Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dunlop SP Sport Maxx TT s kevlarem

Dunlop uvádí na trh novou výkonnou pneumatiku SP Sport Maxx TT, která v sobě kombinuje technologii DuPont™ Kevlar®, sportovní směs s nanočásticemi a prvky Touch Technology. V nabídce nahradí dosavadní typ SP Sport Maxx.

Novinka poskytuje výbornou reakci na řízení, zlepšenou ovladatelnost na mokrých a suchých površích a vysoký kilometrový proběh, stejně tak jako výbornou stabilitu při zatáčení.
Syntetické vlákno DuPont™ KEVLAR®, které je desetkrát pevnější než ocel a udržuje svou sílu a odolnost při širokých škálách teplot, má mnoho použití – od motosportu až po vesmírnou technologii. Dunlop SP Sport Maxx TT obsahuje KEVLAR® Engineered Elastomer (EE) v jádru patky pneumatiky – což představuje inovaci v technologii výroby pneumatik. Přidáním vlákna KEVLAR® EE do jádra patky vznikne pevnější bočnice, která je odolnější vůči zkroucení, pnutí a vysokým teplotám, a zaručuje zvýšenou stabilitu při zatáčení.
Nanočástice jsou považovány za důležité stavební kameny při výrobě ultra high-tech materiálů. Impozantní příklady zahrnují materiály založené na nanočásticích, které byly syntetizovány s tvrdostí soupeřící nebo dokonce překračující tvrdost diamantu.
Použití běhounové směsi z motosportu a plnidel s částicemi velikosti menší než 100 nanometrů (jeden nanometr je jedna miliontina milimetru) poskytuje pneumatice lepší, pevnější spojení v běhounové směsi, a to díky zvýšení celkové kontaktní plochy mezi těmito částicemi, což má za následek zlepšené vlastnosti v oblasti přilnavosti a kilometrového proběhu.
Dunlop Touch Technology v sobě kombinuje množství dokonalých technologií, jako je technologie multiprofilového běhounu (MRT), specifický patní systém, rovnější kontura běhounu a asymetrický dezén běhounu s variabilním objemem hmoty dezénu.
Technologie multiprofilového běhounu umožňuje přesnější provedení dezénu. Profil běhounu je obvykle tvořen třemi různými poloměry. Technologie Dunlop MRT zahrnuje deset různých poloměrů, a je proto mnohem přesnější. Tlak pneumatiky ve stopě se rozkládá s větší účinností, čímž se dosáhne větší kontaktní plochy s vozovkou při různých jízdních podmínkách. Tvar stopy se při přechodu z přímého směru do zatáčky mění pozvolněji, což vede k přesnějším reakcím.
Nová generace pneumatik Dunlop je vybavena rovnějším profilem běhounu, což představuje zvětšenou kontaktní plochu o 4–8 % (v závislosti na rozměru a typu pneumatiky). Rovnější profil s větší kontaktní plochou poskytuje lepší odezvu a větší stabilitu.
Asymetrické provedení dezénu s variabilním objemem hmoty dezénu poskytuje vyšší odolnost vůči aquaplaningu. Pevné středové žebro zvětšuje stabilitu a přesnost, asymetrické uspořádání drážek pak zvyšuje záběr na mokru i na suchu. Masivní vnější ramenní bloky zaručují mimořádnou ovladatelnost při zatáčení. Díky lepším vlastnostem jak při jízdě v přímém směru, tak i v prudkých zatáčkách si řidič užije příjemnější řízení.
Specifický systém patní oblasti zesiluje spojení mezi pneumatikou a ráfkem, zlepšuje kontrolu a umožňuje přesnější řízení. Pevné spojení přináší větší kontrolu a citlivost během řízení.
Dunlop SP Sport Maxx TT má masivní široké a pevné vnější ramenní bloky, s velkým objemem drážek v centrální oblasti a pevnějšími dezénovými bloky ve vnitřní ramenní oblasti, které poskytují výbornou přilnavost na mokru a suchu, vylepšenou stabilitu při zatáčení, zvýšenou odolnost vůči aquaplaningu a zdokonalenou stabilitu při vyšších rychlostech.
Pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx TT obstály dobře ve srovnání se svými hlavními konkurenty, nejvýrazněji při jízdě na mokrých a suchých površích i při srovnávání bočního aquaplaningu.


Technologie Kevlar®
Přidáním vlákna Kevlar® EE do jádra patky je vytvořena pevnější bočnice, která je odolnější vůči zkroucení a kompresi a výrazně zlepšuje dynamické chování, zejména při vyšších teplotách. Tyto vlastnosti vedou ke zvýšené stabilitě při zatáčení, stejně jako k vylepšené reakci a větší přesnosti řízení. Patka je součástí bočnice pneumatiky a je umístěna radiálně směrem ven od dosedací plochy.
DuPont™ Kevlar® je „aramid“, což je výraz zkratky pro aromatický polyamid. Jeho přesné chemické složení je poly para-phenyleneterephthalamide, obecně známé jako para-aramid.
Aramidy patří do rodiny nylonů. Běžné nylony často nemají optimální strukturální vlastnosti, proto je para-aramidové rozlišení tak zásadní. Aramidová vazba dává Kevlaru® termální stabilitu, zatímco para struktury přidávají pevnost.
DuPont™ Kevlar® je para-aramidové vlákno, vyráběné v různých formách, přičemž každá je vhodná pro specifickou oblast spotřebitelských a průmyslových aplikací. DuPont™ nabízí Kevlar® ve formě střižených vláken, která mohou být přeměněna na přízi, nitě, nekonečného vlákno, listy či drtě.
Kevlar® EE, který je použit při výrobě pneumatiky Dunlop SP Sport Maxx TT, je pre-dispersová forma drti Kevlar® , tvořené nasekanými vlákny. Poskytuje vynikající výztuhu a kontrolu viskozity při tlaku, a proto se používá jako speciální aditivum pro zvýšení výkonu.


Kdo vynalezl Kevlar®?
Co začalo jako experiment jedné ženy v oblasti nových polymerů ve výzkumné laboratoři DuPont™ v 50. letech, to se od té doby vyvinulo až v Kevlar® – jedno z nejdůležitějších člověkem vyrobených organických vláken, jaké kdy bylo vynalezeno. Kevlar®, který je pětkrát pevnější než stejné množství oceli, je dnes používán v různých formách v mnoha oborech – od neprůstřelných vest, přes podvodní kabely, padáky, vesmírná vozidla a s uvedením Dunlop SP Sport Maxx TT také, a to poprvé, v jádru patky pneumatiky.

JL, 18.3.2008



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar