Dodge Ram 1500 - americká klasika
Americký trh naříká nad vysokými cenami pohonných hmot, výrobci automobilů bědují nad nedostatečným odbytem modelů příznivějších na spotřebu, ale Chrysler se ničeho takového neobává. V Detroitu prezentoval za přítomnosti kovbojů na koních a stáda skotu nový pikap Ram.
Nový pikap s výkonnějšími motory charakterizuje mohutná chromovaná mřížka chladiče a dvou-, čtyř- nebo pětimístná kabina s údajně nejlepší hodnotou koeficientu odporu vzduchu ve své třídě.
Velké pikapy jsou v zámoří velice populární nejen pro svůj vzhled, ala také pro výkonné pohonné jednotky. V případě modelu Ram je na vrcholu vidlicový osmiválec Hemi 5.7 s výkonem 380 k a točivým momentem 548 Nm. S ním pikap zrychlí za 7 sekund z 0 na 100 km/h. V nabídce nechybí ani V8 4.7 s 310 k a 447 Nm, stejně jako V6 3.7 s 215 k a 319 Nm. Hybridní variantu dvou pohonných jednotek chce Dodge představit v roce 2010.
Interiér čtyřdveřové zhodnocují nové kvalitní materiály, koberce a dvojnásobný počet odkládacích schránek včetně klimatizované přihrádky před spolujezdcem nebo chlazeným prostorem v podlaze, na straně spolujezdce, do něhož se vede dvanáct plechovek a led.
Přední sedala mohou být vyhřívaná a klimatizovaná, v zádi jen vyhřívaná a řidič se může těšit také na vyhřívaný volant. Cestující na zadních sedadlech mohou využívat TV systém, zatímco sound systém a dvouzonová klimatizace přijdou vhod všem cestujícím.
Do sériové výbavy patří například 20“ kola nebo elektrický uzavírací mechanismus bočnic nákladové plochy. Bezpečnostní výbava zahrnuje mj. ABS a ESP včetně asistenta pro rozjezd do kopce a stabilizace přívěsu. Opravdovým high-ligh je použití vinutých pružiny místo listových per na tuhé zadní nápravě s víceprvkovým zavěšením kol. Důmyslné jsou rovněž nové odkládací plochy ve stěnách ložné plochy, kam lze odložit další předměty.
Miroslav Lochman, 1.2.2008
Velké pikapy jsou v zámoří velice populární nejen pro svůj vzhled, ala také pro výkonné pohonné jednotky. V případě modelu Ram je na vrcholu vidlicový osmiválec Hemi 5.7 s výkonem 380 k a točivým momentem 548 Nm. S ním pikap zrychlí za 7 sekund z 0 na 100 km/h. V nabídce nechybí ani V8 4.7 s 310 k a 447 Nm, stejně jako V6 3.7 s 215 k a 319 Nm. Hybridní variantu dvou pohonných jednotek chce Dodge představit v roce 2010.
Interiér čtyřdveřové zhodnocují nové kvalitní materiály, koberce a dvojnásobný počet odkládacích schránek včetně klimatizované přihrádky před spolujezdcem nebo chlazeným prostorem v podlaze, na straně spolujezdce, do něhož se vede dvanáct plechovek a led.
Přední sedala mohou být vyhřívaná a klimatizovaná, v zádi jen vyhřívaná a řidič se může těšit také na vyhřívaný volant. Cestující na zadních sedadlech mohou využívat TV systém, zatímco sound systém a dvouzonová klimatizace přijdou vhod všem cestujícím.
Do sériové výbavy patří například 20“ kola nebo elektrický uzavírací mechanismus bočnic nákladové plochy. Bezpečnostní výbava zahrnuje mj. ABS a ESP včetně asistenta pro rozjezd do kopce a stabilizace přívěsu. Opravdovým high-ligh je použití vinutých pružiny místo listových per na tuhé zadní nápravě s víceprvkovým zavěšením kol. Důmyslné jsou rovněž nové odkládací plochy ve stěnách ložné plochy, kam lze odložit další předměty.
Miroslav Lochman, 1.2.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout