Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Spring - nejlevnější elektromobil v prodeji

Dnes otevírá Dacia novou kapitolu své historie s příchodem Springu, prvního modelu značky 100 % na elektrický pohon. Spring je revoluce (r-EV-olution). Je to nejlevnější elektromobil na evropském trhu, který zpřístupní elektrickou mobilitu většímu počtu osob.

Před 15 lety převrátila Dacia naruby svět automobilů se svým jedinečným ekonomickým modelem a svými současnými vozidly za dostupné ceny, zaměřenými na to podstatné.

Logan zpřístupnil nová vozidla široké veřejnosti v roce 2004. Duster obrátil vzhůru nohama segment SUV. Nové Sandero, které bylo nedávno představeno, je již několik let jedničkou v prodejích pro fyzické osoby v Evropě.


Nová Dacia Spring bude nabízena ve 3 verzích:

•Verze pro širokou veřejnost s možností předobjednání od 19. dubna 2021, s prvními dodávkami na podzim 2021

•Verze Business,, pro společnosti pro sdílení automobilů, půjčovny a podnikové flotily, bude v ČR k dispozici ještě letos.

•100 % užitkové provedení, zvané Cargo, bez zadních sedadel, prodávané od začátku roku 2022 pro dodávky zboží v centrech velkých měst.



VZHLED SUV

Jeho osobitá linie je opatřena atributy vycházejícími ze světa SUV: širší disky kol, střešní lišty, vyztužená spodní část karosérie vpředu, zadní ližina a vyšší světlá výška (150 mm světlé výšky). Jeho pocit bezpečí vyvolávající rozložitost dává tušit velký vnitřní prostor. Spring je však přesto skutečné městské vozidlo. Jeho rozměry odpovídají nižší střední třídě: 3,73 m délky, 1,58 m šířky (bez zpětných zrcátek) a 1,51 m výšky (bez nákladu, včetně střešních lišt).


VELKÝ PROSTOR UVNITŘ VOZIDLA

Spring má vnější rozměry pětidveřového vozidla nižší střední třídy a nabízí čtyři opravdová sedadla pro dospělé. S velkorysou výškou a poloměrem pro kolena v řádu 100 mm je sezení na zadních sedadlech velmi pohodlné. Dojem prostornosti se ostatně podílí na celkovém pohodlí uvnitř vozidla


Kufr nabízí nejlepší objem zavazadlového prostoru ve své kategorii: 270 dm3 podle VDA / 290 litrů. Číslo hodné vozidla z vyššího segmentu. Z důvodu větší modularity jsou zadní sedadla sklopná. Objem se tak dostane na 620 litrů (maximální kapacita až do výšky sedadel).



SPOLEHLIVÁ A ROBUSTNÍ POHONNÁ JEDNOTKA

Spring je věrný filozofii modelů Dacie, a proto je ekonomický při nákupu i užívání. Prodává se za bezkonkurenční cenu, přináší jednoduchost, všestrannost, spolehlivost a robustnost. Vlastnosti, které dokonale korespondují se 100 % elektrickou pohonnou jednotkou s malými náklady na údržbu a nabízející dojezd až 230 km WLTP v kombinovaném a 305 km v městském cyklu WLTP.

100 % elektrická pohonná jednotka s výkonem 33 kW (ekvivalent 44 k) je spojena s trakčním akumulátorem o kapacitě 27,4 kWh. Elektromotor pracuje bez oleje a s menším počtem pohyblivých částí než u spalovacího motoru (zejména absence rozvodového řemene, svíček atd.), je jednoduchý, spolehlivý a robustní.


JEDNODUCHÉ DOBÍJENÍ

Dacia Spring se nabíjí prostřednictvím konektoru, který se nachází za maskou, v úrovni loga. Kryt se otevírá pomocí ovládání, které se nachází uvnitř vozidla, pod volantem. Když se Spring nabíjí, tak se na palubní desce znázorní následující informace: kontrolka nabíjení, aktuální procento nabití, zbývající doba pro dosažení nabytí na úrovni 100 %, současný dojezd se současnou úrovní nabytí.



VOLNOST V NABÍJENÍ

Z důvodu větší volnosti v nabíjení nabízí Spring široký výběr dobíjení: ze zásuvky pro domácnosti 230 V nebo ze zásuvky Green’Up s kabelem Flexicharger (Mode 2), z Wallboxu 6,6 kW se zvláštním kabelem (Mode 3) nebo z nabíjecí stanice DC 30 kW, která vždy disponuje svým vlastním nabíjecím kabelem.


RADOST Z ELEKTROMOBILU

Elektrická pohonná jednotka se příjemně užívá: velmi dobrá reakce na zrychlení (točivý moment 125 Nm je okamžitě k dispozici), absence řazení a vibrací, klidný chod. Radost z řízení elektromobilu je možné si užít naplno a vozidlo při užívání neprodukuje znečišťující látky, ani CO2.



DOSTATEČNÝ DOJEZD

Spring je velmi obratný a lehký městský vůz s dojezdem 230 km v cyklu WLTP a 305 km WLTP City (homologační cyklus obsahuje pouze městskou část homologovaného cyklu). Dojezd může být za všech okolností zvýšen o přibližně 9 % pouhým stisknutím tlačítka ECO na centrálním ovládacím panelu. Tento režim omezuje výkon na 23 kW (místo 33 kW) a maximální rychlost na 100 km/h.

Ceny

Comfort 499 900 Kč
Comfort Plus 489 900 Kč


Dacia 19.4.2021


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Milotec logo
CAG - Poctivé české dveře
Katalog Michelin 2017-2018
Adus s.r.o.
Dronejobs.cz
logo rexteam - rally racing czech

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2021 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar