Dodge Avenger - další přírůstek pro Evropu
Od úterý prezentuje Dodge na autosalónu v Ženevě v evropské premiéře čtyřdveřový sedan střední třídy Avanger, který v sobě kombinuje výrazný a agresivní design se silou a výkonem, nízkou spotřebou, inovativním interiérem a vysokou mírou bezpečnosti.
Jde o první Dodge segmentu D určený pro Evropu a čtvrtý model v expanzi značky Dodge mimo Severní Ameriku. S modely Viper, Caliber, Nitro a Avenger nyní nabízí Dodge další konkurenceschopnou řadu. Sedan staví na odvážném a agresivním stylu, výkonu a vzrušujícím stylu modelu Charger.
Při pohledu na agresivní tvary neexistují žádné pochybnosti o odkazu značky Dodge, který nese v sobě typické rysy v podobě horizontálně a vertikálně rozdělené masky chladiče nebo hranatých světlometů. Boční profil sdílí více společných prvků designu s typem Charger. Zvýrazněné zadní blatníky, velká kola a pneumatiky i zadní spoiler ztělesňují atributy značky Dodge, tzn. sílu a výkonnost. Černě lakované střední sloupky opticky prodlužují prosklení vozu. Při pohledu zezadu padnou do oka velké a výrazné sdružené svítilny umístěné v rozích, rámující víko zavazadlového prostoru.
K luxusnímu vzhledu interiéru přispívají pečlivě sladěné matné textury. Materiály použité na horní části přístrojové desky a středové konzoly mají zrnitou povrchovou „Franklin“ s nízkou odrazivostí. Počínaje přístroji až po ovladače ventilace jsou hlavními motivy kruhy.
Středový panel ve tvaru písmene V je ve spodní části ukončen řadící pákou nebo voličem samočinné převodovky Odshora začíná dvojicí výdechů klimatizace, pod nimiž je prostor pro audiosystém, jenž může být doplněn multimediálním informačním systémem MyGIG™. V horní části přístrojové desky, před spolujezdcem, je chlazená přihrádka Chill Zone™ pro čtyři láhve o objemu 0,5 l nebo plechovky s nápoji.
Dodge Avenger prodávaný v Evropě může být poháněn celkem čtyřmi pohonnými jednotkami. Základní benzinový dvoulitr je vybaven dvojitým variabilním časováním ventilů (VVT), proměnným sacím traktem, dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a mnoha dalšími technologiemi. Jedná se o nejlepší čtyřválec segmentu střední třídy v oblasti výkonu a spotřeby paliva. Zážehový motor 2.4 l s dvojitým proměnným časováním VVT je kombinován se samočinnou převodovkou AutoStick, poskytující možnost manuálního řazení nebo plně automatické. Vrchol představuje šestiválec 2.7 litru ve spojení s čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s funkcí AutoStick, později také se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Sílu moderního turbodieselu 2.0 přenáší na kola šestistupňová mechanická převodovka.
Benzinové motory
Dieselový motor
Rozměry: 4850 x 1843 x 1497 mm
Rozvor: 2765 mm
Rozchod: 1570/1570 mm
Zav.prostor: 441 l
Pozn: Výkon – kW(k)/min, toč.mom. – N.m/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
Mezi prvky výbavy, které nejsou ve střední třídě obvyklé patří kromě již zmíněných ještě např. vyhřívaný/chlazený držák nápojů, umožňující zahřívání na teplotu 60 °C nebo ochlazování na + 2 °C, dále tkanina YES Essentials, která je snadno udržovatelná, nečistoty odpuzující a antibakteriální textilie, chránící sedadla proti zašpinění, zápachům. Na přání se dodávají vyhřívaná přední sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním, audiovizuální systém pro zadní sedadla (AM/FM stereo autorádio s CD/DVD MP3 přehrávačem), doplňkový audio vstup (3,5 mm jack) pro připojení MP3, osvětlení interiéru pomocí LED s vysoce koncentrovanými bílými světly, která poskytují bodové osvětlení jak na předních, tak i na zadních sedadlech
Dodge Avenger nabízí kombinaci vyspělých bezpečnostních systémů, které jsou navrženy tak, aby cestujícím zajistily nejvyšší míru ochrany. Ochranná klec, integrovaná do skeletu karosérie, je konstruována s využitím kombinace ocelí s různou pevností, navíc je doplněna o kombinaci prvků, které jsou obvyklé u vozů střední třídy (vícestupňové čelní airbagy, boční airbagy v předních sedadlech, hlavové airbagy po celé délce interiéru, ABS, ESP, TCS, brzdový asistent)
S šestiprocentním podílem na trhu v USA je Dodge nejprodávanější značkou skupiny Chrysler Group a pátým největším jménem na automobilovém trhu USA. V roce 2006 prodal Dodge na celém světě přes 1,3 miliónu osobních, nákladních, užitkových a SUV automobilu.
Jindřich Lasík, 5.3.2007
Při pohledu na agresivní tvary neexistují žádné pochybnosti o odkazu značky Dodge, který nese v sobě typické rysy v podobě horizontálně a vertikálně rozdělené masky chladiče nebo hranatých světlometů. Boční profil sdílí více společných prvků designu s typem Charger. Zvýrazněné zadní blatníky, velká kola a pneumatiky i zadní spoiler ztělesňují atributy značky Dodge, tzn. sílu a výkonnost. Černě lakované střední sloupky opticky prodlužují prosklení vozu. Při pohledu zezadu padnou do oka velké a výrazné sdružené svítilny umístěné v rozích, rámující víko zavazadlového prostoru.
K luxusnímu vzhledu interiéru přispívají pečlivě sladěné matné textury. Materiály použité na horní části přístrojové desky a středové konzoly mají zrnitou povrchovou „Franklin“ s nízkou odrazivostí. Počínaje přístroji až po ovladače ventilace jsou hlavními motivy kruhy.
Středový panel ve tvaru písmene V je ve spodní části ukončen řadící pákou nebo voličem samočinné převodovky Odshora začíná dvojicí výdechů klimatizace, pod nimiž je prostor pro audiosystém, jenž může být doplněn multimediálním informačním systémem MyGIG™. V horní části přístrojové desky, před spolujezdcem, je chlazená přihrádka Chill Zone™ pro čtyři láhve o objemu 0,5 l nebo plechovky s nápoji.
Dodge Avenger prodávaný v Evropě může být poháněn celkem čtyřmi pohonnými jednotkami. Základní benzinový dvoulitr je vybaven dvojitým variabilním časováním ventilů (VVT), proměnným sacím traktem, dvojicí protiběžných vyvažovacích hřídelí a mnoha dalšími technologiemi. Jedná se o nejlepší čtyřválec segmentu střední třídy v oblasti výkonu a spotřeby paliva. Zážehový motor 2.4 l s dvojitým proměnným časováním VVT je kombinován se samočinnou převodovkou AutoStick, poskytující možnost manuálního řazení nebo plně automatické. Vrchol představuje šestiválec 2.7 litru ve spojení s čtyřstupňovou samočinnou převodovkou s funkcí AutoStick, později také se šestistupňovou samočinnou převodovkou. Sílu moderního turbodieselu 2.0 přenáší na kola šestistupňová mechanická převodovka.
Benzinové motory
Typ | 2.0 | 2.4 | 2.7 V6 |
Výkon | 115(156)/6300 | 125(170)/6000 | 138(188)/6500 |
Toč.mom. | 190/5100 | 220/4500 | 256/4000 |
Rychlost | 190 | 200 | 210 |
Spotřeba | 10,7/6,1/7,8 | 12,3/6,9/8,9 | 13,9/7,3/9,7 |
Dieselový motor
Typ | 2.0 TD |
Výkon | 103(140)/4000 |
Toč.mom. | 310/1750-2500 |
Rychlost | 203 |
Spotřeba | 8,2/5,1/6,2 |
Rozměry: 4850 x 1843 x 1497 mm
Rozvor: 2765 mm
Rozchod: 1570/1570 mm
Zav.prostor: 441 l
Pozn: Výkon – kW(k)/min, toč.mom. – N.m/min, rychlost – km/h, spotřeba (město/mimo město/kombin) – l/100 km
Mezi prvky výbavy, které nejsou ve střední třídě obvyklé patří kromě již zmíněných ještě např. vyhřívaný/chlazený držák nápojů, umožňující zahřívání na teplotu 60 °C nebo ochlazování na + 2 °C, dále tkanina YES Essentials, která je snadno udržovatelná, nečistoty odpuzující a antibakteriální textilie, chránící sedadla proti zašpinění, zápachům. Na přání se dodávají vyhřívaná přední sedadla s látkovým nebo koženým čalouněním, audiovizuální systém pro zadní sedadla (AM/FM stereo autorádio s CD/DVD MP3 přehrávačem), doplňkový audio vstup (3,5 mm jack) pro připojení MP3, osvětlení interiéru pomocí LED s vysoce koncentrovanými bílými světly, která poskytují bodové osvětlení jak na předních, tak i na zadních sedadlech
Dodge Avenger nabízí kombinaci vyspělých bezpečnostních systémů, které jsou navrženy tak, aby cestujícím zajistily nejvyšší míru ochrany. Ochranná klec, integrovaná do skeletu karosérie, je konstruována s využitím kombinace ocelí s různou pevností, navíc je doplněna o kombinaci prvků, které jsou obvyklé u vozů střední třídy (vícestupňové čelní airbagy, boční airbagy v předních sedadlech, hlavové airbagy po celé délce interiéru, ABS, ESP, TCS, brzdový asistent)
S šestiprocentním podílem na trhu v USA je Dodge nejprodávanější značkou skupiny Chrysler Group a pátým největším jménem na automobilovém trhu USA. V roce 2006 prodal Dodge na celém světě přes 1,3 miliónu osobních, nákladních, užitkových a SUV automobilu.
Jindřich Lasík, 5.3.2007
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout