Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Spring nyní ještě atraktivnější

Dacia Spring je atraktivnější díky přepracovanému a robustnějšímu designu, stejně praktická díky prostornosti interiéru, která je v daném segmentu mimořádná, všestrannější díky dostupnějšímu motoru o výkonu 65 k a stejně efektivní díky nízké hmotnosti a zůstává nejdostupnějším elektromobilem na trhu.

Nová identita je patrná ze dvou černých pruhů, jednoho vpředu a druhého vzadu, které se setkávají v lesklém provedení se specifickými matnými pruhy na zadní části karoserie. Tyto dva pruhy jsou doprovázeny symbolickým světelným podpisem značky ve tvaru písmene "Y", který je obzvláště výrazný u předních světlometů s denním svícením a u zadních světlometů, které jsou tvořena LED diodami.

Moderní design podtrhují grafické polepy, které zdobí přední a zadní masku vozu ve výbavě Extreme. K robustnímu postoji přispívají 15" disky kol z lehkých slitin, která jsou nyní standardem pro verze s motorem o výkonu 65 k a které podtrhují stylový vzhled lemů kol.

Spring je navržen tak, aby byl co nejvíce odolný. Díky tmavým ochranným prvkům karoserie, zejména na náraznících a blatnících, odolá každodenním škrábancům, aniž by utrpěl na svém vzhledu. Jeho vysoká světlá výška je výhodou na nezpevněných cestách. Například kryty prahů jsou lehké, snadno se montují, jsou cenově dostupné a snadno se vyměňují. Stejně jako u všech nových modelů byly odstraněny chromované lišty. To platí pro střešní lišty, které jsou u vozu používaného převážně na krátké cesty obecně zbytečné a jejichž absence ušetří hmotnost, zlepší aerodynamika, a tím i dojezd.

Nový Spring je mimořádně kompaktní (délka 3,70 m) a má jeden z nejlepších poloměrů otáčení ve svém segmentu (obrysový poloměr 4,80 m). Díky tmavým ochranným prvkům karoserie, zejména na náraznících a blatnících, odolá nový Spring každodenním škrábancům, aniž by utrpěl na svém vzhledu. Jeho vysoká světlá výška je výhodou na nezpevněných cestách.

Přístrojová deska byla přepracována, byl do ní integrován centrální displej multimediálního systému a je vybaven personifikovaným digitálním přístrojovým panelem se 7" displejem u všech verzí a velkým 10" centrálním displejem multimediálního systému u vyšších úrovní výbavy.


Jádrem designu je praktičnost. Například velký multimediální dotykový displej byl umístěn co nejvýše pro optimální ergonomii. Přizpůsobitelná digitální přístrojová deska se sedmipalcovou obrazovkou byla navržena s ohledem na jednoduchost a intuitivnost a poskytuje řidiči rychlý přístup k důležitým informacím.


Motor o výkonu 65 k/48 kW je nabízen u výbav Expression a Extreme, zatímco motor o výkonu 45 k/33 kW je k dispozici u výbav Essential. Silnější motor je nyní dostupnější, protože je k dispozici kromě výbavového stupně Extreme také od nového výbavového stupně Expression. Nabízí dynamickou akceleraci z 0 na 100 km/h pod 14 sekund. Ještě dostupnější a pro městský provoz dokonale vhodný je nový model Spring vybavený motorem o výkonu 45 k, který je k dispozici ve výbavových stupních Essential a Expression (z 0 na 100 km/h za méně než 20 sekund). Účinnost pohonného ústrojí znamená, že nabízí spotřebu pod 14,6 kWh/100 km.

Kompaktní baterie s kapacitou 26,8 kWh u všech verzí nabízí dojezd přes 220 km (čeká se na certifikaci). To je více než dostatečný dojezd pro zákazníky, kteří podle údajů poskytovaných systémem konektivity vozu ujedou v průměru 37 km denně.

Pro další optimalizaci dojezdu je nová Dacia Spring poprvé vybavena systémem rekuperačního brzdění, který se aktivuje volbou režimu "B" pomocí nového ovladače převodovky.

Nová Dacia Spring je standardně vybavena nabíječkou na střídavý proud o výkonu 7 kW, která umožňuje nabít baterii z 20 % na 100 % pomocí domácí zásuvky za méně než 11 hodin nebo za 4 hodiny pomocí 7kW wallboxu. Na přání je k dispozici stejnosměrná nabíječka o výkonu 30 kW, která umožňuje rychlé nabití z 20 % na 80 % za 45 minut.


Poprvé v historii nabízí nová Dacia Spring možnost obousměrného nabíjení V2L ("vehicle to load"), takže ji lze využít jako zdroj energie pro napájení elektrických spotřebičů. Speciální adaptér, který se zapojuje do nabíjecího konektoru vozu umístěného pod mřížkou chladiče, poskytuje výkon běžné zásuvky 220 V/16 A.


Dacia nezapomněla na praktické vlastnosti. Zavazadlový prostor o objemu 308 litrů (o 6 % více než u předchozího modelu) - se sklopenými zadními sedadly1004 litrů. Schránka pod přední kapotou zvětšuje užitečný objem o 35 litrů. Středová konzola může být vybavena exkluzivním držákem nápojů vyrobeným 3D tiskem, což je špičková technologie, která je flexibilní a šetří zdroje.


Nový Spring s příslušenstvím YouClip

Tento jednoduchý a důmyslný systém možňuje praktickou a bezpečnou montáž řady specializovaného příslušenství na klíčová místa v kabině. Spring je standardně vybaven 3 úchytnými body YouClip (jeden na palubní desce, dva na středové konzole).
Pro pohodlnější řízení jsou všechny vozy vybaveny přizpůsobitelným digitálním přístrojovým štítem se sedmipalcovou obrazovkou. Tato barevná obrazovka umístěná za novým volantem, který je nyní výškově nastavitelný, přehledně a srozumitelně zobrazuje důležité informace. Lze ji přizpůsobit tak, aby zobrazovala další údaje, například zbývající dojezd, spotřebu energie nebo jízdní asistenty. Když se nový Spring nabíjí, digitální přístrojový panel zobrazuje úroveň nabití baterie a čas zbývající do úplného nabití.


Optimalizovaná konektivita

Media Control je multimediální systém, který se standardně dodává do výbavy Essential a Expression a který lze ovládat z volantu, přičemž informace o médiích a telefonních hovorech se zobrazují na digitálním přístrojovém štítu.

Systém Media Nav Live (Extreme,na přání Expression), je vybaven velkým centrálním 10" dotykovým displejem, který integruje online připojenou navigaci po dobu 8 let s dopravními informacemi v reálném čase a vždy aktuálními mapovými podklady Evropy. Nabízí také bezdrátové ovládání systémů Apple CarPlayTM a Android AutoTM. Systém Media Nav Live je rovněž vybaven dvěma porty USB.


Výbava byla doplněna o automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, asistent parkování vzadu, nouzové brzdění, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování pozornosti řidiče a nouzové volání (eCall). Aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, přidala chytré tlačítko " My Safety" pro rychlý přístup k preferované konfiguraci asistenčních systémů pro řidiče.

Nízká hmotnost je klíčovým faktorem, díky němuž může nový Spring uplatnit všechny své přednosti. S pohotovostní hmotností 984 kg v nejvyšší výbavě Extreme váží méně než tunu. V porovnání s předchozí verzí se hmotnost vozu zvýšila pouze o 6 kg (tj. o 0,6 %), a to navzdory mnoha novým asistenčním systémům ADAS.




Dacia 21.2.2024

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar