Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Daihatsu - kompakty po Japonsku

Ačkoliv se Daihatsu specializuje na kompaktní automobily, nabízí japonská značka velice širokou modelovou nabídku. Od kompaktů segmentu A a B přes roadster, malé SUV až k minivanu. To znamená hned pět segmentů, a modelová ofenzíva pokračuje dál

Automobilka Daihatsu byla založena už v roce 1907 a pod označením Osaka Hatsudoki Seizo začala s výrobou spalovacích, plynových a parních motorů. V roce 1968 začala kooperace s Toyotou, která se zpočátku podílela na výrobě a prodeji 20% podílem později 51,2 % a nyní spadá Daihatsu pod Toyota Group.
Do České republiky se automobily Daihatsu dovážely jen krátce po roce 1990, nyní zatím žádné oficiální zastoupení u nás není, i když by byl jistě o vozy zájem. Pochopitelně by nejvíce záleželo na ceně.

Daihatsu Trevis
Superkompakt spojuje retro styl s velice slušnou nabídkou místa a hospodárným provozem. Zaoblené světlomety a polokruhová mřížka chladiče propůjčují 3,4 metru dlouhému Trevisu charakteristickou tvář, dlouhý rozvor 2375 mm a krátké převisy. Interiér vyniká láskou k detailu a kompletní výbavou. Benzinový tříválec 1.0 se 12 ventily a variabilním časováním DVVT poskytuje výkon 43 kW (58 k). Do sériové výroby patří ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD, brzdový asistent, čelní airbagy. Trevis stojí v Německu od 11 290 eur, ale kdo se zřekne např. klimatizace, oželí kola z lehkých slitin, kožený volant a CD, potom zaplatí za verzi Junior 9990 eur.

Daihatsu Sirion
V lednu 2005 se objevil na trhu 3,6 metru dlouhý Sirion, který se po roce dočkal dalších doplňků a modernizace. Prostorný a bohatě vybavený čtyřdveřový vůz s příkrou zádí upoutá hlavně dynamickými liniemi. Jen pro zajímavost v Německu se prodává za 11 790 eur. Zákazník si může vybrat mezi dvěma benzinovými motory – hliníkovým tříválcem 1.0 (51 kW/70 k) nebo litinovým čtyřválcem 1.3 (64 kW/87 k), který je nabízen také s automaticky přiřaditelným pohonem všech kol s viskózní spojkou jako Sirion 1.3 Eco 4WD.


Daihatsu Copen
Od února loňského roku nabízený model již s levostranným řízením nepatří na evropském trhu sice k nejprodávanějším, spíše naopak. Ale bezpochyby jde o nejnápadnější automobil z celé modelové palety. Jen 3,4 metru dlouhý Copen, jehož název je složeninou dvou slov „compact“ a „open“, je nejmenším roadsterem světa s elektricky ovládanou střechou typu hardtop. Dvoumístný roadster pohání benzinový čtyřválec 1.3 s variabilním řízením ventilů, jehož 64 kW(87 k) umožňuje sportovní jízdu do 180 km/h. Daihatsu „nahoře-bez“, nápadný charakteristickými kulatými světlomety, se spokojí v průměru se šesti litry benzinu.

Daihatsu Terios
Druhá generace představuje vydařenou kombinaci kompaktu a SUV. Ve všech směrech nově ztvárněný Terios si také oproti předchůdci přilepšil, pokud jde o velikost. Ale svojí délkou 4,055 m zůstává i nadále mezi kompakty. Díky malému poloměru otáčení 9,8 metru je ideálním dopravním prostředkem do města. Zároveň poskytuje 1,69 m vysoký pětimístný model dobrý prostor pěti osobám. Jako SUV disponuje stálým pohonem 4x4 s mezinápravovým diferenciálem. Bezpečnou jízdu zajišťuje za všech situacích regulace prokluzu TRC, stabilizační systém VSC a čtyřkanálový ABS. Pro pohon byl zvolen benzinový čtyřválec 1.5 16V s variabilním časováním ventilů, který poskytuje výkon 105 k a točivý moment 140 N.m a spokojí se s méně než 8 litry benzinu.

Daihatsu Materia
Opticky upoutá nezvyklým designem s mohutnou čelní partií a zatmavenými bočními okny. S 3,8 metry vnější délky nabízí výbornou nabídku místa a presentuje se s praktickými doplňky jako je posuvná zadní lavice v rozmezí 14 cm. Materia může mít pod kapotou čtyřválec 1.3 (67 kW/91 k) nebo 1,5 (76 kW/103 k), oba se čtyřventilovou technikou a „inteligentními katalyzátory“. V příštích měsících se objeví ještě verze 1.5 Eco 4WD s automaticky přiřaditelným pohonem 4x4.

Daihatsu Cuore
Dosud bylo v 90 zemích prodáno přes pět miliónů těchto sympatických Japonců.
Sedmá generace zvláště kompaktního, jen 3,46 metru (+ 5 cm) dlouhého modelu Cuore nabízí nejen jeden z největších interiérů své třídy, který díky podélně posuvné zadní lavici o 25 cm a nastavitelnému sklonu opěradel umožní maximální variabilitu. Jeho tříválec 1.0 o výkonu 51 kW(70 k) se i přes vyšší výkon snížila ze 4,8 l na 4,4 litry na 100 kilometrů. Zároveň se může se pochlubit také extrémně nízkými emisemi CO2 – 104 g/km. Bezpečnostní výbava zahrnuje stabilizační systém VSC a až sedm airbagů. Ještě úspornější verze Cuore Eco se systémem Start-Stop se objeví začátkem příštího roku. Potom spotřebuje jen 4,2 l/100 km a vyprodukuje pouze 99 CO2, čímž se dostane do pozice nejekologičtějšího benzinového motoru.

Jindřich Lasík, 26.4.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar