Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dodge Demon - neotřelá přitažlivost

Koncept kompaktního roadsteru Dodge Demon jsme sice už krátce představili (Studie), nyní se k němu vracíme podrobnějším popisem. Je dokonalou kombinací klasického sportovního vozu, moderní jednoduchosti a výkonnosti.

„Zatímco ikonický Dodge Viper je autem snů pro mnoho lidí, Dodge Demon je navržen tak, aby byl dostupným automobilem snů,“ vysvětluje Jae Chung, vedoucí vývoje vnějšího designu Dodge Demon společnosti Chrysler Group. „Jednoduchý design je velmi poutavý a vyznačuje se energickou kombinací křivek a ploch.“
Hlavní křivkou boků je linie, která obkrouží přední blatník a posléze klesá k zadnímu kolu, kde navazuje na, v barvě karoserie provedený, otvor nasávání vzduchu k zadním brzdám. Zadní blatník lemuje podobná linie jako vpředu a směřuje k lemu zadní skupinové svítilny. Zadní nárazník tak výrazně vystupuje z karoserie a zároveň nepřímo ukazuje, že koncept je vozem se zadním pohonem.
Zadní části, která automobil opticky rozšiřuje, dominují výrazné svítilny, v nichž je střední část lemovaná výraznými LED diodami.
Přídi vévodí tradiční maska chladiče vozů tvořená horizontální a vertikální dělící příčkou. Hlavní světlomety trojúhelníkového tvaru, vkusně zasazené do černého pozadí, jsou projektorového typu se zářivými obroučkami. Zajímavým detailem, který způsobuje, že Demon působí dojmem skutečného sportovního vozu, jsou mj. dva otvory pro přívod chladícího vzduchu pod maskou chladiče nebo svislá linie přecházející z rohů vozu do horní hrany předních blatníků.
Kola o průměru 19“ byla posunuta hodně do rohů karoserie, čímž automobil získal na agresivitě. Jejich úprava leštěného hliníku a asymetrický design vhodně ladí s důmyslnou kombinací křivek a povrchů karoserie.
Přístrojová deska je klasických tvarů, ale přesto moderní. Všechny přístroje i kulaté výdechy ventilace nebo rádio jsou integrovány do horizontálního pásu s povrchovou úpravou leštěného hliníku.
Podobná filozofie je použita také na středovém tunelu, který není výrazně spojen s přístrojovou deskou. Konzole dominuje černě chromovaná řadící páka manuální převodovky s koženou manžetou a chromovaným obroučkem. Středový tunel s výplněmi z leštěného hliníku obsahuje také ruční brzdu, elektrické ovládání oken, dvojici držáků nápojů a zástrčku na 12 V.
Výplním dveří dominují díly z leštěného hliníku ve spodní části, kterým sekundují kulaté stříbřité rámečky reproduktorů. Přístroje jsou tvořeny čtveřicí kulatých ukazatelů s bílými čísly na černém podkladě, symbolizující klasické sportovní hodinky.
Sedadla s výrazným tvarováním zajišťují dostatek opory při jízdě v zatáčkách, ale zároveň ulehčují nastupování nebo vystupování z vozu. Skořepiny sedadel jsou z karbonu, zatímco sedadla čalouněná speciální látkou v kombinaci černé a šedé barvy. Za předními sedadly jsou umístěné ochranné oblouky, dekorované leštěným hliníkem a karbonem.
Pro pohon byl vybrán benzinový čtyřválec 2.4 o výkonu 128 kW (172 k) při 6000/min, s točivým momentem 224 N.m při 4400/min a v kombinaci se šestistupňovou mechanickou převodovkou.
Koncept Dodge Demon je dostupným sportovním vozem Dodge s typickými rysy designu vozů slavné americké značky, značnou dynamikou a potěšením z jízdy v otevřeném roadsteru.

Jindřich Lasík, 22.3.2007


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar