Fiat 500 - comeback, který nikdo nečekal
Největší událostí motoristického podzimu – autosalon IAA ve Frankfurtu nad Mohanem, již otevřel své brány pro novináře a odborníky (pro veřejnost od 15. do 23. září), kteří si tak jako první mohli prohlédnout světové a evropské premiéry.
Je pravda, že mnohé novinky firmy odtajnily již před autosalonem na fotografiích, některé se dokonce třeba již prodávají, ale „osahat si auta“ je přeci jen úplně jiné. K největším novinkám se budeme vracet postupně, dnes přinášíme alespoň pár postřehů pro ty, kteří by se chtěli jet do Frankfurtu podívat.
Když pomineme expozice německých značek Audi, BMW, Mercedes a VW, kdy byl pochopitelně zájem domácích novinářů největší, neustále plno bylo také u Fiatu. Nejen, že se nám nejvíce ze všech líbil jeho nápaditý stánek s „horskou dráhou“ v útrobám pětistovky a slečny pózující u každého automobilu, ale hlavně nový Fiat 500. V mnohém tak zastínil i prestižní německé značky, pro které je IAA událostí roku 2007. Zájem o něj byl tak velký, že pořídit pěkný snímek nebylo vůbec jednoduché a sednout si za volant vyžadovalo značnou dávku trpělivosti. Produkce na letošní rok je již vyprodaná a zájem překonává veškerá očekávání, čekací doba je sedm měsíců. Ještě koncem letošního roky by měl být uveden na český trh, přičemž Fiat ČR má už dnes desítky závazných objednávek. Je pravda, že Fiat 500 se ze všech „retro modelů“ nejvíce přibližuje svému předchůdci, který letos slaví padesáté narozeniny.
Pozornosti novinářů neušly ani automobily z Číny, přestože nakonec některé firmy z obav před nařčením z kopírování německých firem svoji účast zrušily. Značka Brilliance je už dostatečně známá a zřejmě i nejsolidnější a měla i důstojné místo, naopak společnost China Automobilles se svými pěti modely nápadně připomínající japonské a německé automobily, krčila v koutku.
Prakticky u každé automobilky, včetně škodovky, bylo možné najít nějaký ten koncept, ale jen málo z nich spatří světlo světa. Rozhodně však patří k oživením autosalonů a jsou pohledem, jak bych mohly vypadat silnice příštích generací. Tak třeba v Nissanu Mixim bude jednou sedět řidič uprostřed a dva spolujezdci vedle.
Suzuki využilo autosalonu k prezentaci soutěžního modeluSX4 WRC a posádek Nicolas Bernardi – Jean Marc Fortin a Sebastian Lindholm – Tomi Tuominen, které se objeví na startu Rallye Korsika. Po mnoha dlouhých letech od uvedením první studie, která se prakticky neliší od definitivní podoby, tak konečně nové WRC vyrazí na tratě světových rallye, stejně jako nové Subaru Impreza, kterou představil osobně Petter Solberg Pevně věří, že s ní naváže na bohatou úspěšnou minulost značky a bude rovnocenným partnerem jezdců za vozech Citroën a Ford.
Na stánku firmy Clim-Air vystavuje Milotec Auto-Extra vyšperkovanou Octavii Combi RS, která si vzhledově moc nezadá s Audi řady RS Avant. S doplňky Milotecu však majitel škodovky získá automobil za úplně jinou cenu. V těchto dnech také již finišují práce na nové Fabii, která by měla být představena ještě na podzim.
Perlička na konec. Díky Mercedesu jsme se mohli přenést o více než sto klet zpátky, neboť zájemce vozili po výstavišti s věrnou replikou Benzovy tříkolky půvabné dívky v dobovém oblečení. Za typickým zvukem jednoválce se otáčel každý a Japonci byli k uvytržení.
Praktické informace k IAA najdete na www.iaa.de
Jindřich Lasík, 13.9.2007
Když pomineme expozice německých značek Audi, BMW, Mercedes a VW, kdy byl pochopitelně zájem domácích novinářů největší, neustále plno bylo také u Fiatu. Nejen, že se nám nejvíce ze všech líbil jeho nápaditý stánek s „horskou dráhou“ v útrobám pětistovky a slečny pózující u každého automobilu, ale hlavně nový Fiat 500. V mnohém tak zastínil i prestižní německé značky, pro které je IAA událostí roku 2007. Zájem o něj byl tak velký, že pořídit pěkný snímek nebylo vůbec jednoduché a sednout si za volant vyžadovalo značnou dávku trpělivosti. Produkce na letošní rok je již vyprodaná a zájem překonává veškerá očekávání, čekací doba je sedm měsíců. Ještě koncem letošního roky by měl být uveden na český trh, přičemž Fiat ČR má už dnes desítky závazných objednávek. Je pravda, že Fiat 500 se ze všech „retro modelů“ nejvíce přibližuje svému předchůdci, který letos slaví padesáté narozeniny.
Pozornosti novinářů neušly ani automobily z Číny, přestože nakonec některé firmy z obav před nařčením z kopírování německých firem svoji účast zrušily. Značka Brilliance je už dostatečně známá a zřejmě i nejsolidnější a měla i důstojné místo, naopak společnost China Automobilles se svými pěti modely nápadně připomínající japonské a německé automobily, krčila v koutku.
Prakticky u každé automobilky, včetně škodovky, bylo možné najít nějaký ten koncept, ale jen málo z nich spatří světlo světa. Rozhodně však patří k oživením autosalonů a jsou pohledem, jak bych mohly vypadat silnice příštích generací. Tak třeba v Nissanu Mixim bude jednou sedět řidič uprostřed a dva spolujezdci vedle.
Suzuki využilo autosalonu k prezentaci soutěžního modeluSX4 WRC a posádek Nicolas Bernardi – Jean Marc Fortin a Sebastian Lindholm – Tomi Tuominen, které se objeví na startu Rallye Korsika. Po mnoha dlouhých letech od uvedením první studie, která se prakticky neliší od definitivní podoby, tak konečně nové WRC vyrazí na tratě světových rallye, stejně jako nové Subaru Impreza, kterou představil osobně Petter Solberg Pevně věří, že s ní naváže na bohatou úspěšnou minulost značky a bude rovnocenným partnerem jezdců za vozech Citroën a Ford.
Na stánku firmy Clim-Air vystavuje Milotec Auto-Extra vyšperkovanou Octavii Combi RS, která si vzhledově moc nezadá s Audi řady RS Avant. S doplňky Milotecu však majitel škodovky získá automobil za úplně jinou cenu. V těchto dnech také již finišují práce na nové Fabii, která by měla být představena ještě na podzim.
Perlička na konec. Díky Mercedesu jsme se mohli přenést o více než sto klet zpátky, neboť zájemce vozili po výstavišti s věrnou replikou Benzovy tříkolky půvabné dívky v dobovém oblečení. Za typickým zvukem jednoválce se otáčel každý a Japonci byli k uvytržení.
Praktické informace k IAA najdete na www.iaa.de
Jindřich Lasík, 13.9.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout