Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Daihatsu - kompakty po Japonsku

Ačkoliv se Daihatsu specializuje na kompaktní automobily, nabízí japonská značka velice širokou modelovou nabídku. Od kompaktů segmentu A a B přes roadster, malé SUV až k minivanu. To znamená hned pět segmentů, a modelová ofenzíva pokračuje dál

Automobilka Daihatsu byla založena už v roce 1907 a pod označením Osaka Hatsudoki Seizo začala s výrobou spalovacích, plynových a parních motorů. V roce 1968 začala kooperace s Toyotou, která se zpočátku podílela na výrobě a prodeji 20% podílem později 51,2 % a nyní spadá Daihatsu pod Toyota Group.
Do České republiky se automobily Daihatsu dovážely jen krátce po roce 1990, nyní zatím žádné oficiální zastoupení u nás není, i když by byl jistě o vozy zájem. Pochopitelně by nejvíce záleželo na ceně.

Daihatsu Trevis
Superkompakt spojuje retro styl s velice slušnou nabídkou místa a hospodárným provozem. Zaoblené světlomety a polokruhová mřížka chladiče propůjčují 3,4 metru dlouhému Trevisu charakteristickou tvář, dlouhý rozvor 2375 mm a krátké převisy. Interiér vyniká láskou k detailu a kompletní výbavou. Benzinový tříválec 1.0 se 12 ventily a variabilním časováním DVVT poskytuje výkon 43 kW (58 k). Do sériové výroby patří ABS s elektronickým rozdělením brzdné síly EBD, brzdový asistent, čelní airbagy. Trevis stojí v Německu od 11 290 eur, ale kdo se zřekne např. klimatizace, oželí kola z lehkých slitin, kožený volant a CD, potom zaplatí za verzi Junior 9990 eur.

Daihatsu Sirion
V lednu 2005 se objevil na trhu 3,6 metru dlouhý Sirion, který se po roce dočkal dalších doplňků a modernizace. Prostorný a bohatě vybavený čtyřdveřový vůz s příkrou zádí upoutá hlavně dynamickými liniemi. Jen pro zajímavost v Německu se prodává za 11 790 eur. Zákazník si může vybrat mezi dvěma benzinovými motory – hliníkovým tříválcem 1.0 (51 kW/70 k) nebo litinovým čtyřválcem 1.3 (64 kW/87 k), který je nabízen také s automaticky přiřaditelným pohonem všech kol s viskózní spojkou jako Sirion 1.3 Eco 4WD.


Daihatsu Copen
Od února loňského roku nabízený model již s levostranným řízením nepatří na evropském trhu sice k nejprodávanějším, spíše naopak. Ale bezpochyby jde o nejnápadnější automobil z celé modelové palety. Jen 3,4 metru dlouhý Copen, jehož název je složeninou dvou slov „compact“ a „open“, je nejmenším roadsterem světa s elektricky ovládanou střechou typu hardtop. Dvoumístný roadster pohání benzinový čtyřválec 1.3 s variabilním řízením ventilů, jehož 64 kW(87 k) umožňuje sportovní jízdu do 180 km/h. Daihatsu „nahoře-bez“, nápadný charakteristickými kulatými světlomety, se spokojí v průměru se šesti litry benzinu.

Daihatsu Terios
Druhá generace představuje vydařenou kombinaci kompaktu a SUV. Ve všech směrech nově ztvárněný Terios si také oproti předchůdci přilepšil, pokud jde o velikost. Ale svojí délkou 4,055 m zůstává i nadále mezi kompakty. Díky malému poloměru otáčení 9,8 metru je ideálním dopravním prostředkem do města. Zároveň poskytuje 1,69 m vysoký pětimístný model dobrý prostor pěti osobám. Jako SUV disponuje stálým pohonem 4x4 s mezinápravovým diferenciálem. Bezpečnou jízdu zajišťuje za všech situacích regulace prokluzu TRC, stabilizační systém VSC a čtyřkanálový ABS. Pro pohon byl zvolen benzinový čtyřválec 1.5 16V s variabilním časováním ventilů, který poskytuje výkon 105 k a točivý moment 140 N.m a spokojí se s méně než 8 litry benzinu.

Daihatsu Materia
Opticky upoutá nezvyklým designem s mohutnou čelní partií a zatmavenými bočními okny. S 3,8 metry vnější délky nabízí výbornou nabídku místa a presentuje se s praktickými doplňky jako je posuvná zadní lavice v rozmezí 14 cm. Materia může mít pod kapotou čtyřválec 1.3 (67 kW/91 k) nebo 1,5 (76 kW/103 k), oba se čtyřventilovou technikou a „inteligentními katalyzátory“. V příštích měsících se objeví ještě verze 1.5 Eco 4WD s automaticky přiřaditelným pohonem 4x4.

Daihatsu Cuore
Dosud bylo v 90 zemích prodáno přes pět miliónů těchto sympatických Japonců.
Sedmá generace zvláště kompaktního, jen 3,46 metru (+ 5 cm) dlouhého modelu Cuore nabízí nejen jeden z největších interiérů své třídy, který díky podélně posuvné zadní lavici o 25 cm a nastavitelnému sklonu opěradel umožní maximální variabilitu. Jeho tříválec 1.0 o výkonu 51 kW(70 k) se i přes vyšší výkon snížila ze 4,8 l na 4,4 litry na 100 kilometrů. Zároveň se může se pochlubit také extrémně nízkými emisemi CO2 – 104 g/km. Bezpečnostní výbava zahrnuje stabilizační systém VSC a až sedm airbagů. Ještě úspornější verze Cuore Eco se systémem Start-Stop se objeví začátkem příštího roku. Potom spotřebuje jen 4,2 l/100 km a vyprodukuje pouze 99 CO2, čímž se dostane do pozice nejekologičtějšího benzinového motoru.

Jindřich Lasík, 26.4.2007

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2020 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar