Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dodge Journey - do Evropy za rok

Frankfurtský autosalon si Dodge zřejmě vybral záměrně pro světovou premiéru nového crossoveru Journey. Sice se nejdřív objeví na severoamerickém trhu, ale v polovině příštího roku by měl oslovit také evropské zákazníky, po modelech Caliber a Nitro.

Nejmladší model americké značky, dodávaný v obvyklých výbavách SE, SXT a R/T vychází z platformy modelů Avenger/Sebring, přičemž rozvor byl o 12 centimetrů prodloužen na 2,89 metru při celkové délce 4,89 metru.
Čtyřdveřový pěti nebo sedmimístný Journey zůstává věrný, stejně jako třeba Caliber, hranatým tvarům. K charakteristickým znakům patří i nadále velká maska chladiče rozdělená křížem, čtvercové světlomety a vytažené podběhy kol. Přední nárazník má v sobě tři velké otvory nasávání vzduchu a integrované mlhovky Záď zkrášluje dvojitá koncovka výfuku.
Jedním z nejdůležitějších designerských témat byl flexibilní interiér s ohledem a rodinnou pohodu a komfort cestování, Četné odkládací prostory mají zajistit cestujícím a jejich zavazadlům dost místa. Na přání se dodává ještě třetí řada sedadel, sedadlo předního spolujezdce má sklopné opěradlo a výklopný sedák, všechna sedadla jsou posuvná. Nechybí ani chladicí box na dvě plechovky 0,33 litrů v přihrádce před spolujezdcem.
Do sériové výroby patří mj. čelní, boční a průběžné airbagy pro všechny tři řady, ABS, ESP a elektronické systémy zabraňující případnému převrácení. Za příplatek je nabízena ještě kamera pro sledování prostoru za vozem.
Sílu motoru přenáší na přední kola, případně na všechna kola, šestistupňová mechanická převodovka, na přání nová šestistupňová dvouspojková vyvinutá s německou specializovanou firmou Getrack. Má zajistit bleskovou výměnu rychlostí bez přerušení točivého momentu. Pohonné jednotky budou zvoleny podle jednotlivých trhů.
K dispozici budou tři zážehové motory – čtyřválec 2.4 (173 k, 225 N.m), vidlicový šestiválec 2.7 jako varianta Flexi Fuel (186 k, 259 N.m ) a vidlicový šestiválec 3.5 (235 k a 315 N.m). Základním motorem mimo severoamerické trhu má být dvoulitrový turbodiesel VW (140 k, 310 N.m. Více podrobností po autosalonu IAA.

Jindřich Lasík, 29.8.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar