Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan po modernizaci a jen na LPG

Dacia se více než kdy jindy soustředí na skutečné potřeby svých zákazníků a nabízí vozy jednoduché, prostorné, spolehlivé, robustní, bez zbytečné výbavy a za nepřekonatelnou cenu. Nyní přichází na český trh modernizovaná verze s pohonem na LPG.

Zcela nový design Nového Loganu je plynulejší díky větší celkové délce o 3,6 cm, delšímu rozvoru kol a většímu vyvážení zadní části. Silueta je štíhlejší díky více skloněnému čelnímu sklu a o 1 cm nižší střeše. Vzad ubíhající střecha a mírné zmenšení velikosti bočních skel přispívají k dynamičnosti celkové siluety.

Nový Logan je rodinný vůz, který pečuje o svou posádku. Prostor pro kolena cestujících vzadu se zvětšil o 42 mm a je jedním z nejlepších na trhu. Sklopný stolek za novými předními sedadly s lze dle libosti rozložit. Má nastavitelnou délku o 70 mm a přizpůsobí se tak potřebám kohokoli.


Zavazadlový prostor je jedním z největších na trhu (segment sedanů B) s objemem 528 dm3 (VDA) větší o 18 dm3. Pro srovnání : jeho objem je o 200 litrů větší než u Sandera. Pro usnadnění manipulace byla nákladová hrana snížena o 19 milimetrů.

Nový Logan je na všech úrovních výbavy sériově vybaven centrálním zamykáním, dálkovým odemykáním a otvíráním dveří zavazadlového prostoru pomocí tlačítka na klíči nebo na handsfree kartě. Zavazadlový prostor se zavírá manuálně.


Zavazadlový prostor má čtyři odnímatelné přepážky, které lze spolu spojit a rozdělit na několik částí s proměnlivou velikostí podle potřeby. Tento doplněk ponechává všechny uložené předměty snadno dosažitelné a zároveň je udržuje v dané části zavazadlového prostoru.




VÍCE KOMFORTU

Kvalitnější čalounění sedadel, design a tvar nových předních sedadel nabízejí více pohodlí a lepší oporu zejména s opěrkami hlavy, nastavitelnými na výšku. Aby řidič mohl zaujmout lepší polohu pro řízení, může nyní nastavovat sedadlo na výšku (+/- 35 mm) a volant na výšku (+/- 2.1°) i podélně (+/- 25 mm), a na přání může zvolit středovou loketní opěru. Řadicí páka byla zkrácena.

VÍCE VÝBAVY

Bez ohledu na úroveň výbavy zahrnuje sériová výbava držák smartphonu (podle verze na přání odnímatelný), displej palubního počítače, ovladače tempomatu a omezovače rychlosti na volantu a automatické rozsvícení světe díky světelnému senzoru.
Nová automatická klimatizace s digitálním zobrazením, vyhřívaná přední sedadla, handsfree karta včetně dálkového otevírání zavazadlového prostoru, elektrická parkovací brzda, zadní parkovací kamera, parkovací senzory vpředu i vzadu a dešťový senzor jsou k dispozici sériově nebo na přání, podle jednotlivých stupňů výbavy

U Nového Loganu jsou dostupné tři multimediální systémy: Media Control, Media Display a Media Nav.



BEZPEČNOST

Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan jsou první modely Dacie s modulární platformou CMF. Tato poskytuje větší ochranu v případě nárazu díky vynikající odolnosti a tuhosti. Konstrukce byla zesílena na úrovni motorového prostoru i interiéru. Nové snímače nárazu ve dveřích a akcelerometr umožňují včasnou detekci bočního nárazu, aby se rychleji nafoukly nové čelní a boční airbagy chránící břicho, hrudník a hlavu.

Nový Logan je sériově vybaven šesti airbagy, pásy s omezovačem síly, předpínači vpředu i vzadu a systémem nouzového volání E-CALL.

Za účelem lepší ochrany mají nová přední sedadla zlepšenou konstrukci rámu. Přední opěrky hlavy jsou vybaveny systémem proti poranění krční páteře při nárazu.



ÚČINNĚJŠÍ AKTIVNÍ BEZPEČNOST


Nový Logan je sériově vybaven automatickým rozsvěcením světel díky světelnému senzoru a dle verze i dešťovým senzorem. Světlomety s technologií LED pro lepší viditelnost: světelný kužel je o 37 % delší (110 m) a o 9 % širší (24 m) než halogenová potkávací světla předchozí generace Sandero.

Systémy asistentů řízení (ADAS)

Kromě omezovače rychlosti a ESP nejnovější generace nabízených sériově, tempomat s ovládáním na volantu, je Nový Logan vybaven asistenty řízení nejnovější generace :

Systém automatického nouzového brzdění : systém aktivní od 7 do 170 km/h , detekuje prostřednictvím předního radaru vzdálenost od vpředu jedoucího nebo stojícího vozidla. Je-li zjištěno nebezpečí nárazu, systém varuje řidiče vizuálně i akusticky.

Systém hlídání mrtvého úhlu : aktivní od 30 km/h do 140 km/h varuje řidiče před možnou kolizí s jiným autem vedle vozu nebo za ním během změny jízdního pruhu. Čtyři ultrazvuková čidla (2 vpředu a 2 vzadu na vozidle) detekují pohybující se předměty – včetně automobilů a motocyklů – v zóně mrtvého úhlu. Pokud se něco či někdo objeví v zóně mrtvého úhlu, rozsvítí se LED kontrolka na odpovídajícím bočním zpětném zrcátku.



•Asistent parkování : tento systém, skládající se ze 4 předních a 4 zadních senzorů, zadní kamery včetně dynamických vodicích lišt na displeji multimediálního systému, umožňuje snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním upozornění.

•Asistent rozjezdu ve svahu : při pokračování jízdy po zastavení ve svahu brání zařízení vozidlu couvnout po dobu dvou vteřin, když řidič zvedne nohu z brzdového pedálu, aby sešlápl plynový pedál



NABÍDKA MOTORŮ EURO 6D-FULL

Tyto motory dodržují normu Euro 6D-Full, která vstoupila v platnost 1. ledna 2021. TCe 100 LPG : nový tříválec 1,0 l turbo dvoupalivový benzín/LPG spojený s 6stupňovou manuální převodovkou.


DVOUPALIVOVÝ POHON DACIA LPG

Dacia je jediný výrobce, který nabízí dvoupalivový pohon na benzín a LPG u celé řady osobních vozů. Tovární výroba této technologie, ověřené na motoru TCe 100 LPG, je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Doba záruky z výroby, intervaly a ceny údržby a objem zavazadlového prostoru jsou stejné jako u benzínové verze (nádrž LPG je uložena v místě pro náhradní kolo). Při jízdě na LPG produkuje Nový Logan TCe 100 LPG v průměru o 11 % emisí CO2 méně (ve srovnání s ekvivalentním benzínovým pohonem). Navíc nabízí dojezd více než 1 300 km díky dvěma nádržím : 40litrové na LPG, čili o 8 litrů více než předchozí generace, a 50litrové na benzín.


Základní technické údaje

Objem : 999 cm³
Počet válců: 3
Palivo: benzín / LPG
Točivý moment LPG: 170 Nm při 2000-3500/min
Točivý moment benzin: 160 Nm při 2100-3750/min
Výkon LPG :74 kW (100 k) při 4600-5000/min
Výkon benzin: 67 kW (90 k) při 4800-5000/min
Převodovka: manuální 6stupňová
Rychlost (LPG/benzin): 181/186 km/h
Zrychlení: 11,6 s
Maximalní rychlost: 181 km/h, 186 km/h (LPG)
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 11,6 s
Kombinovaná spotřeba: 5,3–5,6 l/100 km (6,9–7,3 l/100 km LPG)
Objem palivové nádrže: 50 l
Objem LPG nádrže: 40 l
Rozměry: 4 396 x 1 848 mm x 1 501 mm
Rozvor kol: 2649 mm
Světlá výška:161 mm
Objem zavazadlového prostoru: 628 l / 528 dm3 (VDA)
Ceny: Essential 274 900 Kč
Ceny: Comfort 301 900 Kč



Dacia 3.5.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar