Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Logan MCV - sedmimístné kombi

Dva roky od uvedení sedanu Logan na trh, kterého se dosud prodalo přes 300 000 kusů, obohatila Dacia výrobní řadu o Logan MCV, variabilní sedmimístné kombi. Vychází z koncepční studie Steppe, která vzbudila rozruch na jaře v Ženevě.

 

Kombi MC bylo stejně jako sedan vyvinuto s ohledem na rozmanité podmínky často extrémního použití. Z toho důvodu je také vybaven novými širšími ochrannými bočními lištami na dveřích, působící zároveň jako designerský prvek. Pod hnací jednotkou jsou umístěny ochranné lyžiny. Které společně se světlou výškou 155 mm a vyšším zdvihem pružin umožňují lepší průjezd po rozbitých cestách.

Logan MCV používá stejné pohonné jednotky jako jeho bratr - tři benzinové (1,4 a 1,6 MPI; 1,6 16v) a jeden dieselovému (1,5 dCi), kombinované s pětistupňovou mechanickou převodovkou. Verze 1.6 16V umožňuje zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,8 s a dosáhnout rychlosti 174 km/h.

Turbodiesel 1.5 dCi dosahuje točivého momentu 160 Nm od 1700/min, z čehož 85 procent je k dispozici v rozmezí 1500 a 3500/min. Jeho nízká spotřeba spojená s nádrží o objemu 50 l nabízí dojezd prakticky až 1000 km.

 

Benzinové motory

1.4 - 55kW (75 k) při 5500/min, 112 N.m při 3000/min

1.6 - 64 kW (90 k) při 6000/min, 128 N.m při 3000/min

1.6 16V - 77 kW(105 k) při 5750/min, 148 N.m při 3750/min

 

Vznětový motor

1. dCi - 50 kW (70 k) při 4000/min, 160 N.m při 1700/min

 

Obě verze Logan jsou zkonstruovány na základě platformy B Alliance, včetně všech bezpečnostních prvků. Přední náprava, odvozená z Clia II, je typu McPherson s trojúhelníkovým ramenem. Zesílená zadní náprava přejímá koncept H nápravy s programovaným deformačním a profilem. Náprava je spojená vinutými pružinami a svislými tlumiči se zvětšeným zdvihem kvůli provozu na nejhorších silnicích. Brzdění zajišťují přední kotoučové a zadní bubnové brzdy. Verze opatřené ABS jsou vybaveny systémem Bosch 8.0 poslední generace s elektronickým posilovačem brzd EBV.

Také v oblasti pasivní bezpečnosti odpovídá evropským normám. Může být vybaven čtyřmi airbagy, dva čelní jsou k dispozici sériově, dva přední boční airbagy budou na objednávku. Dalším důležitým ochranným prvkem je palubní deska, jejíž voštinová konstrukce z vysoce absorpčního polypropylénu, snižuje při nárazu důsledky dopadu na kolena. Nádrž je umístěna pod podlahou a vzdálená od zadní nápravy, což omezuje možnost jakéhokoliv proražení.

Logan MCV vyjadřuje svou a robustnost výrazným rozchodem kol (+ 27 cm oproti sedanu), karoserií s vypnutými boky či elegantní kapotou. Od sedanu se odlišuje předním nárazníkem,. Rozšířený otvor pro nasávání vzduchu a nové otvory pro usazení mlhových světel dodávají vozidlu ještě výraznější osobitost. 

Zvětšený rozvor kol se odráží na vnitřním prostoru. U sedmimístné verze umožňuje cestování dvěma dospělým osobám ve třetí řadě. Díky výjimečnému rozměru střechy, který ve druhé řadě dosahuje až 934 mm, ocení pasažéři výšku vozu.

Výrobce uvádí, že v pětimístné verzi pojme zavazadlový prostor 700 litrů, při sklopení všech sedadel až 2350 l. Drobnosti můžeme uložit mj. do odkládacích schránkách zadních dveří, kde jsou ještě praktické síťky.

Třetí řada sedadel je sklopná, případně ji lze opřít o sedadla druhé řady. V této poloze lze sedák třetí řady vyjmout.

Sklopené sedáky ve druhé řadě můžeme přisunout k předním sedákům, čímž se zvýší kapacita úložného prostoru. Všechny tyto kombinace dělají z Loganu MCV praktické vozidlo pro každodenní použití.

Nakládání zavazadel ulehčuje řešení zadních dveří, jejichž asymetrické  křídla umožňují otevření pouze jedněch dveří. Každé z těchto dveří jsou otevíratelná ve třech úhlech 40°, 90° a 180°. Víceúčelovost vozu doplňují podélné střešní lyžiny, které unesou náklad až 100 kg

Kombi MCV je druhým vozem programu Logan, který v horizontu plánu „Smlouvy Renault 2009" zahrne celkem šest vozů. Bude se vyrábět v rumunském Pitesti v počtu ca 360 vozů/den.

Po předvedení v Paříži se začne od října 2006 uvádět Logan MCV na rumunský trh a začátkem roku 2007 na hlavní evropské trhy společnosti Dacia.

 

JL, 2.10.2006

 


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar