Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Jogger - šlágr motorického jara

Kolik velkých novinek nás letos čeká, těžko odhadnout, ale jednu z těch největších máme za sebou. České zastoupení Dacie nám na živo odprezentovalo v Průhonicích model dlouho očekávaný model Jogger, který by se mohl stát velice žádaným a to hned z několika důvodů

[*!0]

Ačkoliv nám na fotografiích připadal poněkud robustní, tak ve skutečnosti jsou jeho tvary uhlazenější a elegantní. Na trhu nenajdete dnes lacinější automobil v sedmimístném provedení, který je pouze o 23 000 Kč dražší než pětimístný. Kromě nového přeplňovaného zážehového tříválce 1.0 s výkonem 110 k můžete zvolit verzi LPG, která by při dnešních cenách mohla být hodně zajímavou alternativou. Rozdíl mezi 100 TCe LPG a TCe110 je pouhých 13 000 kč ve prospěch LPG, a v základní výbavě Essential tak začíná na 373 600 Kč! A to je už zajímavá cenovka.

Pro první jízdu po silničkách v okolí Prahy jsme zvolili zážehový litr s výkonem 110 k v sedmimístné verze. Vzhledem k nízké hmotnosti ca 1,3 tuny jsme si mohli zžívat dynamickou jízdu s komfortně nastaveným podvozkem, který je zároveň velice stabilní. Potěší krátké a přesné dráhy manuální šestistupňové převodovky. U verze LPG je snad jedinou změnou menší síla přepnutí plyn. Ale komu by to vadilo.

Rodinná a víceúčelová Dacia Jogger si bere to nejlepší z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV. Je nezařaditelná do jediné třídy a stává se tak unikátním vozem na trhu.


Dacia Jogger má přední masku s širokou mřížkou až po sloupek B shodnou s modely Stepway. Zadní část je pak celá nová. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají dynamiku. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu.

Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí jakémukoliv typu vozovky.

Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Její velkorysý rozvor 2,90 m, výška kabiny a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položená hrana zavazadlového prostoru) přispívají k vnitřní prostornosti, v kabině i v zavazadlovém prostoru. Velká délka zadních dveří a boční odsazení v úrovni oken (40 mm) usnadňují nastupování na zadní sedadla. Dacia Jogger je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia.


S délkou 4,55m a velkorysým rozvorem 2,9 m se Jogger chlubí nejlepší prostorností ve svém segmentu. Výška sedáku (+55 mm rozdíl mezi první a druhou řadou; +25 mm rozdíl mezi druhou a třetí řadou) poskytuje ještě větší pohodlí. Druhá a třetí řada nabízejí stejnou úroveň pohodlí a prostoru pro nohy a kolena jako první řada. Dacia Jogger nabízí nejlepší přístupnost třetí řady díky mechanismu naklápění sedadel druhé řady. Výška střechy 855 mm a prostor pro kolena (127mm) třetí řady patří k nejlepším hodnotám mezi sedmimístnými vozy na trhu. Tyto rozměry umožňují pohodlné sezení dvou dospělých osob.



Při uvedení na trh, bude k mání limitovaná edice Extreme, jejíž dobrodružný vzhled je ještě výraznější. Bude se nabízet v pěti barvách karoserie : černá Nacré, šedá Comete, šedá Moonstone, bílá Glacier a v barvě hnědá Terracotta.

V exteriéru jsou střešní lišty, zpětná zrcátka a disky kol černě lakované. Spodní část nárazníku v šedé Megalit vytváří zajímavý kontrast.
Kompletní výbava zahrnuje zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci a handsfree kartu pro bezklíčový přístup a startování.

Druhá řada má k dispozici dva výklopné stolečky s držákem nápojů. Sedadla jsou zde posuvná v rozsahu 70 mm.


AŽ 7 MÍST K SEZENÍ

Díky svým 3 řadám může Jogger pojmout až 7 dospělých osob. Automobil umožňuje až 60 různých konfigurací! Zadní prostor je tvořen lavicí s opěradly sklopnými na sedák v poměru 2/3 : 1/3 (ve 2. řadě) a dvěma samostatnými sklopnými a vyjímatelnými sedadly (ve 3. řadě). Dacia Jogger nabídne maximální kapacitu až 2 094 l.

PRAKTICKÝ A VARIABILNÍ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR

Objem kufru je 708 litrů VDA v pětimístné konfiguraci a 160 litrů VDA v sedmimítné. Předností je výška nákladového prostoru (661 mm) a délka zavazadelníku (více než 1100 mm u pětimístné verze). Po vyjmutí sedadel třetí řady se přepravní kapacita ještě zvětší. Tažná kapacita činí 625 kg u nebrzděného přívěsu a až 1 200 kg u brzděného přívěsu. Pro usnadnění uložení a bezpečného převážení slouží a čtyři upevňovací oka v zavazadlovém prostoru.


SÉRIOVÝ STANDARD

Dacia Jogger nabízí další výbavu, buď volitelně nebo v závislosti na trhu. Mimo jiné přední vyhřívaná sedadla, automatickou klimatizaci s digitálním displejem, bezklíčový přístup a startování s handsfree kartou s dálkovým odemykáním kufru a rozsvícením potkávacích světel pro snadné nalezení modelu Jogger za tmy. Dále i automatickou aktivaci stěračů, elektronickou parkovací brzdu, zadní parkovací kameru, systém hlídání mrtvého úhlu a parkovací senzory vpředu i vzadu.

PLATFORMA NOVÉ GENERaCE


Dacia Jogger stojí na moderní platformě a přispívá k dobré ochraně v případě nárazu díky vysoké odolnosti a tuhosti. Konstrukce je zesílená v části motorového prostoru i kabiny. Přítomnost akcelerometru a senzorů tlaku ve dveřích umožňuje včasnou detekci bočních kolizí pro rychlejší rozvinutí hlavových a bočních airbagů chránících břicho, hrudník a hlavu.

AUTOMATICKÉ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ

Systém je aktivní při rychlosti 7 až 170 km/h. Pomocí předního radaru ověřuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu (detekce od 7 do 80 km/h pro stojící vozidlo). Při průjezdu křižovatkou jsou detekována protijednoucí vozidla v rychlosti mezi 30 až 55 km/h, při rychlostech 7 až 25 km/h a je aktivován blinkr. Pokud je zjištěno riziko kolize, systém upozorní řidiče vizuálně, poté akusticky a v případě potřeby:

-Zvýší výkon brzdového systému, pokud řidič brzdí, ale riziko stále trvá

-Automaticky aktivuje brzdy nebo posílí brzdný účinek, pokud řidič nezabrzdí nebo brzdí nedostatečně.


ŘADA EFEKTIVNÍCH MOTORŮ NA BENZÍN A LPG



Dacia Jogger je vybavená novým benzínovým motorem TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 k (81 kW). Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Disponuje točivým momentem 190 Nm již při 1 750/min. (maximální točivý moment 200 Nm při 2900/min.).

Nový TCe 110 disponuje variabilním časováním ventilů, variabilním olejovým čerpadlem a využívá řady účinnějších materiálů podporujících výkon a snížení spotřeby paliva. Integrované výfukové potrubí, filtr pevných částic a přímé vstřikování pomáhají snižovat emise CO2.

DACIA LPG: DVOJÍ PALIVO BENZÍN-LPG

Dacia nabízí kompletní řadu vozidel na benzín a LPG.

Smíšená spotřeba motoru 1.0 TCe LPG v cyklu WLTP začíná na 7.4 L/100 km. Při jízdě na LPG vypouští Jogger průměrně o 10 % emisí CO2 méně než odpovídající benzínový motor. Poskytuje navíc dojezd přes 1 000 km díky svým dvěma nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín.

ZA VOLANTEM

Nová Dacia Jogger nabízí snadnou ovladatelnost, komfort a bezpečnost řízení. Jogger poskytuje snadnou ovladatelnost a je tak skvělou volbou pro každodenní užívání. V interiéru je dobře odhlučněn, čímž ještě výrazněji umocňuje příjemný zážitek z jízdy. Nesmíme navíc opomenout aerodynamiku vozu efektivně propojující styl a výkon.


Už od prvních kilometrů nabízí nová Dacia Jogger stabilitu a přilnavost na silnici, čímž svým pasažérům zaručuje pocit bezpečí na silnici. Velkorysý rozvor 2,90 m a šířka předního a zadního rozchodu umožňují vozu doslova posadit se na silnici. Elektrický posilovač řízení s proměnným posilovačem umožňují řízení na všech typech povrchu a při všech rychlostech. Nová Dacia Jogger snižuje námahu při manévrech s vozem o 36 %. Dosah jeho potkávacích (15 m) a dálkových světlometů nabízí řidiči optimální viditelnost. Ve snaze ještě zlepšit ergonomii řízení je volant vybaven podsvícenými tlačítky a ovládací panel je více orientován na řidiče, aby mu zajistil ještě příjemnější řízení.

Zesílená pevnost karoserie vozu Dacia Jogger v přední části snižuje hluk od motoru. Stejně tak tloušťka obložení zavazadlového prostoru a rámování dveří – to vše také umožňuje eliminovat prostor mezi dveřmi a karoserií – což snižuje hluk z vnějšku vozu. V neposlední řadě došlo ke snížení aerodynamického hluku A k zesílení těsnění v kabině



MotorTCe 100 LPGTCe 110
Objem (cm3) 999999
Výkon (kW/min) 74/4600 LPG,67/4800 (benzín)81/5000
Točivý moment (N.m/min) 170/2000 (LPG), 160/2100 (benzin)200/2900
Převodovka6MT6MT
Rychlost (km/h) 175 (LPG), 172 (benzin)183
Zrychlení 0-100 km/h (s)(5/7) 12,3/13,0 (LPG)10,5/11,2
Komb. spotřeba (l/100 km) 7,6-7,8 (LPG), 6,0-6,1 (benzin)5,6-5,7
Objem palivové nádrže (l)5050
Objem LPG nádrže (l)40 -
Provozní hmotnost (kg) (5/7) 1298–1337/1327–13661251–1308/1280–1336
Zav.prostor dle VDA (l) (5/7) 708/160708/160
Rozměry d x š x v (mm)4547 x 1784 x 1674
Rozvor (mm)2897
Cena Essential Kč373.500386.000
Cena Comfort Kč418.500431.000
Cena Extreme Kč440.500453.000




Ceny jsou pro pětimístnou verzi, za sedmimístnou se připlácí + 23 000 Kč


https://cdn.group.renault.com/dac/cz/pdf/pricelists/jogger-price.pdf.asset.pdf/a7074ca9d0.pdf

Dacia + JL 15.3.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar