Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Fiat 500 1.3 Multijet II 95 k v prodeji

Nový Fiat 500 je možné nyní objednávat i se vznětovým přeplňovaným motorem 1.3 s druhou generací technologie Multijet, která zajišťuje potěšení z jízdy, svobodu a nízké provozní náklady. Tato verze je dostupná ve stupni výbavy Plus za cenu od 441 100 Kč.

Jedná se o jediný model v segmentu s přeplňovaným vznětovým motorem. Verze s motorem 1.3 Multijet II o výkonu 95 k nabízí výhodný poměr ceny k standardní výbavě a extrémně nízké provozní náklady. Tato pýcha inženýrství skupiny FCA poskytuje svobodu a nízké provozní náklady bez obětování komfortu a potěšení z jízdy. S výkonem 95 k při 3750/min dosahuje vůz nejvyšší rychlosti 180 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 10,7 s. Kromě toho použití turbodmychadla s variabilní geometrií umožňuje motoru dosáhnout vysokého točivého momentu v nízkých otáčkách: 170 Nm při 1250/min a nejvyšší točivý moment 200 Nm při 1500/min, to vše ve prospěch pružnosti a příjemných jízdních vlastností.

Tyto výkonové parametry jsou dosahovány při současné ohleduplnosti k životnímu prostředí – motor plní emisní normu Euro 6 – a vynikající hospodárnosti: v kombinovaném provozu se nový Fiat 500 1.3 Multijet II 95 k spokojí se spotřebou 3,4 l/100 km.
Nový vznětový přeplňovaný motor 1.3 Multijet II 95 k doplňuje řadu motorizací kultovního modelu značky Fiat, která na našem trhu zahrnuje zážehové motory 0.9 TwinAir 85 k a 1.2 69 k. Fiat 500, který se před několika měsíci představil s výrazně modernizovaným stylem exteriéru a interiéru. I když vůz nenarostl do velikosti, zahrnuje více technologií, motorizací a možností personalizace.



Silné stránky motoru 1.3 Multijet II 95 k


Srdcem motoru 1.3 Multijet II je třetí generace vstřikování paliva common rail, která je nejpokročilejším řešením řízení vysokotlakého vstřikování paliva (1600 bar) bez ohledu na otáčky motoru a množství vstřikovaného paliva. Motor dokáže jednak vstřikovat malé dávky paliva (předvstřik) pro optimalizaci hluku a emisí a u hlavního vstřiku řídit množství vstřikovaného paliva tak, aby byl zajištěn požadovaný výkon a jemný běh motoru ve všech provozních situacích.

Díky inovativním vstřikovačům je možné realizovat až 8 vstřiků na jeden pracovní cyklus. Aplikuje se tak neustále zdokonalovaná technologie pro optimalizaci spalování IRS, která umožňuje realizovat dva hlavní vstřiky tak rychle za sebou, že vytvářejí souvislou a modulovanou dodávku paliva do válců. Všechny tyto metody zlepšují proces spalování s výhodou tichého běhu a nízkých emisí pevných částic a oxidů dusíku NOx. Vstřikovací systém je navíc díky menšímu počtu složitých součástí ve vstřikovačích mnohem jednoduší a spolehlivější.

Motor 1.3 Multijet II 95 k má v rukávu ještě řadu dalších fíglů pro snížení spotřeby paliva a emisí. Patří mezi ně chytrý alternátor, který řídí dodávku energie podle aktuální potřeby vozidla a stavu nabití akumulátoru, dále optimalizovaný chladicí okruh, který redukuje čas potřebný pro zahřátí motoru, a olejové čerpadlo s variabilním objemem, jež zajišťuje optimální průtok oleje a snižuje potřebný příkon.

Samozřejmě zde nechybí systém Start&Stop. Motor a převodovka navíc využívají oleje s nízkou viskozitou, což pomáhá redukovat třecí ztráty. Výfukový systém využívá pro úpravu spalin uzavřenou technologii DPF, která dosahuje účinné integrace oxidačního katalyzátoru a filtru pevných částic CCDPF. Kompaktnost těchto komponent redukuje protitlak ve výfukovém potrubí, což vede ke snížení spotřeby paliva a emisí CO2. Těsné umístění filtru pevných částic u výstupu z turbodmychadla umožňuje, že teplota plynů vstupujících do filtru částic je v průměru vyšší, což redukuje množství nafty potřebné k regeneraci filtru. To ve svém důsledku vede opět ke snížení spotřeby paliva.



Fiat 11.12.2015

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar