Elektrické dodávky z PSA - první kilometry v provozu
V těchto dnech přicházejí na náš trh tři užitkové verze a tři velkoprostorové koncernu PSA, tedy značek Peugeot, Citroën a Opel. Všechny jsou poháněné výhradně elektromotorem s výkonem 100 kW nebo 75 kW a některé z nich jsme si mohli během krátkých jízd vyzkoušet.
Všechny jsou postavené na platformě EMP2 a tudíž jsou vhodné pro zástavbu jakékoliv pohonné jednotky, včetně spalovacích. Další předností je umístění baterií pod podlahou, a proto nedochází ani k omezení prostoru pro cestující ani zavazadlového prostoru. Nižší těžiště také příznivě ovlivňuje jízdní vlastnosti, které jsou stabilní a bez náklonu v zatáčkách. V neposlední řadě jde o tichý chod a skvělou akceleraci při rozjezdu, a během zrychlování.
Přístrojová deska je také u všech stejná, liší se jen grafikou zobrazující tok elektrické energie. Místo otáčkoměru máme ukazatel energie a úroveň rekuperace. Ta probíhá buď při zpomalování a brzdění a nebo stisknutím tlačítka “B“ vedle voliče převodovky.
Součástí výbavy jsou tři různé režimy, ovlivňující výkon a dojezd.
Power: 100 kW, 260 Nm
Normal: 80 kW, 210 Nm
Eco: 60 kW, 190 Nm
Z testovaných automobilů jsme vystřídali užitkový Citroën ë-Jumpy a Opel ë-Vivarou (oba se střední délkou), dále Opel ë-Zafira s dlouhou verzí a Peugeot ë-Traveller. Všechny poháněl elektromotor s výkonem 100 kW as točivým momentem 260 Nm, s baterií 75 kW, tak ë-Traveller měl slabší baterii 50 kW. Vzhledem k tomu, že je ale o 180 kg lehčí, tak mu rozhodně dynamika nechybí. A rozdíl poznáte více méně jen v dojezdu.
Režim Eco je lepší snad ani nezapínat, abyste nebrzdili ostatní účastníky provozu. Nabíjení baterie lze provést několika způsoby a od toho se odvíjí i délka.
Přehled verzí
Přehled typů
Technické údaje
Výkon: 100 kW při 3673 až 10 000/min
Točivý moment|260 Nm při 300 až 3673/min
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1-13,3 s
Kapacita baterie: 50 kW nebo 75 kWh
Dojezd: 231 km nebo 329 km
Spotřeba: 21,7 až 26,1 kWh/100 km
Odkazy na podrobný popis
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%AB-Spacetour-k-objednani-v-CR/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%8B-Jumper-variabilni-bez-emisi/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Peugeot-e-Expert-s-dojezdem-230-km,-resp-330-km/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%AB-Jumpy-elektricka-dodavka-na-230-km,-resp-330-km/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Peugeot-e-Traveller-330-kilometru-na-elektriku/
JL 12.4.2021
Přístrojová deska je také u všech stejná, liší se jen grafikou zobrazující tok elektrické energie. Místo otáčkoměru máme ukazatel energie a úroveň rekuperace. Ta probíhá buď při zpomalování a brzdění a nebo stisknutím tlačítka “B“ vedle voliče převodovky.
Součástí výbavy jsou tři různé režimy, ovlivňující výkon a dojezd.
Power: 100 kW, 260 Nm
Normal: 80 kW, 210 Nm
Eco: 60 kW, 190 Nm
Z testovaných automobilů jsme vystřídali užitkový Citroën ë-Jumpy a Opel ë-Vivarou (oba se střední délkou), dále Opel ë-Zafira s dlouhou verzí a Peugeot ë-Traveller. Všechny poháněl elektromotor s výkonem 100 kW as točivým momentem 260 Nm, s baterií 75 kW, tak ë-Traveller měl slabší baterii 50 kW. Vzhledem k tomu, že je ale o 180 kg lehčí, tak mu rozhodně dynamika nechybí. A rozdíl poznáte více méně jen v dojezdu.
Režim Eco je lepší snad ani nezapínat, abyste nebrzdili ostatní účastníky provozu. Nabíjení baterie lze provést několika způsoby a od toho se odvíjí i délka.
Domácí zásuvka (AC 8A) | 28 h | 42 h |
Wallbox, 7,4 kW, jednofáz. | 7.30 h | 11.20 h |
Wallbox 11 kW třífáz. | 4.45 h | 7 h |
Rychlonabíjení DC 100 kW, na 80 % | 32 min | 48 min |
Přehled verzí
Typ | krátký | střední | dlouhý |
Délka | 4606 | 4956 | 5308 mm |
Zadní převius | - | +350 mm | +850 mm |
Šířka bez zrcátek | 1920 | 1920 | 1920 mm |
Výška | 1890- 1940 | 1890- 1940 | 1890- 1940 mm |
Rozvor | 2925 | 2375 mm |
Přehled typů
Verze | užitková | osobní |
Citroën | Jumpy | Space Tourer |
Peugeot | Expert | Traveller |
Opel | Vivaro | Zafira |
Technické údaje
Výkon: 100 kW při 3673 až 10 000/min
Točivý moment|260 Nm při 300 až 3673/min
Zrychlení 0-100 km/h: 12,1-13,3 s
Kapacita baterie: 50 kW nebo 75 kWh
Dojezd: 231 km nebo 329 km
Spotřeba: 21,7 až 26,1 kWh/100 km
Odkazy na podrobný popis
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%AB-Spacetour-k-objednani-v-CR/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%8B-Jumper-variabilni-bez-emisi/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Peugeot-e-Expert-s-dojezdem-230-km,-resp-330-km/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Citro%C3%ABn-%C3%AB-Jumpy-elektricka-dodavka-na-230-km,-resp-330-km/
https://www.autokaleidoskop.cz/Novinky/Peugeot-e-Traveller-330-kilometru-na-elektriku/
JL 12.4.2021
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout