Dacia Spring Electric do prodeje příští rok
Dacia otevírá další kapitolu své historie odhalením svého prvního 100% elektrického modelu. Nástup na trh elektromobilů do města, ohlášený v březnu s představením showcaru Dacia Spring Electric.
{*6] Dacia Spring Electric se objevuje ve třech verzích: Stylovým městským vozem pro každodenní život ve městě, verzi určenou primárně pro sdílenou mobilitu a užitkovou verzí Cargo.
Kombinuje atraktivní vzhled ve stylu SUV a velký prostorem pro cestující ve své třídě a jednoduchý spolehlivý elektrickým pohonem s dostatečným dojezdem.
Výrazná silueta obsahuje prvky z SUV včetně širších blatníků, střešních lišt, přední a zadní ochrana nárazníků a vyšší světlá výška (150 mm prázdný vůz). Výrazné křivky a klenutá kapota vyvolávají dojem robustnosti. Spring Electric je přitom skutečné auto do města: délka 3,73 m, šířka 1,62 m a výška 1,51 m.
Spring Electric neunikne pozornosti stylovými doplňky v oranžové barvě pro uváděcí edici modelu, nebo třeba stylovými koly Flexwheel. Přední maska je vyplněna 3D reliéfem se znakem Dacia a elegantně zakrývá dvířka dobíjecí zásuvky, které se otevírají z kabiny.
DESIGN INTERIÉRU
Kabina nabízí prostorný interiér a zavazadelník. Do přívětivé a dobře vybavené kabiny se pohodlně vejdou čtyři dospělí. Při kompaktních rozměrech pětidveřového auta do města nabízí čtyři místa pro dospělé.
Multimediální výbava Media Nav, zahrnuje elegantní dotykový 7 palcový displej , rádio s DAB, kompatibilitu Apple Carplay a Android Auto, Bluetooth a port USB. Hlasové ovládání přes smartphone lze aktivovat tlačítkem na volantu.
Zavazadlový prostor má největší objem ve své kategorii: 280 litrů (i v případě volitelného rezervního kola). Pro větší modularitu jsou zadní opěradla sklopná a prostor pro náklad v této konfiguraci poskytne přibližně 600 litrů.
SNADNÉ MANÉVROVÁNÍ
Díky malém poloměru otáčení 4,8 m se Spring Electric snadno proplétá městem. Jeho systém asistence parkování, k dispozici na přání, poskytuje vizuální i zvukovou asistenci díky zadním parkovacím senzorům a couvací kameře, která promítá obraz na displej multimediálního systému s dynamickými vodícími liniemi.
POHON A DOBÍJENÍ
Prodávaný za bezkonkurenční cenu a s dojezdem 225 km WLTP ctí jednoduchost, víceúčelovost, spolehlivost a robustnost. 100% elektrický pohon 33 kW/ 44 k je spojen s baterií o kapacitě 26,8 kWh.
V Evropě činí průměrná délka každodenní jízdy 31 km v segmentu A (auta do města). Na základě těchto dat by modelu Spring stačilo pouze jedno nabití týdně. Elektrický pohon nabízí četné výhody při provozu: rychlou reakci při potřebě zrychlit (točivý moment 125 Nm dostupný okamžitě), žádné řazení, a žádné vibrace od motoru.
Pro větší svobodu nabízí Spring Electric široký výběr možností dobíjení: z domácí zásuvky 230 V díky sériově dodávanému kabelu, ze zásuvky domácího Wallboxu (kabel k dispozici na přání) nebo z DC nabíjecí stanice (na přání).
Doba nabíjení Lithium-iontové baterie:
•Méně než hodinu k nabití na 80 % z nabíjecí stanice DC 30 kW
•Méně než 5 hodin k nabití na 100 % ze zásuvky Wallbox 7,4 kW
•Méně než 8 a půl hodiny k nabití na 100 % ze zásuvky Wallbox 3,7 kW
•Méně než 14 hodin k nabití na 100 % z domácí zásuvky 2,3 kW
ZJEDNODUŠENÁ ÚDRŽBA
Elektromotor, fungující s mnohem menším počtem pohyblivých částí než spalovací motor (zejména nejsou zapotřebí řemeny rozvodů a příslušenství), je spolehlivý a méně nákladný při údržbě než spalovací motor. Na Dacia Spring Electric je poskytována záruka 3 roky / 100 000 km a na baterii záruka 8 let / 120 000 km.
BEZPEČNOST NA PALUBĚ
Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje kromě jiného: omezovač rychlosti, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku, 6 airbagů, nouzové volání (tlačítko SOS), automatické rozsvěcování světel a automatické nouzové brzdění. Tento systém je aktivní v rozmezí 7 až 125 km/h a prostřednictvím předního radaru zjistí vzdálenost vozidla vpředu (jedoucího nebo stojícího). Pokud je detekováno nebezpečí nárazu, upozorní řidiče vizuálně i hlasově a zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí. Pokud řidič nereaguje, ale nebezpečí nárazu stále hrozí, aktivuje brzdy automaticky.
VERZE PŘIZPŮSOBENÁ SDÍLENÍ AUT
Průměrná doba sdílení auta činí v Evropě 40 minut na ujetou vzdálenost 8 kilometrů. Dacia Spring dokonale odpovídá tomuto využití: 100% elektrický, jednoduše použitelný, spolehlivý a robustní. Navíc jeho cenová úroveň z něho činí obzvlášť vhodný model pro sdílení auta a splnění očekávání zákazníků.
Tato verze je k dispozici v bílé a stříbrné barvě a bude nabízena s černým čalouněním a vůči zašpinění odolným potahům sedadel. Mimo jiné bude vybavena DC dobíjením couvací kamerou a parkovacími senzory vzadu. a Uvnitř v kabině bude mít řidič k dispozici multimediální systém s funkcí zrcadlení smartphone díky Apple Car Play a Android Auto. Zvenku nechybí ani kola Flexwheel.
UŽITKOVÁ VERZE CARGO
Spring Electric Cargo je vybaven zavazadlovým prostorem zvětšeným o místo pro zadní sedadla, s plastovým potahem podlahy a vnitřních podběhů, čtyřmi upevňovacími oky a přepážkou oddělující cestující vpředu od nákladového prostoru. Nákladová délka této specifické verze činí 1 033 mm při objemu 800 litrů a užitečném nákladu 325 kg
Spring Electric Cargo je k dispozici s karoserií v bílé barvě a sériovou výbavou zahrnující manuální klimatizaci, rádio (s Bluetooth, portem USB a předinstalací držáku telefonu), textilním potahem sedadel, černými vnějšími klikami a zpětnými zrcátky, ocelovými koly s okrasnými kryty kol.
ROZMĚRY: 3 734 x 1622 x 1516 mm
Rozvor kol: 2 423 mm
Světlá výška prázdného vozu: 150 mm
Elektromotor 33 kW (44 k)
Baterie 26,8 kWh
Dobíjení AC až 6,6 kW / DC až 30 kW (na přání)
Dojezd: 225 km WLTP / 295 km WLTP City
Maximální rychlost: 125 km/h
Objednávky na Novou Dacii Spring začnou být přijímány na jaře 2021, sortiment a obchodní nabídka budou prosté: tři verze, dvě úrovně výbavy a baterie zahrnuta již v kupní ceně vozu.
Dacia 17.10.2020
Kombinuje atraktivní vzhled ve stylu SUV a velký prostorem pro cestující ve své třídě a jednoduchý spolehlivý elektrickým pohonem s dostatečným dojezdem.
Výrazná silueta obsahuje prvky z SUV včetně širších blatníků, střešních lišt, přední a zadní ochrana nárazníků a vyšší světlá výška (150 mm prázdný vůz). Výrazné křivky a klenutá kapota vyvolávají dojem robustnosti. Spring Electric je přitom skutečné auto do města: délka 3,73 m, šířka 1,62 m a výška 1,51 m.
Spring Electric neunikne pozornosti stylovými doplňky v oranžové barvě pro uváděcí edici modelu, nebo třeba stylovými koly Flexwheel. Přední maska je vyplněna 3D reliéfem se znakem Dacia a elegantně zakrývá dvířka dobíjecí zásuvky, které se otevírají z kabiny.
DESIGN INTERIÉRU
Kabina nabízí prostorný interiér a zavazadelník. Do přívětivé a dobře vybavené kabiny se pohodlně vejdou čtyři dospělí. Při kompaktních rozměrech pětidveřového auta do města nabízí čtyři místa pro dospělé.
Multimediální výbava Media Nav, zahrnuje elegantní dotykový 7 palcový displej , rádio s DAB, kompatibilitu Apple Carplay a Android Auto, Bluetooth a port USB. Hlasové ovládání přes smartphone lze aktivovat tlačítkem na volantu.
Zavazadlový prostor má největší objem ve své kategorii: 280 litrů (i v případě volitelného rezervního kola). Pro větší modularitu jsou zadní opěradla sklopná a prostor pro náklad v této konfiguraci poskytne přibližně 600 litrů.
SNADNÉ MANÉVROVÁNÍ
Díky malém poloměru otáčení 4,8 m se Spring Electric snadno proplétá městem. Jeho systém asistence parkování, k dispozici na přání, poskytuje vizuální i zvukovou asistenci díky zadním parkovacím senzorům a couvací kameře, která promítá obraz na displej multimediálního systému s dynamickými vodícími liniemi.
POHON A DOBÍJENÍ
Prodávaný za bezkonkurenční cenu a s dojezdem 225 km WLTP ctí jednoduchost, víceúčelovost, spolehlivost a robustnost. 100% elektrický pohon 33 kW/ 44 k je spojen s baterií o kapacitě 26,8 kWh.
V Evropě činí průměrná délka každodenní jízdy 31 km v segmentu A (auta do města). Na základě těchto dat by modelu Spring stačilo pouze jedno nabití týdně. Elektrický pohon nabízí četné výhody při provozu: rychlou reakci při potřebě zrychlit (točivý moment 125 Nm dostupný okamžitě), žádné řazení, a žádné vibrace od motoru.
Pro větší svobodu nabízí Spring Electric široký výběr možností dobíjení: z domácí zásuvky 230 V díky sériově dodávanému kabelu, ze zásuvky domácího Wallboxu (kabel k dispozici na přání) nebo z DC nabíjecí stanice (na přání).
Doba nabíjení Lithium-iontové baterie:
•Méně než hodinu k nabití na 80 % z nabíjecí stanice DC 30 kW
•Méně než 5 hodin k nabití na 100 % ze zásuvky Wallbox 7,4 kW
•Méně než 8 a půl hodiny k nabití na 100 % ze zásuvky Wallbox 3,7 kW
•Méně než 14 hodin k nabití na 100 % z domácí zásuvky 2,3 kW
ZJEDNODUŠENÁ ÚDRŽBA
Elektromotor, fungující s mnohem menším počtem pohyblivých částí než spalovací motor (zejména nejsou zapotřebí řemeny rozvodů a příslušenství), je spolehlivý a méně nákladný při údržbě než spalovací motor. Na Dacia Spring Electric je poskytována záruka 3 roky / 100 000 km a na baterii záruka 8 let / 120 000 km.
BEZPEČNOST NA PALUBĚ
Sériová bezpečnostní výbava zahrnuje kromě jiného: omezovač rychlosti, ABS, ESP, elektronický rozdělovač brzdného účinku, 6 airbagů, nouzové volání (tlačítko SOS), automatické rozsvěcování světel a automatické nouzové brzdění. Tento systém je aktivní v rozmezí 7 až 125 km/h a prostřednictvím předního radaru zjistí vzdálenost vozidla vpředu (jedoucího nebo stojícího). Pokud je detekováno nebezpečí nárazu, upozorní řidiče vizuálně i hlasově a zvýší výkon brzdného systému, pokud řidič brzdí. Pokud řidič nereaguje, ale nebezpečí nárazu stále hrozí, aktivuje brzdy automaticky.
VERZE PŘIZPŮSOBENÁ SDÍLENÍ AUT
Průměrná doba sdílení auta činí v Evropě 40 minut na ujetou vzdálenost 8 kilometrů. Dacia Spring dokonale odpovídá tomuto využití: 100% elektrický, jednoduše použitelný, spolehlivý a robustní. Navíc jeho cenová úroveň z něho činí obzvlášť vhodný model pro sdílení auta a splnění očekávání zákazníků.
Tato verze je k dispozici v bílé a stříbrné barvě a bude nabízena s černým čalouněním a vůči zašpinění odolným potahům sedadel. Mimo jiné bude vybavena DC dobíjením couvací kamerou a parkovacími senzory vzadu. a Uvnitř v kabině bude mít řidič k dispozici multimediální systém s funkcí zrcadlení smartphone díky Apple Car Play a Android Auto. Zvenku nechybí ani kola Flexwheel.
UŽITKOVÁ VERZE CARGO
Spring Electric Cargo je vybaven zavazadlovým prostorem zvětšeným o místo pro zadní sedadla, s plastovým potahem podlahy a vnitřních podběhů, čtyřmi upevňovacími oky a přepážkou oddělující cestující vpředu od nákladového prostoru. Nákladová délka této specifické verze činí 1 033 mm při objemu 800 litrů a užitečném nákladu 325 kg
Spring Electric Cargo je k dispozici s karoserií v bílé barvě a sériovou výbavou zahrnující manuální klimatizaci, rádio (s Bluetooth, portem USB a předinstalací držáku telefonu), textilním potahem sedadel, černými vnějšími klikami a zpětnými zrcátky, ocelovými koly s okrasnými kryty kol.
ROZMĚRY: 3 734 x 1622 x 1516 mm
Rozvor kol: 2 423 mm
Světlá výška prázdného vozu: 150 mm
Elektromotor 33 kW (44 k)
Baterie 26,8 kWh
Dobíjení AC až 6,6 kW / DC až 30 kW (na přání)
Dojezd: 225 km WLTP / 295 km WLTP City
Maximální rychlost: 125 km/h
Objednávky na Novou Dacii Spring začnou být přijímány na jaře 2021, sortiment a obchodní nabídka budou prosté: tři verze, dvě úrovně výbavy a baterie zahrnuta již v kupní ceně vozu.
Dacia 17.10.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout