Dacia Sandero - kompaktní hatchback
Po představení modelů Logan, Logan MCV, Logan Van a Logan Pick-up pokračuje automobilka Dacia v rozšiřování výrobní řady a uvádí na trh velkoryse rozměrný, pětidveřový hatchback: Sandero.
Sandero je výsledkem vývoje, který pro zajištění výkonnosti a vybavení za danou cenou kombinuje tři faktory – přijetí koncepce designu odpovídajícího ceně, přebírání dílů z jiných modelů Renault pro dosažení optimální spolehlivosti a výrobních nákladů, a použití technologií digitálního designu.
Pro podpoření stylizace bude ve většině evropských zemí k dispozici sada SUV, která zahrnuje přední a zadní spoilery, chrániče mlhovek a boční těsnící lišty.
Mimořádná pozornost se věnovala vytvoření přehledného, praktického prostředí pro řidiče se snadno čitelnými přístroji a ovladači, které jsou pohotově při ruce.
Dacia Sandero je postavena na stejné platformě B0 jako Logan, používající přední odpružení McPherson s trojúhelníkovými rameny. Určité verze mají vpředu zkrutný stabilizátor, zajišťující vynikající jízdní vlastnosti při zatáčení. Zadní odpružení je rovněž odvozeno z platformy B0 a zahrnuje pevnou nápravu s programovanou pružností, vinuté pružiny a vertikálně upevněné tlumiče s prodlouženou délkou zdvihu.
Sandero se vyznačuje velkou světlou výškou (155 mm), což znamená, že se snadno vypořádá s jakýmkoli typem silnice. Nový automobil také těží z ochrany spodní části karoserie, což mu umožňuje snadné zvládnutí nerovného povrchu. U většiny verzí je přirozeně k dispozici řízení s posilovačem..
Dacia Sandero je zatím k dispozici se dvěma zážehovými motory (1.4/75 k a 1.6/90 k), později se objeví ještě dva vznětové (1.5 dCi/70 k a 1.5 dCi/85 k), které prokázaly své kvality u mnoha jiných Renaultů.
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Třebaže Sandero, vzhledem ke své ceně, patří do oblasti malých automobilů, jeho rozměry interiéru a exteriéru jej staví na úroveň vozidla z kategorie o jeden stupeň vyšší. Na zadní sedadlo se pohodlně usadí až tři dospělí cestující, dětskou sedačku lze připevnit na všechna tři sedadla. Kromě prostorných rozměrů zadní části vozu je přístup na zadní sedadla usnadněn velkým úhlem otevření zadních dveří.
Zavazadlový prostor o objemu 320 litrů je bezkonkurenční vzhledem k ceně vozidla a kompaktním rozměrům. Jeho praktické stavebnicové uspořádání je podpořeno možností sklopení zadní sedačky v poměru 60/40 (v závislosti na verzi). Při sklopeném opěradle zadního sedadla se celková kapacita zvýší na 1200 litrů.
Na poli aktivní bezpečnosti byla pozornost věnovala brzdovému systému, který tvoří nejnovější generace ABS Bosch 8.1, se systémem elektronického rozdělení brzdné síly EBD a, v případě modelové řady Dacia poprvé, systémem pohotovostního brzdového asistenta EBA.
Vůz je vybaven četnými prvky pasivní bezpečnosti, včetně použití ocele s vysokou mezí pružnosti HEL, zajišťující větší odolnost kabiny vzhledem k minimální deformaci, zejména při čelním střetu.
Cestující podle úrovně výbavy chrání až čtyři airbagy, určité verze mají ještě dva boční airbagy chránícími hlavu a hrudník, které poskytují další ochranu v případě bočního nárazu.
Dacia Sandero demonstruje vysokou kvalitu a přichází se zárukou v délce tří let nebo v rozsahu 100 000 km na většině evropských trhů. Standardní záruku lze prodloužit na pět let díky balíčku služeb Garance Plus.
Představením Sandera výrobní řada Dacia, která již zahrnuje sedan, kombi a pick-up, zapustila kořeny v novém segmentu vozů hatchback, který značce umožní získat novou klientelu.
Výroba byla zahájena v Pitesti v Rumunsku koncem loňského října, a proto sdílí stejnou platformu B0 s Loganem a vyrábí se na stejné výrobní lince jako zbývající modely výrobní řady Dacia. Více než 70 % dílů v tomto modelu lze nalézt také u Logana.
Do vývoje a výroby v Evropě se investovalo 147 milionů eur: 65 milionů eur souvisí s náklady na konstrukci, 82 milionů se investovalo do továrny v Pitesti. Většina sumy byla investována v souladu s příchodem Dacie Sandero a přechod továrny na výrobní tempo 60 vozidel/h si vyžádal dalších 100 milionů eur. Stejně jako tomu bylo v případě Renaultu Laguny, od zahájení programu Sandero se používal plán pro zajištění vynikající kvality (Quality Excellence Plan) zahrnující design, výrobu a prodej.
Základní verze Acces s motorem 1.4 začíná na 179 900 Kč, silnější provedení 1.6 so dodává od druhého stupně výbavy Ambiante od 219 900 Kč.
JL, 30.6.2008
Pro podpoření stylizace bude ve většině evropských zemí k dispozici sada SUV, která zahrnuje přední a zadní spoilery, chrániče mlhovek a boční těsnící lišty.
Mimořádná pozornost se věnovala vytvoření přehledného, praktického prostředí pro řidiče se snadno čitelnými přístroji a ovladači, které jsou pohotově při ruce.
Dacia Sandero je postavena na stejné platformě B0 jako Logan, používající přední odpružení McPherson s trojúhelníkovými rameny. Určité verze mají vpředu zkrutný stabilizátor, zajišťující vynikající jízdní vlastnosti při zatáčení. Zadní odpružení je rovněž odvozeno z platformy B0 a zahrnuje pevnou nápravu s programovanou pružností, vinuté pružiny a vertikálně upevněné tlumiče s prodlouženou délkou zdvihu.
Sandero se vyznačuje velkou světlou výškou (155 mm), což znamená, že se snadno vypořádá s jakýmkoli typem silnice. Nový automobil také těží z ochrany spodní části karoserie, což mu umožňuje snadné zvládnutí nerovného povrchu. U většiny verzí je přirozeně k dispozici řízení s posilovačem..
Dacia Sandero je zatím k dispozici se dvěma zážehovými motory (1.4/75 k a 1.6/90 k), později se objeví ještě dva vznětové (1.5 dCi/70 k a 1.5 dCi/85 k), které prokázaly své kvality u mnoha jiných Renaultů.
| Typ | 1.5 | 1.6 |
| Objem | 1390 | 1598 |
| Výkon | 55(75)/5500 | 64(90)/5500 |
| Rychlost | 161 | 174 |
| Zrychlení | 13 | 11 |
| Spotřeba | 9,6/5,4/7 | 10/5,6/7,2 |
| Rozměry | 4020 x 1746 x 1534 | |
| Rozvor kol | 1558 |
Pozn. Objem – cm³, výkon – kW(k)/min, toč.moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km
Třebaže Sandero, vzhledem ke své ceně, patří do oblasti malých automobilů, jeho rozměry interiéru a exteriéru jej staví na úroveň vozidla z kategorie o jeden stupeň vyšší. Na zadní sedadlo se pohodlně usadí až tři dospělí cestující, dětskou sedačku lze připevnit na všechna tři sedadla. Kromě prostorných rozměrů zadní části vozu je přístup na zadní sedadla usnadněn velkým úhlem otevření zadních dveří.
Zavazadlový prostor o objemu 320 litrů je bezkonkurenční vzhledem k ceně vozidla a kompaktním rozměrům. Jeho praktické stavebnicové uspořádání je podpořeno možností sklopení zadní sedačky v poměru 60/40 (v závislosti na verzi). Při sklopeném opěradle zadního sedadla se celková kapacita zvýší na 1200 litrů.
Na poli aktivní bezpečnosti byla pozornost věnovala brzdovému systému, který tvoří nejnovější generace ABS Bosch 8.1, se systémem elektronického rozdělení brzdné síly EBD a, v případě modelové řady Dacia poprvé, systémem pohotovostního brzdového asistenta EBA.
Vůz je vybaven četnými prvky pasivní bezpečnosti, včetně použití ocele s vysokou mezí pružnosti HEL, zajišťující větší odolnost kabiny vzhledem k minimální deformaci, zejména při čelním střetu.
Cestující podle úrovně výbavy chrání až čtyři airbagy, určité verze mají ještě dva boční airbagy chránícími hlavu a hrudník, které poskytují další ochranu v případě bočního nárazu.
Dacia Sandero demonstruje vysokou kvalitu a přichází se zárukou v délce tří let nebo v rozsahu 100 000 km na většině evropských trhů. Standardní záruku lze prodloužit na pět let díky balíčku služeb Garance Plus.
Představením Sandera výrobní řada Dacia, která již zahrnuje sedan, kombi a pick-up, zapustila kořeny v novém segmentu vozů hatchback, který značce umožní získat novou klientelu.
Výroba byla zahájena v Pitesti v Rumunsku koncem loňského října, a proto sdílí stejnou platformu B0 s Loganem a vyrábí se na stejné výrobní lince jako zbývající modely výrobní řady Dacia. Více než 70 % dílů v tomto modelu lze nalézt také u Logana.
Do vývoje a výroby v Evropě se investovalo 147 milionů eur: 65 milionů eur souvisí s náklady na konstrukci, 82 milionů se investovalo do továrny v Pitesti. Většina sumy byla investována v souladu s příchodem Dacie Sandero a přechod továrny na výrobní tempo 60 vozidel/h si vyžádal dalších 100 milionů eur. Stejně jako tomu bylo v případě Renaultu Laguny, od zahájení programu Sandero se používal plán pro zajištění vynikající kvality (Quality Excellence Plan) zahrnující design, výrobu a prodej.
Základní verze Acces s motorem 1.4 začíná na 179 900 Kč, silnější provedení 1.6 so dodává od druhého stupně výbavy Ambiante od 219 900 Kč.
JL, 30.6.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout














