Dva supersporty z Wolfsburgu:
Na každoročním srazu příznivců modelů Volkswagen GTI v okolí rakouského jezera Wörthersee proběhly dvě světové premiéry – showcar Golf GTI W12 a Golf GTI Pirelli.
Opustit veškerá konvenční řešení, vytvořit něco unikátního, probudit řidičskou vášeň – to byly hlavní cíle od samotného počátku výroby modelů GTI. Do dnešních dní podlehlo jejich šarmu přes 1,67 milionu řidičů a Golf GTI se stal ikonou. Od roku 1982 se tisíce příznivců GTI setkávají pravidelně každým rokem u jezera Wörthersee.
Golf GTI W12
Při této příležitosti připravil letos Volkswagen Golfa, který tu ještě nebyl. GTI W12 showcar, který je vyjádřením poklony všem přátelům GTI, kteří z něj udělali legendu.
Žadný jiný Golf nebyl silnější, širší nebo rychlejší. GTI W12-650 vypadá jako by právě přijel ze závodního okruhu. Zároveň však dává na odiv enormní potenciál, který nabízí.
Disponuje výkonem 477 kW (650 k) při 6000/min, o který se stará šestilitrový, podélně uložený dvanáctiválec W12, umístěný hned za řidičem a spolujezdcem. Se dvěma turbodmychadly činí točivý moment činí 750 N.m při 4500/min a k dosažení 100 km/h stačí pouhých 3,7 sekundy. Se šestistupňovou automatickou převodovkou dosahuje rychlosti 325 km/h.
Pod 1,88 metru širokou a 1,42 metru vysokou karoserií spojili inženýři takové technologie, jako nikdy předtím. Všechny použité komponenty jsou vlastní výroby, což demonstruje obrovskou šíři technologické základny koncernu VW Kola jsou osazena 19“ upravenými disky z lehkých slitin „Detroit“ s 235 mm širokými pneumatikami vpředu a 295 mm vzadu.
Nápravy jsou „zatlačeny“ 70 mm do karoserie, čímž byla snížena světlá výška. Aby se do nich vešla obří kola, museli designéři zároveň výrazně zvětšit i podběhy vozu. Vedoucí designu automobilky Volkswagen Klaus Bischoff ke vzhledu automobilu uvádí: „Měli jsme jasně definovaný cíl – i přes zásadní změny musí GTI zůstat klasickým GTI. Design Golfu je totiž něco jako otisk prstu. Pokud jej smažete, zničíte celý charakter vozu. A to jsme v žádném případě nechtěli připustit.“ Proto je v Golfu GTI W12 použito co možná nejvíce dílů ze sériové verze.
„Největší výzvou bylo dostat k šestilitrovému motoru dostatek vzduchu pro chlazení, aniž bychom porušili design bočního profilu vozu,“ říká Klaus Bischoff a pokračuje: „Navíc jsme byli nuceni provést další aerodynamické úpravy, abychom získali dostatečný přítlak na zadní nápravu. Z estetických důvodů jsme totiž na auto nechtěli dávat velké zadní křídlo.“
Problémy s chlazením konstruktéři obešli zavedením nových vzduchových vstupů před zadními koly. Pro Golf typické robustní C-sloupky tak mají u GTI W12 zvláštní konstrukci, protože mezi plechem a bočními skly se nacházejí další nasávací otvory pro chladicí vzduch.
„Toto GTI nepotřebuje přítlačné křídlo na střeše, protože je do něj již zakomponováno. Střecha je součástí velkého difuzéru, zajišťující dostatečný přítlak na zadní nápravu. Je vyrobena z karbonových vláken a směřuje vzduch přes záď vozu pod spoiler.
Výrazný styling umocňují nárazníky, které upoutají obřími otvory pro nasávání vzduchu, záď zdobí chromované koncovky dvojitých výfuků a příď díky červeně orámované mřížce chladiče nezaměnitelně odkazuje na první GTI.
Modernímu interiéru vévodí závodní sedadla, „zabalená“ v nově navržených kožených potazích Alcantara, tři analogové číselníky uprostřed přístrojové desky opět odkazují na originálitu GTI. Detaily převzaté ze závodních vozů zahrnují průhledné spínače důležitých funkcí jako například ESP. Kvůli snížení hmotnosti má Golf GTI W12 navíc kompletně „obnažené“ dveře, což posádce nabízí zajímavý pohled na fungování mechanismu jejich otvírání.
Golf GTI Pirelli
Druhý model pohání přeplňovaný zážehový dvoulitr FSI o výkonu 169 kW (230 k), který v kombinaci s dvojspojkovou převodovkou DSG a novými speciálními pneumatikami Pirelli P-Zero dokáže prolomit hranici sta kilometrů v hodině za 6,6 sekundy.
„Síla je k ničemu, pokud ji člověk nemůže ovládat,“ zní motto firmy Pirelli. Výsledkem tvrzení je návrat exkluzivního, silného a rychlého Golfu GTI Pirelli na silnice. Volkswagen tak pokračuje v úspěšné historii jednoho z nejznámějších limitovaných vozů v Evropě.
Edice GTI Pirelli vychází z jubilejního Golfu GTI Edition 30, od kterého se však liší několika nezanedbatelnými detaily. Automobil se chlubí 18“ pětipaprskovými koly Pirelli v titanovém provedení, na kterých jsou obuty zbrusu nové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/40. Poznávacími znaky jsou loga Pirelli, která nahradila označení GTI jak v exteriéru, tak v interiéru.
Vnitřnímu vybavení dominují sportovní sedadla ve speciálním designu s potahem z mikrovláken „Dinamica“ s motivem vzorku pneumatiky. Volant a parkovací brzda jsou vyvedeny v kůži a jejich provedení ozvláštňuje charakteristický žlutý šev.
Volkswagen Golf GTI Pirelli se bude prodávat ve čtyřech exkluzivních barevných kombinacích (světle žlutá, stříbrná, černá a modře grafitová) a v nabídce se objeví v září tohoto roku.
JL, 30.5.2007
Golf GTI W12
Při této příležitosti připravil letos Volkswagen Golfa, který tu ještě nebyl. GTI W12 showcar, který je vyjádřením poklony všem přátelům GTI, kteří z něj udělali legendu.
Žadný jiný Golf nebyl silnější, širší nebo rychlejší. GTI W12-650 vypadá jako by právě přijel ze závodního okruhu. Zároveň však dává na odiv enormní potenciál, který nabízí.
Disponuje výkonem 477 kW (650 k) při 6000/min, o který se stará šestilitrový, podélně uložený dvanáctiválec W12, umístěný hned za řidičem a spolujezdcem. Se dvěma turbodmychadly činí točivý moment činí 750 N.m při 4500/min a k dosažení 100 km/h stačí pouhých 3,7 sekundy. Se šestistupňovou automatickou převodovkou dosahuje rychlosti 325 km/h.
Pod 1,88 metru širokou a 1,42 metru vysokou karoserií spojili inženýři takové technologie, jako nikdy předtím. Všechny použité komponenty jsou vlastní výroby, což demonstruje obrovskou šíři technologické základny koncernu VW Kola jsou osazena 19“ upravenými disky z lehkých slitin „Detroit“ s 235 mm širokými pneumatikami vpředu a 295 mm vzadu.
Nápravy jsou „zatlačeny“ 70 mm do karoserie, čímž byla snížena světlá výška. Aby se do nich vešla obří kola, museli designéři zároveň výrazně zvětšit i podběhy vozu. Vedoucí designu automobilky Volkswagen Klaus Bischoff ke vzhledu automobilu uvádí: „Měli jsme jasně definovaný cíl – i přes zásadní změny musí GTI zůstat klasickým GTI. Design Golfu je totiž něco jako otisk prstu. Pokud jej smažete, zničíte celý charakter vozu. A to jsme v žádném případě nechtěli připustit.“ Proto je v Golfu GTI W12 použito co možná nejvíce dílů ze sériové verze.
„Největší výzvou bylo dostat k šestilitrovému motoru dostatek vzduchu pro chlazení, aniž bychom porušili design bočního profilu vozu,“ říká Klaus Bischoff a pokračuje: „Navíc jsme byli nuceni provést další aerodynamické úpravy, abychom získali dostatečný přítlak na zadní nápravu. Z estetických důvodů jsme totiž na auto nechtěli dávat velké zadní křídlo.“
Problémy s chlazením konstruktéři obešli zavedením nových vzduchových vstupů před zadními koly. Pro Golf typické robustní C-sloupky tak mají u GTI W12 zvláštní konstrukci, protože mezi plechem a bočními skly se nacházejí další nasávací otvory pro chladicí vzduch.
„Toto GTI nepotřebuje přítlačné křídlo na střeše, protože je do něj již zakomponováno. Střecha je součástí velkého difuzéru, zajišťující dostatečný přítlak na zadní nápravu. Je vyrobena z karbonových vláken a směřuje vzduch přes záď vozu pod spoiler.
Výrazný styling umocňují nárazníky, které upoutají obřími otvory pro nasávání vzduchu, záď zdobí chromované koncovky dvojitých výfuků a příď díky červeně orámované mřížce chladiče nezaměnitelně odkazuje na první GTI.
Modernímu interiéru vévodí závodní sedadla, „zabalená“ v nově navržených kožených potazích Alcantara, tři analogové číselníky uprostřed přístrojové desky opět odkazují na originálitu GTI. Detaily převzaté ze závodních vozů zahrnují průhledné spínače důležitých funkcí jako například ESP. Kvůli snížení hmotnosti má Golf GTI W12 navíc kompletně „obnažené“ dveře, což posádce nabízí zajímavý pohled na fungování mechanismu jejich otvírání.
Golf GTI Pirelli
Druhý model pohání přeplňovaný zážehový dvoulitr FSI o výkonu 169 kW (230 k), který v kombinaci s dvojspojkovou převodovkou DSG a novými speciálními pneumatikami Pirelli P-Zero dokáže prolomit hranici sta kilometrů v hodině za 6,6 sekundy.
„Síla je k ničemu, pokud ji člověk nemůže ovládat,“ zní motto firmy Pirelli. Výsledkem tvrzení je návrat exkluzivního, silného a rychlého Golfu GTI Pirelli na silnice. Volkswagen tak pokračuje v úspěšné historii jednoho z nejznámějších limitovaných vozů v Evropě.
Edice GTI Pirelli vychází z jubilejního Golfu GTI Edition 30, od kterého se však liší několika nezanedbatelnými detaily. Automobil se chlubí 18“ pětipaprskovými koly Pirelli v titanovém provedení, na kterých jsou obuty zbrusu nové pneumatiky Pirelli P Zero o rozměru 225/40. Poznávacími znaky jsou loga Pirelli, která nahradila označení GTI jak v exteriéru, tak v interiéru.
Vnitřnímu vybavení dominují sportovní sedadla ve speciálním designu s potahem z mikrovláken „Dinamica“ s motivem vzorku pneumatiky. Volant a parkovací brzda jsou vyvedeny v kůži a jejich provedení ozvláštňuje charakteristický žlutý šev.
Volkswagen Golf GTI Pirelli se bude prodávat ve čtyřech exkluzivních barevných kombinacích (světle žlutá, stříbrná, černá a modře grafitová) a v nabídce se objeví v září tohoto roku.
JL, 30.5.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout