Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500 - krásná hračka

Ačkoliv se v posledních letech objevilo několik retro-automobilů, jako třeba VW Beetle, Mini, Chevroet HHR, tak žádný z nich nevzbudil po celé Evropě takové pozdvižení, jako nový Fiat 500, který byl právě oficiálně uveden na český trh.

Jedním z důvodů je jistě vynikající marketingová filozofie italské automobilky, ale i skutečnost, že se ze všech automobilů nejvíce podobá svému předchůdci, kterého se kdysi přes Mototechnu u nás prodalo ca 2400 kusů. Fiat 500 se tak stává doslova a do písmene žijící legendou.
Přesně 50 let po uvedení původního modelu, který se stal ikonou italského stylu a motoristického designu, přichází nový Fiat 500 jako symbol nové éry značky Fiat. Mluvit o novém Fiatu 500 jenom jako o „remake“ či jakémsi novém provedení historického modelu rozhodně není na místě. Cílem nebylo vytvořit a uvést na trh auto, které vypadá jako původní Fiat 500, ale nabídnout nové auto, které se stane Fiatem 500 dnešní doby. Přesto respektuje původní koncept i tvary.
Přináší s sebou inovace a výbavu, jaká je v podobných modelech dostupná poprvé. Do vývoje i plánování marketingové strategie se zapojily 3 milióny nadšenců, kteří prostřednictvím speciální webové stránky zasílali své nápady, náměty či požadavky. Fiat touto iniciativou vnesl zcela novou dimenzi do vztahů mezi výrobcem a konečným uživatelem. Jednoznačně ukázal, že má zájem tvořit pro lidi, plnit jejich představy a umožnit jim přístup k nejlepším dostupným technologiím v každém segmentu.
Na trh přichází se dvěma benzinovými (1.2/69 k a 1.4 16v/100 k) a jedním dieselovým motorem (1.3 MultiJet 16v/75 k), v druhé polovině příštího roku se objeví ještě 1.4 Turbo/150 k ve verzi Abarth. Verze 1.2 a 1.3 jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, zatímco 1.4 se šestistupňovou. Od ledna bude k dispozici ještě robotizovaná Dualogic (1.2 a 1.4).
Automobilka klade velký důraz také na bezpečnost, proto vůz splňuje nejpřísnější požadavky, což dokazuje, že jako první auto v historii, které měří pouhých 3,55 metru, získalo nejvyšší možné hodnocení 5 hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Vůz bude nabízena celkem ve čtyřech výbavách – Naked, Pop, Lounge a Sport, přičemž základní Naked, která bude pouze pro nejslabší motor (259 900 Kč) se začne vyrábět až později. Výbava Pop zahrnuje mj. ABS a EBD, sedm airbagů včetně kolenního, mlhovky, pro motor 1.4 také ESP, výškově nastavitelný volant apod.
Fiat 500 je zároveň první „malé auto“, které nabízí více než 500 000 variant, od jednoduchých až po luxusní sestavy tak, aby dokázal splnit představy každého z nás. Zákazník má na výběr deset barevných odstínů, včetně „top“ v podobě bílé perletě „Funk“. Individuální úpravy se týkají exteriéru, interiéru i komfortu. Lze si objednat třeba velikost kol 14“ až 16“ v různém provedení, ať chromovaném nebo litém. Vnější optický kot zahrnuje například spoiler předního a zadního nárazníku, boční prahové lišty, lištu přední kapoty, atraktivní chromovanou přední hrazdičku ve stylu původního modelu, chromované kryty zpětných zrcátek. Na výběr je rovněž široká škála nejrůznějších polepů. Výrobce pamatoval také na interiér, což dokazují např. vyměnitelné kryty klíčků, bílou kůží potažený volant, sportovní pedály, osvěžovač vzduchu atd. Na zadní výklopnou stěnu můžeme namontovat nosič zavazadel nebo nosič lyží a celé auto zakrýt ochranou plachou s motivem původní „pětistovky“.
Jednou z nejzajímavějších novinek v tomto segmentu je druhá generace systému Blue&Me™ (systém přebírající funkce telefonu včetně telefonního seznamu, možnosti hlasité volby telefonních čísel a čtení SMS), který lze rozšířit o integrovaný navigační systém speciálně vyvinutý pro Fiat 500.
Zajímavý je také způsob financování v podobě balíčků Pohoda 2 a Pohoda 5. V prvním případě zaplatí zákazník polovinu z ceny a po dvou letech se rozhodně zda zbytek doplatí najednou nebo po splátkách. Balíček 5 umožňuje při 10 až 30% akontaci nízké splátky po dobu 5 až 8 let. Součástí obou balíčků je mj. záruka po dobu 5 let nebo max. 500 000 km, asistenční služba na 5 let. Zajištění odvozu vozidla na prohlídku do servisu po dobu 2 resp. 5 let atd.
Výjimečnost Fiat 500, který se vyrábí v jednom z nejmodernějších závodů v polských Tychách, potvrzuje zájem zákazníků v celé Evropě. Všude tam, kde byl uveden na trh, doslova láme „ Auto roku 2008“ rekordy.
Český zákazník má možnost zakoupit si vůz ve „Fiat 500 Experience Center“ (Budova Nile House, Karolinská 654/2, 186 00 Praha 8 – Karlín), který se na určitý čas stává exkluzivním autosalonem vyhrazeným výhradně pro Fiat 500 a jediným místem, kde bude možno novinku zakoupit nebo se s ní osobně seznámit.


Benzinové verze
Typ1.21.4 16V
Objem1242 cm³1368 cm³
Výkon51 kW (69 k) při 5750/min74 kW(100 k) při 6000/min
Toč.moment102 Nm při 3000/min131 Nm při 4250/min
Rychlost160 km/h182 km/h
Zrychlení12,9 s10,5 s
Spotřeba (město/mimo město/kombin.)6,4/4,3/5,18,2/5,2/6,3



Vznětová verze
Typ1.3 Multijet 16V
Objem1248 cm³
Výkon55 kW(75 k) při 4000/min
Toč.moment145 Nm při 1500/min
Rychlost165 km/h
Zrychlení12,5 s
Spotřeba5,3/3,6/4,2



Rozměry a hmotnost
Rozměry 3546 x 1627 x 1488 mm
Rozvor 2300 mm
Rozchod kol1414/1408
Zavazadlový prostor 170 l
Poh.hmotnost940 – 1055 kg


Ceny
VýbavaPopLoungeSport
1.2279 900 Kč329 900 Kč329 900 Kč
1.4329 900 Kč379 900 Kč379 900 Kč
1.3 Multijet329 900 Kč379 900 Kč379 900 Kč



Jindřich Lasík, 30.11.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar