Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia modernizuje tři modely

S novým Sandero, Sandero Stepway a Logan inovuje Dacia svoji nabídku v segmentu vozidel do města a víceúčelových kompaktů, odpovídajících všem potřebám uživatelů. Navzdory nezměněným vnějším rozměrům jsou modernější, bohatší a víceúčelové, aniž by ustupovaly ze své podstaty spočívající v jednoduchosti a spolehlivosti.

NOVÉ SANDERO

S výraznějšími blatníky vyzařuje Nové Sandero silnou osobnost a robustnost. Celková linie je však plynulejší díky více skloněnému čelnímu oknu, nižší střeše (-1 cm), ustupující linií střechy a anténou u zadního okraje střechy. Světlá výška podvozku zůstala nezměněna (133 mm), ale s větším rozchodem kol a vystouplými podběhy kol se Nové Sandero zdá nižší a podsaditější.


Příď a záď představuje nový světelný podpis Dacie ve tvaru Y. Horizontální linie vpředu i vzadu spojuje obě LED světla a pokračuje v jejich liniích, čímž přispívá k vizuálnímu rozšíření vozu.

LED světlomety, jejichž sériově dodávaná automatická aktivace bez ohledu na úroveň výbavy poskytují lepší viditelnost v noci (+37 % do dálky, +9 % do šířky světelného pole).


Disky 15 nebo 16 palců, jsou již od druhé úrovně výbavy typu« Flexwheel », jejichž propracovaný design poklic šikovně imituje« skutečné »hliníkové disky, které jsou přesto dostupné v rozměru 16 palců. Velká světlá výška (133 mm) zaručuje velkou volnost použití.


Kliky dveří mají kvalitnější design a ergonomičtější tvar. Většina verzí má nyní elektrické ovládání dveří zavazadlového prostoru, které se přesunulo na spodní hranu těchto dveří. Nový tvar dveří a zpětných zrcátek je aerodynamičtější a přispívá ke snížení hluku vydávaného proudícím vzduchem.


ROZMĚRY

Délka: 4 088 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 499 mm
Světlá výška podvozku: 133 mm
Objem zavazadlového prostoru: 328 l



SANDERO STEPWAY


Nové Sandero Stepway se pozná zepředu podle specifické, žebrované a klenutější kapoty, chromovaného loga Stepway pod mřížkou chladiče a klenutým nárazníkem nad mlhovkami. V předním i zadním nárazníku je vložen stylový kryt v barvě kovu, která chrání nárazník před otlučením a poškrábáním při každodenním používání.


Sandero Stepway je navrženo s geny crossoveru s vyšší světlou výškou podvozku 174 mm (+ 41 oproti Sanderu, zejména vlivem většího průměru pneumatik), podélné střešní lišty s logem, velkého rozšíření blatníků a prahů dveří se specifickou strukturou.


Sériová kola 16 palců jsou typu« Flexwheel », jejichž propracovaný design poklic imituje« skutečné »hliníkové ráfky, které jsou dostupné na přání. 16palcové ráfky s diamantovým efektem jsou výhradně u této verze Stepway dostupné na přání, aby podtrhly dojem crossoveru.


Podélné střešní lišty jsou krásné, ale i modulární. Díky klíči, uloženému v přihrádce palubní desky a bez složité demontáže se změní na pevný střešní nosič s nosností 80 kg, stejnou jako u konvenčních střešních lišt.


Délka: 4 099 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 535 mm (1587 mm včetně podélných střešních lišt)
Světlá výška podvozku: 174 mm
Objem zavazadlového prostoru: 328 l



NOVÝ LOGAN


Zcela nový design je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha s anténou u zadního okraje a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety. Světelný podpis ve tvaru Y, atraktivní disky a dokonalejší design některých prvků, například dveřních klik, se objevují i u Nového Sandera.


Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s držákem nápojů lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli.


Zavazadlový prostor je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 l – větší o 18 l. Pro srovnání: jeho objem je o 200 l větší než u Nového Sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.

Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo handsfree karty. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.

Zavazadlový prostor lze odnímatelnými přepážkami rozdělit na 4 rozdílné části s proměnlivou velikostí.


Délka: 4 396 mm
Šířka: 1 848 mm (2 007 mm včetně zpětných zrcátek)
Výška: 1 501 mm
Světlá výška podvozku: 135 mm
Objem zavazadlového prostoru: 528 l



INTERIÉR A VÝBAVA


Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan nabízejí skutečná tři místa pro dospělé vzadu, sklopné zadní sedadlo dělené 1/3-2/3 podle jednotlivých verzí a rodinný zavazadlový prostor. Ten má u Sandera objem 328 l (310 l+18 l), je vybaven dvojitou podlahou (podle jednotlivých verzí) a lze jej odemknout dálkově tlačítkem na klíči nebo handsfree kartou. Nový Logan nabízí objem zavazadelníku 528 litrů.

Prostornost je hodna vyššího segmentu, zejména největší prostor ve své kategorii pro nohy cestujících vzadu. Ten je u Nového Sandera a Nového Loganu větší o 42 mm.

Objem odkládacích prostorů a přihrádek může dosáhnout až 21 litrů (+2.5 l) s prostorem pod střední loketní opěrkou (1.4 l), v předních i zadních dveřích a na zadní straně opěradel předních sedadel.


VÍCE KOMFORTU

Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Aby řidič mohl zaujmout lepší polohu pro řízení, může nyní nastavovat sedadlo na výšku (+/- 35 mm) a volant na výšku (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm), a na přání může zvolit středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena. Řízení má variabilní 100 % elektrický posilovač pro zvýšení komfortu, zejména pro manévrování ve stísněném prostoru a při parkování (o 36 % menší úsilí oproti předchozímu Sanderu).


VÍCE VÝBAVY


Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (na přání odnímatelný), displej palubního počítače, na volantu ovladače tempomatu a omezovače rychlosti a automatické rozsvícení světel. Řidič tak může pohodlně a bezpečně sledovat provoz na silnici a držet volant.

Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla (od dubna 2021), handsfree karta, startování motoru včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, parkovací kamera, parkovací senzory vepředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici dle úrovně výbavy nebo na přání, podle jednotlivých trhů.

Nakonec a poprvé u Dacie bude u Nového Sandera a Nového Sandera Stepway nabízeno elektricky ovládané střešní okno.


MULTIMEDIÁLNÍ SYSTÉM

U Nového Sandera, Sandera Stepway a Loganu jsou dostupné tři multimediální systémy: Media Control, Media Display a Media Nav.


U Media Control se smartphone, umístěný před řidičem na důmyslnému speciálním držáku, mění na multimediální systém pomocí nové bezplatné aplikace Dacia Media Control a připojení Bluetooth nebo USB. Tato sestava umožňuje snadný přístup k rádiu, hudbě, volání, zprávám, aplikacím GPS a mnoha dalším funkcím, například k hlasovému rozpoznávání Siri nebo Android. Za účelem bezpečnějšího řízení je ovládání rádia umístěno ideálně v dosahu přímo pod volantem.

Rádio a přehrávání souborů z USB je možné i bez smartphonu připojeného k Media Control.

Tato výbava zahrnuje dva reproduktory, připojení Bluetooth a USB a digitální displej TFT 3,5 palce mezi budíky přístrojů na přístrojovém štítu, kde se rovněž zobrazují informace z rádia.


U Media Display a jeho čtyř reproduktorů je na přístrojové desce velký, vysoko posazený dotykový displej 8 palců, pro lepší viditelnost a ergonomii mírně natočený k řidiči. Intuitivní a přívětivé rozhraní s připojením Bluetooth je kompatibilní se systémy pro smartphony Android Auto a Apple CarPlay. Nová záložka« vozidlo »umožňuje přístup k ovládání některých ADAS.
Nakonec u Media Nav je multimediální systém obohacen o navigaci a bezdrátové připojení pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá celkem 6 reproduktorů.


BEZPEČNOST

Všechny tři modely mají modulární platformu CMF, která poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky vynikající odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru (nosníky a podélníky jsou zcela nové) i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu.

Vozy jsou sériově vybaveny šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a nouzovým voláním v případě nehody (tlačítko SOS v úrovni stropního světla). Za účelem lepší ochrany mají nová přední sedadla zlepšenou konstrukci rámu. Přední opěrky hlavy jsou vybaveny systémem proti poranění krční páteře při nárazu.



ÚČINNĚJŠÍ AKTIVNÍ BEZPEČNOST

Viditelnost

Vozy jsou sériově vybaveny automatickým rozsvěcením světel a v některých verzích i dešťovým senzorem. Světlomety s technologií LED pro lepší viditelnost: světelný kužel je o 37 % delší (110 m) a o 9 % širší (24 m) než halogenová potkávací světla předchozí generace Sandero.

Systémy asistentů řízení (ADAS)

Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu (podle jednotlivých výbav na přání), jsou Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan vybaveny asistenty řízení nejnovější generace:

•Automatické nouzové brzdění: systém aktivní od 7 do 170 km/h, detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí nárazu, systém varuje řidiče vizuálně i akusticky dříve, než:

- zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí, ale nebezpečí stále hrozí,

- automaticky nebo silněji aktivuje brzdy, pokud řidič nebrzdí vůbec nebo brzdí jen nedostatečně.

•Snímání mrtvého úhlu: aktivní od 30 km/h do 140 km/h, varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a


motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.

•Asistent parkování: tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt, umožňuje snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním hlásičům.

•Asistent rozjezdu ve svahu: při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání zařízení vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál



ŘADA BENZÍNOVÝCH MOTORŮ EURO 6D-FULL

Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupí v platnost 1. ledna 2021.

SCe 65 (nebude dostupný u Sandero Stepway): atmosférický, tříválec 1,0 l, vstupní motor řady spojený s 5stupňovou manuální převodovkou


TCe 90: tři válce 1,0 l turbo, spojený s 6stupňovou manuální převodovkou nebo s automatickou převodovkou typu CVT.



TCe 100 LPG: nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.


DACIA LPG – BENZÍN A LPG

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon benzín a LPG u celé řady osobních vozů s logem. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nové Sandero LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím: 50litrové na LPG, to je 40 l užitečného objemu, naplnění je z bezpečnostních důvodů omezeno na 80 % kapacity čili o 8 litrů více než předchozí generace Sandera LPG, a 50litrové na benzín.



AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA CVT

Nová automatická převodovka CVT je nabízena s motorem TCe 90 a umožňuje snížit spotřebu (je lehčí a umožňuje efektivnější řízení motoru) a emise CO2 (-11 % u Nového Sandera a Nového Loganu, -4 % u Nového Sandera Stepway).




Dacia 19.10.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar