Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Hyundai Tucson
DS3 Crossback
 

Fiat - Stilo odchází, Bravo přichází

Nový automobil se starým názvem fiat Bravo (vyráběl se již od roku 1995) zamíří začátkem roku 2007 do segmentu nižší střední třídy, aby konkuroval modelům typu Golf a spol. Premiéra se odehraje 29. ledna 2007 v Římě a pak se hned rozeběhne jeho prodej.

 

Model, vyráběný v závodě Piedimonte S. Germano (Frosinone), si stanovil vysoké cíle. V nejdůležitějším segmentu evropského trhu by chtěl sehrát důležitou roli a udávat tón. Aby toho dosáhl, byl navržen a vytvořen jako syntéza krásy a obsahu.

Vývoj nemohl probíhat nikde jinde než v Centro Style Fiat, takže je ozdobený nezaměnitelným italský designem, který je dalším krokem vpřed ve vývoji nové stylistické identity značky.

Fiat Bravo spojuje kompaktní pětidveřovou karoserii s mimořádnou prostorností interiéru, což ostatně dokládají vnější rozměry - 4,34 x 1,79 x 1,49 m, rozvor 2,6 m a úložný prostor 400 litrů, což jej staví na vrchol svého segmentu.

Fiat Bravo vyzařuje svou podstatu, a to díky okázalému souboru technologických prvků a kvalitativních standardů hodných vyšší třídy, kde se hledí na bezpečnost, pohodlí a požitek z jízdy.       

Pod kapotou se objeví široká škála pohonných jednotek: turbodieselové motory 1.9 Multijet (120 a 150 k) nebo zážehové motory 1.4 l (90 k) včetně poprvé použitých nových přeplněných T-JET - 1.4 T (120 k), 1.6 T (120 a 150 k) a od roku 2008 také 1.6 T (200 k). Čtyřválec 1.4 T 16 V představuje první italský přeplňovaný motor pro všechny značky koncernu Fiat. Měl by spotřebovat méně paliva než atmosferické pohonné jednotky 1.6 a 1.8.

S příchodem Fiatu Bravo se italský výrobce rozhodl také pro změnu loga jako  znamení nové hybné síly. Právě proto se logo objeví poprvé na masce nového Brava a později i na všech modelech Fiat.  

Nový symbol vytvořila společnost RobilantAssociati společně se Stylistickým centrem Fiatu. Je odvozen ze známého štítu, který zdobil automobily Fiat v letech 1931 až 1968, se svisle protáhlými písmeny FIAT, vyvstávajícími na rubínově červeném pozadí ohraničeném kulatým chromovaným rámečkem. Trojrozměrný efekt navozuje představu technologie, italského designu, dynamiky a silné osobnosti a zároveň se vrací zpět ke kulatému logu (bílému textu na červeném pozadí, ověnčeném vavřínovými listy).

Oba hlavní prvky nového loga (tvar štítu a červená barva) vyvolají vzpomínku na Fiat 524 z roku 1931, na němž bylo poprvé použito obdélníkové logo, které se v podobě štítu se svislými prvky prolínalo s maskou.

Nové logo FIAT je navrženo tak, aby shrnovalo poslání italské společnosti, která přes sto let staví vozy, jež jsou dostupné a schopné zaručit kvalitu každodenního života.

 

JL, 31.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout
Milotec logo


© 2019 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar