Den s rychlými Audi S quattro
U příležitosti Karlovarského filmového festivalu připravila společnost IVG Group novinářskou prezentaci nejen nových modelů Audi TTS, ale zároveň seznámit se při testovacích jízdách s ostatními sportovně laděnými modely řady S.
Sice se říká nejlepší nakonec, ale my jsme si jako první vybrali supersportovní automobil Audi R8, po svezení s ním jsme již dlouho toužili. Sen se stal skutečností v pondělí ráno a, když jsem si v půl desáté přebral klíčky z rukou Lukáše Nováka z pořádající agentury AC&C, která celou akci pro IV Group připravila. Po odemknutí se ponořuji do perfektně tvarovaných sedadel a vyrážím na testovací jízdu. Zatím vám dnes více neprozradím, jen se můžete těšit na krátké zhodnocení v příštích dnech. Ovšem zážitek řídit Audi R8 s vidlicovým osmiválcem o výkonu 420 k byl opravdu velký.
Poté jsem si naplánoval Audi RS6 Avant, dosud nejrychlejší vyrobené sériové Audi. Co k němu říct – kombi na dlouhé cesty s výkonem 560 k a točivým momentem 650 Nm, který je k dispozici od 1500 do 6250 otáček za minutu. Stovku udělá vidlicový desetiválec za 4,6 sekundy, „dvoustovku“ za necelých 15 sekund. Rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Na mokrých silnicích drží jako přikovaný, ale přeci jen se nepouštíme do žádného rizika, protože nechceme skončit někde mimo silnici, což by se s tímto „ďábelsky“ rychlým kombi mohlo lehce stát.
Také o něm si více přečtete v příštích dnech, stejně jako o novince na českém trhu – Audi TTS, jak v provedení kupé, tak i roadster. Nejdříve jsme okusili jízdu v otevřeném voze, ale bohužel nám počasí nepřálo a pro déšť není roadster právě dvakrát nejvhodnější. Naštěstí se látková střecha natáhne během několika sekund. Ovšem za pěkného letního počasí může být jízda velice příjemná.
Stejná pohonná jednotka, tzn zážehový dvoulitr TFSI (272 k) je také v provedení kupé, které v bílé barvě vypadá velice elegantně a umožňuje rovněž jízdu plnou zážitků. Výkon 272 k je plně dostačující.
Pochopitelně, že všechny vozy měly stálý pohon všech quattro, bez něhož by asi nebylo možné využít maximum síly, kterou řada S překypuje.
Jindřich Lasík, 9.7.2008
Poté jsem si naplánoval Audi RS6 Avant, dosud nejrychlejší vyrobené sériové Audi. Co k němu říct – kombi na dlouhé cesty s výkonem 560 k a točivým momentem 650 Nm, který je k dispozici od 1500 do 6250 otáček za minutu. Stovku udělá vidlicový desetiválec za 4,6 sekundy, „dvoustovku“ za necelých 15 sekund. Rychlost je elektronicky omezena na 280 km/h. Na mokrých silnicích drží jako přikovaný, ale přeci jen se nepouštíme do žádného rizika, protože nechceme skončit někde mimo silnici, což by se s tímto „ďábelsky“ rychlým kombi mohlo lehce stát.
Také o něm si více přečtete v příštích dnech, stejně jako o novince na českém trhu – Audi TTS, jak v provedení kupé, tak i roadster. Nejdříve jsme okusili jízdu v otevřeném voze, ale bohužel nám počasí nepřálo a pro déšť není roadster právě dvakrát nejvhodnější. Naštěstí se látková střecha natáhne během několika sekund. Ovšem za pěkného letního počasí může být jízda velice příjemná.
Stejná pohonná jednotka, tzn zážehový dvoulitr TFSI (272 k) je také v provedení kupé, které v bílé barvě vypadá velice elegantně a umožňuje rovněž jízdu plnou zážitků. Výkon 272 k je plně dostačující.
Pochopitelně, že všechny vozy měly stálý pohon všech quattro, bez něhož by asi nebylo možné využít maximum síly, kterou řada S překypuje.
Jindřich Lasík, 9.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout












