Dunlop - novinky pro letní sezonu
Dunlop, jeden z předních světových výrobců výkonných pneumatik, nabízí pro osobní automobily komplexní řadu pneumatik, z nichž zaujmou především novinky SP Sport FastResponse a SP Sport Maxx GT, ale i SP Sport 9000.
Dunlop SP Sport FastResponse
Pneumatika s výbornou ovladatelností na libovolném povrchu, se skvělou rovnováhou při jízdě v zatáčkách, vysokou odolností vůči aquaplaningu a vylepšenou přilnavostí. Oproti předchozí SP Sport 01 nabízí vyšší kilometrový proběh a zlepšené jízdní vlastnosti. Předchozí model překonává v testech ovladatelnosti na mokru a v odolnosti vůči aquaplaningu.
Využívá následující technologické inovace: Multi Radius Tread (MRT) - multiprofilový běhoun, plošší profil běhounu, pevné spojení mezi ráfkem a pneumatikou, dvojitá vrstva výztužného pásu a vyztužená bočnice, variabilní objem hmoty dezénu.
Německý ADAC udělil nové výkonné pneumatice v testu letních pneumatik nejvyšší hodnocení “velmi doporučujeme” (viz Různé 26.3.07).
Dunlop SP Sport Maxx GT
Nová vysocevýkonná pneumatika poskytuje výbornou přilnavost a přesnost při řízení, perfektní stabilitu při vysokých rychlostech a skvělou ovladatelnost. Je navržena jak pro extrémní sportovní automobily, tak pro výkonné osobní vozy. Nabízí skvělé vlastnosti na suchu a vynikající reakci na řízení při maximalní kontrole.
Srovnání brzdných vlastností a ovladatelnosti s jinými pneumatikami nenechává konkurenci v klidu. Ať už se testuje brzdění na suchu nebo na mokru, řízení nebo ovladatelnost, testy ukazují, že překonává své konkurenty. Složení běhounu inspirované závodní běhounovou směsí s obsahem siliky posiluje vlastnosti pneumatiky v oblasti přilnavosti na mokru, suchu, výkonu za mokra nebo kilometrovém proběhu. Plošší kontaktní plocha vnějších oblastí běhounu poskytuje lepší zpětnou reakci na řízení, obzvláště v zatáčkách.
Sofistikovaná multiprofilová technologie běhounu (MRT) vede k vylepšeným schopnostem přilnavosti a poskytuje přesné vypočítání kontury tvaru běhounu. Čím přesnější tvar běhounu je vypočítán, tím více homogenní je rozložení tlaku na styčnou plochu pneumatiky. Čím rovnoměrnější je rozložení tlaku, tím dochází ke kontaktu větší části pneumatiky s vozovkou.
Zatímco technologie MRT zajišťuje přilnavost a stabilitu, unikátní technologie hybridního bezešvého pásu – vytvořená z velmi pevných a žáruvzdorných materiálů – limituje deformace pneumatiky, které mohou být způsobeny vysokou rychlostí. Speciálně optimalizovaný dezén nabízí nepřekonatelné jízdní vlastnosti. Tuhá, široká vnitřní ramena a pevná žebra zlepšují přilnavost a stabilitu, zatímco přímé drážky a středové žebro jsou vytvořeny tak, aby pneumatika odolala manévrům při vysokých rychlostech. Strategicky umístěné bloky na vnější straně běhounu dodávají pneumatice stabilitu při jízdě do zatáček.
Dunlop SP Sport 9000
Vysoce výkonná pneumatika s převratnou konstrukcí dezénu pro sportovní a komfortní jízdu při nejvyšších rychlostech je charakteristická výborným chováním za mokra, které umožňuje unikátní konstrukční řešení. Počítačem navržené zvlněné kanálky ve tvaru V, které svým tvarem připomínají lopatky turbíny, napomáhají odstraňovat vodu ze stopy do stran. Kanálky jsou přitom mimořádně široké, aby dokázaly odvést maximální množství vody a mají proměnnou šíři pro zrychlený průtok. Aby se náročným členěním prostřední části běhounu nezhoršila tuhost, jsou v ramenní oblasti pneumatiky umístěny masivní bloky s tuhou konstrukcí, které výborně vzdorují tlaku při příčném zatížení, například během rychlé jízdy zatáčkou. Celkové řešení dezénu přispívá k nízké hlučnosti pneumatiky, protože absence velkých podélných drážek omezuje vibrace při podélném proudění vzduchu.
Velký podíl na odolnosti vůči aquaplaningu má použití mimořádně velkého množství siliky v běhounové směsi. Tím je dosaženo výrazně zlepšené přilnavosti a zároveň nižšího valivého odporu. Vysoký obsah siliky v běhounové směsi je umožněn díky elektrickému vodivému pásu, vloženému do běhounu, zajišťující odvod statické elektřiny.
JL, 23.4.2007
Pneumatika s výbornou ovladatelností na libovolném povrchu, se skvělou rovnováhou při jízdě v zatáčkách, vysokou odolností vůči aquaplaningu a vylepšenou přilnavostí. Oproti předchozí SP Sport 01 nabízí vyšší kilometrový proběh a zlepšené jízdní vlastnosti. Předchozí model překonává v testech ovladatelnosti na mokru a v odolnosti vůči aquaplaningu.
Využívá následující technologické inovace: Multi Radius Tread (MRT) - multiprofilový běhoun, plošší profil běhounu, pevné spojení mezi ráfkem a pneumatikou, dvojitá vrstva výztužného pásu a vyztužená bočnice, variabilní objem hmoty dezénu.
Německý ADAC udělil nové výkonné pneumatice v testu letních pneumatik nejvyšší hodnocení “velmi doporučujeme” (viz Různé 26.3.07).
Dunlop SP Sport Maxx GT
Nová vysocevýkonná pneumatika poskytuje výbornou přilnavost a přesnost při řízení, perfektní stabilitu při vysokých rychlostech a skvělou ovladatelnost. Je navržena jak pro extrémní sportovní automobily, tak pro výkonné osobní vozy. Nabízí skvělé vlastnosti na suchu a vynikající reakci na řízení při maximalní kontrole.
Srovnání brzdných vlastností a ovladatelnosti s jinými pneumatikami nenechává konkurenci v klidu. Ať už se testuje brzdění na suchu nebo na mokru, řízení nebo ovladatelnost, testy ukazují, že překonává své konkurenty. Složení běhounu inspirované závodní běhounovou směsí s obsahem siliky posiluje vlastnosti pneumatiky v oblasti přilnavosti na mokru, suchu, výkonu za mokra nebo kilometrovém proběhu. Plošší kontaktní plocha vnějších oblastí běhounu poskytuje lepší zpětnou reakci na řízení, obzvláště v zatáčkách.
Sofistikovaná multiprofilová technologie běhounu (MRT) vede k vylepšeným schopnostem přilnavosti a poskytuje přesné vypočítání kontury tvaru běhounu. Čím přesnější tvar běhounu je vypočítán, tím více homogenní je rozložení tlaku na styčnou plochu pneumatiky. Čím rovnoměrnější je rozložení tlaku, tím dochází ke kontaktu větší části pneumatiky s vozovkou.
Zatímco technologie MRT zajišťuje přilnavost a stabilitu, unikátní technologie hybridního bezešvého pásu – vytvořená z velmi pevných a žáruvzdorných materiálů – limituje deformace pneumatiky, které mohou být způsobeny vysokou rychlostí. Speciálně optimalizovaný dezén nabízí nepřekonatelné jízdní vlastnosti. Tuhá, široká vnitřní ramena a pevná žebra zlepšují přilnavost a stabilitu, zatímco přímé drážky a středové žebro jsou vytvořeny tak, aby pneumatika odolala manévrům při vysokých rychlostech. Strategicky umístěné bloky na vnější straně běhounu dodávají pneumatice stabilitu při jízdě do zatáček.
Dunlop SP Sport 9000
Vysoce výkonná pneumatika s převratnou konstrukcí dezénu pro sportovní a komfortní jízdu při nejvyšších rychlostech je charakteristická výborným chováním za mokra, které umožňuje unikátní konstrukční řešení. Počítačem navržené zvlněné kanálky ve tvaru V, které svým tvarem připomínají lopatky turbíny, napomáhají odstraňovat vodu ze stopy do stran. Kanálky jsou přitom mimořádně široké, aby dokázaly odvést maximální množství vody a mají proměnnou šíři pro zrychlený průtok. Aby se náročným členěním prostřední části běhounu nezhoršila tuhost, jsou v ramenní oblasti pneumatiky umístěny masivní bloky s tuhou konstrukcí, které výborně vzdorují tlaku při příčném zatížení, například během rychlé jízdy zatáčkou. Celkové řešení dezénu přispívá k nízké hlučnosti pneumatiky, protože absence velkých podélných drážek omezuje vibrace při podélném proudění vzduchu.
Velký podíl na odolnosti vůči aquaplaningu má použití mimořádně velkého množství siliky v běhounové směsi. Tím je dosaženo výrazně zlepšené přilnavosti a zároveň nižšího valivého odporu. Vysoký obsah siliky v běhounové směsi je umožněn díky elektrickému vodivému pásu, vloženému do běhounu, zajišťující odvod statické elektřiny.
JL, 23.4.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout