Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Jogger - rodinná trojkombinace: SUV, MPV, kombi

Po malém městském 100 % elektrickém voze (Spring), kompaktním voze (Sandero) a SUV (Duster) přichází Dacia s přepracovaným sedmimístným modelem. Rodinná a víceúčelová Dacia Jogger si bere to nejlepší z každé kategorie: délku karoserie kombi, prostornost interiéru MPV a atributy SUV.

Dacia Jogger má vertikální přední masku s širokou mřížkou. Výrazné blatníky, kola v rozích karoserie a spoiler na zadních dveřích dodávají vozu dynamiku. Svislá zadní světla zajišťují co největší vstup do zavazadlového prostoru a jejich tvar zvýrazňuje široké zadní blatníky a dotváří tak robustní vzhled vozu.

Dacia Jogger podporuje outdoorový styl střešními lištami, zvýrazněnými podběhy a vysokou světlou výškou (200 mm bez zatížení), díky čemuž se přizpůsobí jakémukoliv typu vozovky.
Je vybavena koly o velkém průměru (660 mm) s vysokou bočnicí pneumatiky. Její velkorysý rozvor 2,90 m, výška kabiny 912 mm a svislá zadní část (svislá zadní světla, velmi široké zadní dveře, nízko položený práh) přispívají k vnitřní prostornosti, včetně zavazadlového prostoru. Zvětšená délka zadních dveří a boční odsazení na úrovni oken (30 mm) usnadňují nastupování. Jogger je se svými 4,55 m nejdelším vozem v nabídce Dacia.
Technologie LED byla využita v předních denních světlech i v potkávacích světlech. Kromě snížené spotřeby elektřiny, poskytují lepší světelnou účinnost jak ve dne, tak hlavně v noci, tím i lepší viditelnost sebe a ostatních účastníků provozu.


MODULÁRNÍ STŘEŠNÍ LIŠTY

Některé verze jsou vybaveny modulárními podélnými střešními lištami, které je možné upravit jen několika otočeními klíče na příčníky. Střešní lišty se mohou využít pro jakoukoliv přepravu. Nosič vytvořený z těchto lišt unese až 80 kg. Tento důmyslný patentovaný systém ztělesňuje ducha Dacie: chytrý, praktický, jednoduchý a ekonomický.


ŠIROKÁ PALUBNÍ DESKA

Dojem z interiéru podtrhují kvalitní materiály a vhodně zvolené barevné kombinace. Dacia využila horizontálně členěnou palubní desku jejíž horní a spodní část odděluje středový pás, který může být čalouněný textilií. Nad tímto pásem se nacházejí přístrojový štít, multimediální obrazovka a pod ním, stále na dosah ruky, ovládání manuální, či automatické klimatizace.


POHODLÍ PRO VŠECHNY CESTUJÍCÍ

Sedadla ve druhé řadě jsou posuvná o 70 mm. Cestujících ve 3. řadě majjí samostatné sedadlo, loketní opěrku a výklopné zadní okénko pro lepší výhled na silnici.. Sedadla jsou tvarovaná, aby poskytovala dobrou oporu řidiči i cestujícím.


DACIA JOGGER „EXTREME“

Dacia bude prodávat limitovanou sérii Jogger Xtreme, jejíž vzhled je ještě výraznější. V exteriéru jsou střešní lišty, zpětná zrcátka, ráfky a anténa ve tvaru žraločí ploutve nalakované na černo. Spodní část předních a zadních nárazníků v Šedé Megalit vytváří zajímavý kontrast.

Kompletní výbava zahrnuje zadní parkovací kameru, automatickou klimatizaci a handsfree kartu pro bezklíčový přístup a startování.


VYNIKAJÍCÍ PŘÍSTUP I DO TŘETÍ ŘADY

Díky délce 4,55 m a velkorysému rozvoru 2,90 m poskytuje Jogger nejlepší prostornost na trhu. Druhá řada přestavuje dobrou úroveň komfortu stejnou výškou sedadel (758 mm) i prostorem pro nohy a kolena jako vpředu. Dacia Jogger nabízí nejlepší přístup do třetí řady díky výklopnému mechanismu druhé řady. Světlá výška 855 mm a prostor pro kolena (127 mm) ve třetí řadě ji řadí mezi nejlepší sedmimístná vozidla na trhu, jelikož umožňuje pohodlné sezení dvou dospělých osob.


PRAKTICKÝ A VARIABILNÍ ZAVAZADLOVÝ PROSTOR


Objem kufru je 708 litrů VDA při konfiguraci s 5 místy a 160 litrů VDA v konfiguraci se 7 místy. Díky výšce nákladového prostoru (661 mm) a délce zavazadelníku (1 150 mm) mohou rodiny vodorovně převážet dětský kočárek a dětské kolo, aniž by musely odmontovat sedadlo, stačí sklopit jednu sedačku ve 3. řadě. Maximální kapacita nákladu dosahuje 1 819 litrů VDA v pětimístné verzi, pokud je 2. řada sklopená! V sedmimístné verzi je kapacita nákladu 1 807 litrů VDA, pokud je 2. řada sklopená a 3. řada vyjmuta. 3. řadu je možné také přiklopit k lavici 2. řady, kterou lze rovněž složit. V této pozici je objem nákladního prostoru až 1 594 litrů VDA.


MULTIMEDIA: SVOBODA VOLBY


Dacia Jogger nabízí tři úrovně multimédií, z nichž si každý může vybrat tu svou : chytrý Media Control ovládaný smartphonem, Media Display s dotykovou osmipalcovou obrazovkou, Media Nav s navigací a zrcadlením telefonu přes Wi-Fi.
Media Control je kompletní multimediální systém. Toto zařízení obsahuje dva reproduktory, držák chytrého telefonu přímo zabudovaný do palubní desky, připojení Bluetooth a USB, ovladače u volantu a zobrazení informací z rádia na digitální obrazovce TFT 3,5 palců palubního počítače.


Media Display má čtyři reproduktory a vstup USB, palubní deska obsahuje velkou osmipalcovou dotykovou obrazovku v dostatečné výšce, kterou je mírně natočena k řidiči pro lepší viditelnost a ergonomii. Intuitivní a přívětivé rozhraní je vybaveno připojením Bluetooth a je kompatibilní se systémy Android Auto a Apple CarPlay. Jedinečná záložka „vozidlo“ umožňuje zejména přístup k nastavení vybraných asistentů řízení.

Media Nav je obohacena zabudovanou navigací a bezdrátovým zrcadlením chytrých telefonů přes Wi-Fi pro Apple CarPlay a Android Auto. Audiosystém využívá šest reproduktorů a dva vstupy USB.


PLATFORMA NOVÉ GENERACE DACIA


Rodina platforem CMF-B byla uvedena u třetí generace modelů Sandero, Sandero Stepway a Logan a představuje srdce produktové strategie u modelů segmentu B a C. Dacia Jogger využívá specifický zadní modul pro délku do 4,55 m a poskytuje tak prostor a multifunkční využití vozu segmentu C.

Dacia Jogger stojí na moderní platformě a přispívá k dobré ochraně v případě nárazu díky vysoké odolnosti a tuhosti. Konstrukce je zesílená v části motorového prostoru i kabiny. Přítomnost akcelerometru a senzorů tlaku ve dveřích umožňuje včasnou detekci bočních kolizí pro rychlejší rozvinutí hlavových a bočních airbagů chránících břicho, hrudník a hlavu.


AUTOMATICKÉ NOUZOVÉ BRZDĚNÍ


Systém je aktivní při rychlosti 7 až 170 km/h. Pomocí předního radaru ověřuje vzdálenost od vozidla jedoucího vpředu (detekce od 7 do 80 km/h pro stojící vozidlo). Pokud je zjištěno riziko kolize, systém vyšle vizuální a zvukový signál řidiči, než:
Zvýší výkon brzdového systému, pokud řidič brzdí, ale riziko stále trvá
Automaticky aktivuje brzdy nebo posílí brzdný účinek, pokud řidič nezabrzdí nebo brzdí nedostatečně.


SYSTÉM HLÍDÁNÍ MRTVÝCH ÚHLŮ

Aktivní od 30 km/h do 140 km/h. Upozorní řidiče na možnou kolizi s jiným vozidlem po straně nebo vzadu. Čtyři ultrazvukové senzory (dva se nacházejí v zadní části vozidla a dva vpředu) zachytí předměty v pohybu


ASISTENT PARKOVÁNÍ

Tento systém se skládá ze čtyř ultrazvukových senzorů vpředu a čtyř vzadu, zadní kamery a dynamických vodících lišt na displeji infotainmentu, které umožňují snadné manévrování díky zvukovým a vizuálním signálům.


ASISTENT PRO ROZJEZD VE SVAHU


Toto zařízení po dobu dvou sekund brání vozidlu couvnout, než při rozjezdu ve svahu řidič sundá nohu z brzdy a přesune ji na plynový pedál.
Dacia Jogger je standardně vybavena omezovačem rychlosti a ESP poslední generace, v závislosti na výbavě rovněž tempomatem s ovládáním na volantu.


ŘADA EFEKTIVNÍCH MOTORŮ NA BENZÍN A LPG

Dacia Jogger je vybavená novým benzínovým motorem TCe 110 s manuální šestirychlostní převodovkou. TCe 110 je tříválcový motor 1.0 L turbo s přímým vstřikováním paliva o výkonu 110 k. Hliníkový blok motoru umožnil snížit jeho váhu. Tento motor s točivým momentem 200 Nm je nejvýkonnější z řady nabízené u Dacia Jogger.


DACIA LPG

Dacia je jediný konstruktér, který nabízí kompletní řadu vozidel na dvojí palivo, benzín a plyn LPG. Tovární implementace této technologie zaručuje bezpečnost a spolehlivost. Trvání konstrukční záruky, servisní intervaly a náklady na údržbu, kapacita palivové nádrže je identická jako u benzínové verze (nádrž LPG se nachází na místě rezervního kola).Smíšená spotřeba v cyklu WLTP začíná u 7.6 L/100 km* (čili 121 g CO2/km*) na motor 1.0 L TCe 100 LPG.

Poskytuje navíc dojezd přes 1 100 km díky svým 2 nádržím: 40 L na LPG a 50 L na benzín.


DACIA JOGGER HYBRID


V roce 2023 doplní nabídku motorizací hybridní verze. Dacia Jogger bude prvním modelem značky, který bude technologii HYBRID využívat. Technologie HYBRID Dacia Jogger bude založena na benzínovém motoru 1,6 L doplněným dvěma elektrickými motory (jedním „e-motorem“ a jedním vysokonapěťovým starter-generátorem) a multimódovou bezspojkovou převodovkou. Rekuperační brzdění kombinované s vysokou samodobíjecí kapacitou baterie 1,2 kWh (230 V) a účinností automatické převodovky umožní dosáhnout až 80 % doby jízdy ve městě pouze na elektřinu a snížit tak spotřebu až o 20 % (ve srovnání s odpovídajícím spalovacím motorem ve městě bez změny obvyklého stylu jízdy).



Dacia 6.9.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar