Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500 Vintage 57 - vzpomínka na minulost

V Ženevě se veřejnosti představuje také Fiat 500 Vintage '57, který vzdává hold italské ikoně z roku 1957. Vůz je charakteristický některými prvky, které jsou moderní interpretací řešení, jež v 60. a 70. letech proslavily původní „pětistovku" po celém světě.

Jedná se například o modrý pastelový odstín karoserie, bílou střechu, spoiler, anténu a kryty vnějších zpětných zrcátek nebo 16“ litá kola s bílým chromovaným zpracováním, které připomínají kola historické „pětistovky“.

V podobném duchu je zpracován také interiér, který je výsledkem moderní interpretace některých charakteristických prvků původního modelu. Jedná se o bílý přístrojový panel a elegantní dvoutónové (historický vzhled) čalounění v kůži Frau v odstínu Tobacco se slonovinovými vložkami half-moon a logem 500 v odstínu Tobacco. Historický vzhled podtrhují původní loga Fiat na karoserii i volantu.

Retro model ukrývá nejvyspělejší technologie, bezpečnost a pohodlí. Stačí zmínit manuální klimatizaci, systém Blue&Me, rádio s CD/MP3 přehrávačem, ABS s EBD, 7 airbagů či systém ESP s funkcemi ASR/MSR, HBA a Hill Holder. V závislosti na trhu se může standardní a volitelná výbava mírně lišit, a to s cílem vyhovět specifickým požadavkům jednotlivých trhů.

Speciální série Vintage '57 je dalším pokračovatelem ikony italského průmyslu. Model 500 vždy byl a stále je schopen uspokojit každého, kdo se chce bavit a užít si vozidlo s bohatou historií, emocemi a šarmem.

Některé objekty italské poválečné kreativity, jakými je i Fiat 500 nebo Vespa, nelze posuzovat jen podle vzhledu, protože představují i velmi dobrou inženýrskou práci. Jsou směsicí revolučního designu a koncepce, které definovaly nová měřítka a i dnes zůstávají hluboko v obecném povědomí. Představují mistrovská díla v historii průmyslu.
Fiat 500 vlastnilo velké množství lidí a měl také velké množství fanoušků a nadšenců, kteří oceňovali jeho spolehlivost a ekonomický provoz. Pro mnohé byl ale výrazem životního stylu. S příchodem Fiatu 500 od italského designéra Dante Giacosy 4. července 1957 se uzavřel cyklus znovuzrození po zpustošení válkou, období, které radikálně změnilo nabídku značky Fiat.

Je zde zřejmá paralela s novým Fiatem 500, který v roce 2007 díky svým technologickým a stylistickým hodnotám představoval začátek nové éry značky. Historie se opakuje. Cílem Fiatu nebylo navrhnout vůz, který by se původnímu modelu podobal, ale skutečně jím byl. Ve skutečnosti nový model respektuje původní koncept jak z hlediska tvaru, tak i funkce, vyvolává vzpomínky, emoce a hodnoty, které dělají kultovní předměty věčnými.

Tento model je od roku 2007 vyráběn v Polsku a od roku 2010 v mexické Toluce. Nabízen je na více než sto trzích světa a je produktem, který vrací značku Fiat na americký trh. Tento globální model k dnešnímu dni překonal hranici 1,5 milionů vyrobených vozů.
Tajemství jeho celosvětového úspěchu spočívá ve schopnosti se neustále vyvíjet a hledat nové interpretace, počínaje Abarthem 500 (2008) přes verzi 500 GQ (2013) až po nejnovější verzi 500 Ron Arad Adition, novou limitovanou edici, která je oslavou spolupráce mezi Fiatem 500 a jedním z nejvýznamnějších světových designérů.



Fiat 9.3.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar