Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Exkluzivní sporťáky na Autoshow

V expozici firmy Charouz Motors byly na pražské Autoshow k vidění také automobily, které se běžně po silnicích nepohybují, a to ani v zahraničí. Přesto, pokud máte potřebný obnos, mohli byste si je dopřát. Jedno mají společné – rychlost přes 300 km/h a cenu několika milionů korun.

Návštěvníci si mohli prohlédnout automobily značek Wiesmann, Artega, Mosler, Spyker, Corvette nebo Shelby Mustang. V přehlídce značek, které společnost Charouz Motors na českém trhu zastupuje, byl bezpochyby nejdražším automobilem Spyker C8, jenž si můžete pořídit za nějakých 7,2 milionu korun. Za tuto cenu dostanete prvotřídní sportovní roadster v černé barvě, jenž se vyrábí zhruba šest let. Vůz pohání zážehový vidlicový osmiválec Audi 4.2 uložený před zadní nápravou. Dosahuje úctyhodného výkonu 405 k při 7000/min a točivého momentu 480 N.m při 3400/min. Ve verzi Twin Turbo vzrostl výkon na 456 k, resp. 530 k při 6400/min a točivý moment na 560 N.m. S těmito hodnotami hravě zvládne sprint na „sto“ za čtyři sekundy a největší rychlost se pohybuje mezi 300 až 320 km/h.

Výkonný automobil Artega GT z německé společnosti Artega Automobile z Delbrücke, přijde na více než dva miliony korun. První kusy by mohly být k dispozici příští rok, ale produkce je již dnes vyprodaná. Sportovní kupé pohání vidlicový šestiválec 3.6 s přímým vstřikem benzinu FSI o výkonu 300 k. Na „stovku“ dokáže zrychlit za pět sekund. Základem je hliníkový prostorový rám spaceframe, vzadu je pomocný rám z vysokopevnostní oceli, karosérie vyrobená z kompozitních materiálů vyztužených skelnými vlákny.

Značnou pozornost poutal na sebe americký sporťák Mosler MT 900S, jenž pohání vidlicový osmiválec Corvette LS uložený před poháněnou zadní nápravou. Zákazník si může vybrat objem motoru od 5,6 do 7,0 litru, to znamená s výkony v rozmezí 435 k až 600 k a točivým momentem od 550 do 750 N.m. Zhruba tisíc kilogramů těžký automobil dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy, respektive za 8,9 s na 200 km/h. Vůz charakterizují velice elegantní tvary, dynamická příď s mohutným žebrováním a robustní zadní křídlo a difuzer. Karosérie s výklopnými dveřmi je zhotovena z uhlíkových kompozitů, stejně jako celá nosná struktura. Firmu založil v polovině osmdesátých let Warren Mosler, jehož snem bylo stavět nejrychlejší automobily. První sérii v počtu sto kusů vyrobil v letech 1987 až 91, v roce 2002 se začal na závodních tratích objevovat model MT 900S, který se o rok později dostal také k zákazníkům. Vůz stojí zhruba 5,2 milionu korun.

Asi nejznámější je u nás německá značky Wiesmann, jejíž první roadster vyjel v roce 2002, o tři roky později jej doplnilo atraktivní kupé GT, které má pod kapotou vidlicový osmiválec 4.8 z BMW o výkonu 367 k při 6300/min a točivém momentu 490 N.m při 3400/min. Je umístěn hned za přední nápravou a jeho cena se pohybuje přes tři miliony korun.
Na letošním autosalonu ve Frankfurtu měla premiéru ještě výkonnější kupé GT MF5, které se liší hlavně modifikovanou aerodynamikou, širší přídí i rozchodem a mohutným zadním spoilerem. Ovšem největší změnu je ukrytá pod kapotou – desetiválec 5.0 z modelů BMW M5 a M6. Jeho výkon se pohybuje na hranici 500 k a s točivým momentem 520 N.m zrychlí za 3,9 s na 100 km/h. První modely z firmy Wiesmann, označované jako manufaktura pro individualisty, by se měly objevit v druhé polovině roku 2008.

Jindřich Lasík, 24.10.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar