Fiat 500 - světová premiéra 4.července
Začátkem července, přesně čtvrtého, se na silnice vrátí jedna z automobilových legend – Fiat 500, který patřil k nejúspěšnější,m italským automobilům, což dokazuje přes 3 890 000 vyrobených exemplářů.
Celkem vznikly čtyři různé vozy s tímto označením, ale pouze druhá generace z let 1957 až 1975 byla nejúspěšnější. Představení nové „pětistovky“ se uskuteční na den přesně po padesáti letech v Turíně a poté se hned objeví u dealerů. Dosud je Fiat na podrobné informace o třídveřovém voze kompaktních rozměrů (3550 x 1650 x 1490 mm) velice skoupý.
S rozvorem 2,3 metru je deklarován jako čtyřmístný se zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 170 litrů. Ten lze však zvětšit sklopením dělené zadní lavice.
Detaily si Fiat nechává pro sebe, a tak je zatím jisté, že se pod kapotou nového modelu 500 Nuova, který je dílem Centro Stile Fiat objeví tři pohonné jednotky, včetně jednoho turbodieselu 1.3, kombinované a pěti- nebo šestistupňovými mechanickými převodovkami.
Sériová výbava zahrnuje sedm airbagů a pneumatiky 185/55 R15 (na přání 195/45 R16), zatímco ESP a kotoučové brzdy na všech kolech má v základním provedení pouze verze 1.4. Vzhledem k tomu, že se tvarově hodně podobá legendární „500“, jejíž výroba skončila 4. srpna 1975, tak můžeme předpokládat, že novinka vyráběná v Polsku bude mít na evropských trzích úspěch především mezi mladými lidmi.
Jindřich Lasík, 8.6.2007
S rozvorem 2,3 metru je deklarován jako čtyřmístný se zavazadlovým prostorem o objemu pouhých 170 litrů. Ten lze však zvětšit sklopením dělené zadní lavice.
Detaily si Fiat nechává pro sebe, a tak je zatím jisté, že se pod kapotou nového modelu 500 Nuova, který je dílem Centro Stile Fiat objeví tři pohonné jednotky, včetně jednoho turbodieselu 1.3, kombinované a pěti- nebo šestistupňovými mechanickými převodovkami.
Typ | 1.2 8V | 1.4 16V | 1.3 A6V Multijet |
Výkon (k) | 69 | 100 | 75 |
Zrychlení (s) | 12,9 | 10,5 | 12,5 |
Rychlost (km/h) | 160 | 182 | 165 |
Spotřeba (l/100km) | 5,1 | 6,3 | 4,2 |
Sériová výbava zahrnuje sedm airbagů a pneumatiky 185/55 R15 (na přání 195/45 R16), zatímco ESP a kotoučové brzdy na všech kolech má v základním provedení pouze verze 1.4. Vzhledem k tomu, že se tvarově hodně podobá legendární „500“, jejíž výroba skončila 4. srpna 1975, tak můžeme předpokládat, že novinka vyráběná v Polsku bude mít na evropských trzích úspěch především mezi mladými lidmi.
Jindřich Lasík, 8.6.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout