Fiat 500 - krásná hračka
Ačkoliv se v posledních letech objevilo několik retro-automobilů, jako třeba VW Beetle, Mini, Chevroet HHR, tak žádný z nich nevzbudil po celé Evropě takové pozdvižení, jako nový Fiat 500, který byl právě oficiálně uveden na český trh.
Jedním z důvodů je jistě vynikající marketingová filozofie italské automobilky, ale i skutečnost, že se ze všech automobilů nejvíce podobá svému předchůdci, kterého se kdysi přes Mototechnu u nás prodalo ca 2400 kusů. Fiat 500 se tak stává doslova a do písmene žijící legendou.
Přesně 50 let po uvedení původního modelu, který se stal ikonou italského stylu a motoristického designu, přichází nový Fiat 500 jako symbol nové éry značky Fiat. Mluvit o novém Fiatu 500 jenom jako o „remake“ či jakémsi novém provedení historického modelu rozhodně není na místě. Cílem nebylo vytvořit a uvést na trh auto, které vypadá jako původní Fiat 500, ale nabídnout nové auto, které se stane Fiatem 500 dnešní doby. Přesto respektuje původní koncept i tvary.
Přináší s sebou inovace a výbavu, jaká je v podobných modelech dostupná poprvé. Do vývoje i plánování marketingové strategie se zapojily 3 milióny nadšenců, kteří prostřednictvím speciální webové stránky zasílali své nápady, náměty či požadavky. Fiat touto iniciativou vnesl zcela novou dimenzi do vztahů mezi výrobcem a konečným uživatelem. Jednoznačně ukázal, že má zájem tvořit pro lidi, plnit jejich představy a umožnit jim přístup k nejlepším dostupným technologiím v každém segmentu.
Na trh přichází se dvěma benzinovými (1.2/69 k a 1.4 16v/100 k) a jedním dieselovým motorem (1.3 MultiJet 16v/75 k), v druhé polovině příštího roku se objeví ještě 1.4 Turbo/150 k ve verzi Abarth. Verze 1.2 a 1.3 jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, zatímco 1.4 se šestistupňovou. Od ledna bude k dispozici ještě robotizovaná Dualogic (1.2 a 1.4).
Automobilka klade velký důraz také na bezpečnost, proto vůz splňuje nejpřísnější požadavky, což dokazuje, že jako první auto v historii, které měří pouhých 3,55 metru, získalo nejvyšší možné hodnocení 5 hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Vůz bude nabízena celkem ve čtyřech výbavách – Naked, Pop, Lounge a Sport, přičemž základní Naked, která bude pouze pro nejslabší motor (259 900 Kč) se začne vyrábět až později. Výbava Pop zahrnuje mj. ABS a EBD, sedm airbagů včetně kolenního, mlhovky, pro motor 1.4 také ESP, výškově nastavitelný volant apod.
Fiat 500 je zároveň první „malé auto“, které nabízí více než 500 000 variant, od jednoduchých až po luxusní sestavy tak, aby dokázal splnit představy každého z nás. Zákazník má na výběr deset barevných odstínů, včetně „top“ v podobě bílé perletě „Funk“. Individuální úpravy se týkají exteriéru, interiéru i komfortu. Lze si objednat třeba velikost kol 14“ až 16“ v různém provedení, ať chromovaném nebo litém. Vnější optický kot zahrnuje například spoiler předního a zadního nárazníku, boční prahové lišty, lištu přední kapoty, atraktivní chromovanou přední hrazdičku ve stylu původního modelu, chromované kryty zpětných zrcátek. Na výběr je rovněž široká škála nejrůznějších polepů. Výrobce pamatoval také na interiér, což dokazují např. vyměnitelné kryty klíčků, bílou kůží potažený volant, sportovní pedály, osvěžovač vzduchu atd. Na zadní výklopnou stěnu můžeme namontovat nosič zavazadel nebo nosič lyží a celé auto zakrýt ochranou plachou s motivem původní „pětistovky“.
Jednou z nejzajímavějších novinek v tomto segmentu je druhá generace systému Blue&Me™ (systém přebírající funkce telefonu včetně telefonního seznamu, možnosti hlasité volby telefonních čísel a čtení SMS), který lze rozšířit o integrovaný navigační systém speciálně vyvinutý pro Fiat 500.
Zajímavý je také způsob financování v podobě balíčků Pohoda 2 a Pohoda 5. V prvním případě zaplatí zákazník polovinu z ceny a po dvou letech se rozhodně zda zbytek doplatí najednou nebo po splátkách. Balíček 5 umožňuje při 10 až 30% akontaci nízké splátky po dobu 5 až 8 let. Součástí obou balíčků je mj. záruka po dobu 5 let nebo max. 500 000 km, asistenční služba na 5 let. Zajištění odvozu vozidla na prohlídku do servisu po dobu 2 resp. 5 let atd.
Výjimečnost Fiat 500, který se vyrábí v jednom z nejmodernějších závodů v polských Tychách, potvrzuje zájem zákazníků v celé Evropě. Všude tam, kde byl uveden na trh, doslova láme „ Auto roku 2008“ rekordy.
Český zákazník má možnost zakoupit si vůz ve „Fiat 500 Experience Center“ (Budova Nile House, Karolinská 654/2, 186 00 Praha 8 – Karlín), který se na určitý čas stává exkluzivním autosalonem vyhrazeným výhradně pro Fiat 500 a jediným místem, kde bude možno novinku zakoupit nebo se s ní osobně seznámit.
Benzinové verze
Vznětová verze
Rozměry a hmotnost
Ceny
Jindřich Lasík, 30.11.2007
Přesně 50 let po uvedení původního modelu, který se stal ikonou italského stylu a motoristického designu, přichází nový Fiat 500 jako symbol nové éry značky Fiat. Mluvit o novém Fiatu 500 jenom jako o „remake“ či jakémsi novém provedení historického modelu rozhodně není na místě. Cílem nebylo vytvořit a uvést na trh auto, které vypadá jako původní Fiat 500, ale nabídnout nové auto, které se stane Fiatem 500 dnešní doby. Přesto respektuje původní koncept i tvary.
Přináší s sebou inovace a výbavu, jaká je v podobných modelech dostupná poprvé. Do vývoje i plánování marketingové strategie se zapojily 3 milióny nadšenců, kteří prostřednictvím speciální webové stránky zasílali své nápady, náměty či požadavky. Fiat touto iniciativou vnesl zcela novou dimenzi do vztahů mezi výrobcem a konečným uživatelem. Jednoznačně ukázal, že má zájem tvořit pro lidi, plnit jejich představy a umožnit jim přístup k nejlepším dostupným technologiím v každém segmentu.
Na trh přichází se dvěma benzinovými (1.2/69 k a 1.4 16v/100 k) a jedním dieselovým motorem (1.3 MultiJet 16v/75 k), v druhé polovině příštího roku se objeví ještě 1.4 Turbo/150 k ve verzi Abarth. Verze 1.2 a 1.3 jsou kombinovány s pětistupňovou mechanickou převodovkou, zatímco 1.4 se šestistupňovou. Od ledna bude k dispozici ještě robotizovaná Dualogic (1.2 a 1.4).
Automobilka klade velký důraz také na bezpečnost, proto vůz splňuje nejpřísnější požadavky, což dokazuje, že jako první auto v historii, které měří pouhých 3,55 metru, získalo nejvyšší možné hodnocení 5 hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP.
Vůz bude nabízena celkem ve čtyřech výbavách – Naked, Pop, Lounge a Sport, přičemž základní Naked, která bude pouze pro nejslabší motor (259 900 Kč) se začne vyrábět až později. Výbava Pop zahrnuje mj. ABS a EBD, sedm airbagů včetně kolenního, mlhovky, pro motor 1.4 také ESP, výškově nastavitelný volant apod.
Fiat 500 je zároveň první „malé auto“, které nabízí více než 500 000 variant, od jednoduchých až po luxusní sestavy tak, aby dokázal splnit představy každého z nás. Zákazník má na výběr deset barevných odstínů, včetně „top“ v podobě bílé perletě „Funk“. Individuální úpravy se týkají exteriéru, interiéru i komfortu. Lze si objednat třeba velikost kol 14“ až 16“ v různém provedení, ať chromovaném nebo litém. Vnější optický kot zahrnuje například spoiler předního a zadního nárazníku, boční prahové lišty, lištu přední kapoty, atraktivní chromovanou přední hrazdičku ve stylu původního modelu, chromované kryty zpětných zrcátek. Na výběr je rovněž široká škála nejrůznějších polepů. Výrobce pamatoval také na interiér, což dokazují např. vyměnitelné kryty klíčků, bílou kůží potažený volant, sportovní pedály, osvěžovač vzduchu atd. Na zadní výklopnou stěnu můžeme namontovat nosič zavazadel nebo nosič lyží a celé auto zakrýt ochranou plachou s motivem původní „pětistovky“.
Jednou z nejzajímavějších novinek v tomto segmentu je druhá generace systému Blue&Me™ (systém přebírající funkce telefonu včetně telefonního seznamu, možnosti hlasité volby telefonních čísel a čtení SMS), který lze rozšířit o integrovaný navigační systém speciálně vyvinutý pro Fiat 500.
Zajímavý je také způsob financování v podobě balíčků Pohoda 2 a Pohoda 5. V prvním případě zaplatí zákazník polovinu z ceny a po dvou letech se rozhodně zda zbytek doplatí najednou nebo po splátkách. Balíček 5 umožňuje při 10 až 30% akontaci nízké splátky po dobu 5 až 8 let. Součástí obou balíčků je mj. záruka po dobu 5 let nebo max. 500 000 km, asistenční služba na 5 let. Zajištění odvozu vozidla na prohlídku do servisu po dobu 2 resp. 5 let atd.
Výjimečnost Fiat 500, který se vyrábí v jednom z nejmodernějších závodů v polských Tychách, potvrzuje zájem zákazníků v celé Evropě. Všude tam, kde byl uveden na trh, doslova láme „ Auto roku 2008“ rekordy.
Český zákazník má možnost zakoupit si vůz ve „Fiat 500 Experience Center“ (Budova Nile House, Karolinská 654/2, 186 00 Praha 8 – Karlín), který se na určitý čas stává exkluzivním autosalonem vyhrazeným výhradně pro Fiat 500 a jediným místem, kde bude možno novinku zakoupit nebo se s ní osobně seznámit.
Benzinové verze
| Typ | 1.2 | 1.4 16V |
| Objem | 1242 cm³ | 1368 cm³ |
| Výkon | 51 kW (69 k) při 5750/min | 74 kW(100 k) při 6000/min |
| Toč.moment | 102 Nm při 3000/min | 131 Nm při 4250/min |
| Rychlost | 160 km/h | 182 km/h |
| Zrychlení | 12,9 s | 10,5 s |
| Spotřeba (město/mimo město/kombin.) | 6,4/4,3/5,1 | 8,2/5,2/6,3 |
Vznětová verze
| Typ | 1.3 Multijet 16V |
| Objem | 1248 cm³ |
| Výkon | 55 kW(75 k) při 4000/min |
| Toč.moment | 145 Nm při 1500/min |
| Rychlost | 165 km/h |
| Zrychlení | 12,5 s |
| Spotřeba | 5,3/3,6/4,2 |
Rozměry a hmotnost
| Rozměry | 3546 x 1627 x 1488 mm |
| Rozvor | 2300 mm |
| Rozchod kol | 1414/1408 |
| Zavazadlový prostor | 170 l |
| Poh.hmotnost | 940 – 1055 kg |
Ceny
| Výbava | Pop | Lounge | Sport |
| 1.2 | 279 900 Kč | 329 900 Kč | 329 900 Kč |
| 1.4 | 329 900 Kč | 379 900 Kč | 379 900 Kč |
| 1.3 Multijet | 329 900 Kč | 379 900 Kč | 379 900 Kč |
Jindřich Lasík, 30.11.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout















