veřejnosti představen 4. července 1957, se stal opravdovou ikonou naší doby, a Fiat s ním po druhé světové válce uzavřel první fázi obnovy.
Na den přesně, ale po padesáti letech, bude opět v Turíně prezentován nový Fiat 500, který se bezprostředně poté dostane hned do showroomů. Tentokrát s tímto vozidlem zpečeťuje Fiat Automobiles SpA důležitou fázi aktuálního rozvoje.
Fiat 500 byl vyvinut v Centro Stile Fiat a vyrábět se bude v polském závodě v Tychy. Třídveřový automobil se vyznačuje stejně jako předchůdce kompaktními rozměry – délka 3,55 m, šířka 1,65 m, výška 1,49 m a rozvor 2,30 metru.
Radost z jízdy mají řidičům garantovat tří pohonné jednotky. Vedle turbodieselu 1.3 16V Multijet/75 k také dva benzinové čtyřválce 1.2 8V/69 k a 1.4/16V/100 k. Přenos síly zajistí pěti- nebo šestistupňové mechanické převodovky.
S modelem, pro jehož vývoj se během celého desetiletí sbíraly, a nakonec také byly využity, technické a lidské zdroje a podněty. Tím dává Fiat jasný důkaz své nesporné pozice lídra v této kategorii automobilů.
JL, 23.3.2007
Na den přesně, ale po padesáti letech, bude opět v Turíně prezentován nový Fiat 500, který se bezprostředně poté dostane hned do showroomů. Tentokrát s tímto vozidlem zpečeťuje Fiat Automobiles SpA důležitou fázi aktuálního rozvoje.
Fiat 500 byl vyvinut v Centro Stile Fiat a vyrábět se bude v polském závodě v Tychy. Třídveřový automobil se vyznačuje stejně jako předchůdce kompaktními rozměry – délka 3,55 m, šířka 1,65 m, výška 1,49 m a rozvor 2,30 metru.
Radost z jízdy mají řidičům garantovat tří pohonné jednotky. Vedle turbodieselu 1.3 16V Multijet/75 k také dva benzinové čtyřválce 1.2 8V/69 k a 1.4/16V/100 k. Přenos síly zajistí pěti- nebo šestistupňové mechanické převodovky.
S modelem, pro jehož vývoj se během celého desetiletí sbíraly, a nakonec také byly využity, technické a lidské zdroje a podněty. Tím dává Fiat jasný důkaz své nesporné pozice lídra v této kategorii automobilů.
JL, 23.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout