Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacie s novými motory Hybrid 155, Eco-G 120 a TCe 100

Modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan hrají klíčovou roli v trvalém úspěchu značky Dacia. Nyní se pod kapotou objevují tři nové pohonné jednotky.

Nový hybridní pohonný systém 155

Nový hybridní pohonný systém 155, který byl představen na modelu Bigster, je nyní k dispozici také na modelu Jogger, kde nahrazuje hybridní pohonný systém 140. V blízké budoucnosti bude dodáván také na model Sandero Stepway, který tak poprvé získá elektrifikovaný pohonný systém.

Hybrid 155 kombinuje čtyřválcový benzínový motor o objemu 1,8 l a výkonu 109 k, dva elektromotory (motor o výkonu 50 k a vysokonapěťový startér/generátor), baterii o kapacitě 1,4 kWh (230 V) a automatickou elektrickou převodovku se čtyřmi rychlostními stupni pro spalovací motor a dvěma dalšími pro elektrický pohon. Tato kombinovaná technologie je možná díky absenci spojky.

Tento nový výkonný pohonný systém (155 k, točivý moment 170 Nm) a vysoce výkonná automatická převodovka zajišťují výjimečnou každodenní ovladatelnost a zároveň 10% snížení emisí a spotřeby paliva ve srovnání s předchozím hybridním pohonem 140 modelu Jogger. Ve městě může Jogger zůstat v čistě elektrickém režimu až 80 % času jízdy. Kromě toho se vůz vždy spouští v čistě elektrickém režimu.


Nový Eco-G 120: první LPG s automatem

Dacia je jediným výrobcem, který nabízí pohony flex-fuel benzín/LPG u všech svých modelů s spalovacím motorem pod značkou Eco-G. Pohonné jednotky Eco-G od Dacii jsou navrženy pro pohodlí, jednoduchost a všestrannost při každodenním používání a snižují emise v režimu LPG přibližně o 10 % ve srovnání s benzínovým motorem se stejným výkonem.

Nové modely Sandero, Sandero Stepway, Jogger a Logan Eco-G 120 jsou nyní k dispozici s novým, výkonnějším 1,2litrovým tříválcovým přeplňovaným motorem flex-fuel (120 k oproti předchozím 100 k), který poprvé kombinuje všechny výhody LPG s výhodami automatické převodovky. Hladká a citlivá šestistupňová dvouspojková převodovka je k dispozici u všech modelů jako alternativa k šestistupňové manuální převodovce.

Aby zákazníci mohli výhody LPG využívat ještě déle, zvýšila Dacia kapacitu svých LPG nádrží:

₋ 49,6 l namísto 40 l u modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan

₋ 48,8 l namísto 40 l u modelu Jogger

Díky tomu se dojezd v režimu LPG zvýšil o 20 %. Celkový dojezd (LPG + benzín) je 1 590 km u modelů Sandero a Logan a 1 480 km u modelů Stepway a Jogger.

Duster je také k dispozici s tímto novým pohonem, který nahrazuje Eco-G 100.

Nový motor TCe 100

Tříválcový přeplňovaný benzínový motor o objemu 1,0 litru, který je k dispozici pro modely Sandero a Logan, nyní poskytuje výkon 100 k – oproti předchozím 90 k – pro lepší ovladatelnost při každodenním provozu. Stále je spojen s šestistupňovou manuální převodovkou.


A stále k dispozici...

Modely Sandero Stepway a Jogger zůstávají k dispozici s benzínovým motorem TCe 110 a šestistupňovou manuální převodovkou. Modely Sandero a Logan zůstávají k dispozici s benzínovým motorem SCe 65 a pětistupňovou manuální převodovkou (nejdostupnější nabídka na trhu).




Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar