Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Duster v novém vydání a opět také s LPG

Dacia Duster, která je na trhu již od roku 2010 otřásla segmentem SUV s cenou městského vozu. S více než 1,9 milionu vozů je Duster v prodejích osobních vozů v kategorii SUV na trhu soukromé klientely evropským lídrem od roku 2019.

Nový Duster zůstává rodinným SUV s dobrodružným duchem. Je každodenním společníkem pro dobrodružství v terénu i ve městě. Jeho nadčasový design se vyvíjí, zejména pokud jde o světla a masku chladiče, aby mu dodal ještě větší osobitosti a zlepšil obtékání vzduchu.

Při svém uvedením na trh s novým odstínem ORANŽOVÁ ARIZONA má Nový Duster modernější design.Tento vývoj je funkční: umožňuje dosáhnout aerodynamiky pro lepší účinnost.
Nový Duster přijímá nové stylistické prvky Dacia představené poprvé na modelech Nové Sandero, Sandero Stepway a Logan. Nová optika integruje světelný podpis ve tvaru Y. Nový tvar, jímž se inspirovaly nové chromované prvky přední masky. Tento modernější nový vzhled posiluje osobitost modelu Nový Duster.


NOVÝ SVĚTELNÝ PODPIS

Přední i zadní denní svícení integruje nový světelný podpis Dacia. Duster je prvním modelem Dacia vybaveným směrovými světly LED (vpředu). Tato technologie je využívána rovněž pro potkávací světla (standardně se světelným senzorem). Kromě snížené spotřeby energie nabízejí světla LED lepší osvětlení jak ve dne, tak v noci, aby řidič lépe viděl a byl lépe viditelný pro ostatní řidiče.
Díky společné práci designérů a inženýrů došlo k dalšímu zlepšení aerodynamiky vozu. Konstrukce nového zadního spoileru a nových 16 a 17 palcových kol z lehkých slitin byla vyvíjena ve větrném tunelu.


VYLEPŠENÝ PROSTOR PRO CESTUJÍCÍ

Jeho omlazený interiér je vybaven novým čalouněním, novými opěrkami hlavy a vysokou středovou konzolí se širokou posuvnou loketní opěrkou. Nabízí rovněž dva multimediální systémy s novou 8palcovou dotykovou obrazovkou.
Čalounění sedadel je nové. Tkaniny a tvar nových opěrek hlavy poskytují lepší ergonomii a snadnou údržbu. Díky tomu, že jsou tenčí, poskytují lepší viditelnost vzad pro řidiče a vpřed pro cestující na zadních sedadlech. Velkou novinkou je vzhled vysoké středové konzoly vybavené širokou loketní opěrkou s posuvem přes 70 mm. Má uzavřený úložný prostor o objemu 1,1 litru a dvě USB nabíjecí zásuvky pro cestující sedící vzadu, dle úrovně vybavení.




KOMPLETNÍ VYBAVENÍ
Bez ohledu na úroveň výbavy je standardem displej palubního počítače, automatické zapínání světel a tempomat s podsvíceným ovládáním na volantu.
Automatická klimatizace s digitálním displejem, vyhřívaná přední sedadla a Hands-free karta Dacia pro bezklíčový přístup a startování jsou k dispozici dle konkrétní verze.
Kromě audia Dacia Plug & Music (rádio, MP3, USB a Bluetooth) jsou k dispozici dva nové intuitivní multimediální systémy: Media Display a Media Nav. V palubní desce je pak integrována nová 8palcová dotyková obrazovka.



TERÉNNÍ VÝBAVA

•Světlá výška 217 mm u 4x2 a 214 mm u 4x4
•Přechodový úhel 21°
•Přední nájezdový úhel 30°
•Zadní nájezdový úhel 3°0 u verze 4x2 a 33° u verze 4x4


NOVÉ PNEUMATIKY PRO VŠECHNY VERZE


S pohonem předních kol je Nový Duster standardně vybaven pneumatikami s optimalizovaným valivým odporem pro co nejnižší CO2 a spotřebu, které nabízí 10% snížení valivého odporu.Ve verzi 4x4 pneumatiky odpovídají oficiálním označení 3PMSF (Three-Peak Mountain SnowFlake) .


VYLEPŠENÝ MONITOR 4X4


Systém 4x4 Monitor, který je k dispozici u verzí 4x4, s výbavou Media Display nebo Media Nav, poskytuje na centrální obrazovce mnoho informací:

•Ukazatel bočního náklonu: díky snímačům bočního náklonu dokážete přesněji určit sklon svahu, který právě zdoláváte.

•Úhel sklonu svahu: tato informace pomáhá upřesnit strmé svahy a stoupání pomocí dat z asistenčních systémů pro rozjezd do kopce nebo adaptivní kontroly sjezdu z kopce

•Kompas: Nyní k dispozici od 0 km/h, pomáhá orientovat se ve vztahu k magnetickým pólům Země

•Výškoměr: nadmořská výška se zobrazuje, v první části obrazovky a dosažený výškový rozdíl ve 2. části.


AUTOMATICKÁ PŘEVODOVKA EDC

Nový Duster je k dispozici se šestistupňovou automatickou převodovkou EDC s TCe 150 a pohonem předních kol verze TCe 100 LPG má nádrž LPG s kapacitou zvýšenou téměř o 50 %, tj. 48,8 litru.

Převodovka EDC je dvouspojková: jedna pro liché převody (1,3,5) a druhá pro sudé (2,4,6 a zpátečka). Řazení je ovládáno elektromotorky. Ty jsou řízeny počítačem, který volí ideální rychlostní stupeň podle požadavků řidiče. Při řazení rychlostního stupně se spojka v záběru otevře a současně se uzavře spojka dalšího stupně. Řazení rychlostí je rychlé, přenos točivého momentu nepřerušen. Díky tomu je dosaženo nižší spotřeby paliva a většího pohodlí.



ÚČINNÉ MOTORY
Nový Duster těží z kompletní řady motorů, určených pro univerzální použití a splňující normu Euro 6D Full.

•Diesel: Blue dCi 115, 4x2, 4x4, šestistupňová manuální převodovka

•Benzín:
-TCe 90 4x2, šestistupňová manuální převodovka

-TCe 130 4x2, šestistupňová manuální převodovka

-TCe 150 4x4, šestistupňová manuální převodovka

-TCe 150 4x2, šestistupňovou aut. převodovka EDC

•Benzín-LPG: TCe 100 LPG 4x2, šestistupňová manuální převodovka


TCe 100 LPG:

Dacia je jediným výrobcem, který nabízí pohon na dvě paliva - benzín a LPG - u široké palety svých modelů se spalovacími motory pod označením TCe 100 LPG. Integrace této osvědčené technologie je zárukou bezpečnosti a spolehlivosti. Délka záruky výrobce, intervaly údržby a kapacita zavazadlového prostoru jsou stejné, jako u benzínové verze. Nádrž na LPG se nachází na místě rezervního kola pod podlahou zavazadlového prostoru.

Při provozu na LPG vypouští nový Duster TCe 100 LPG v průměru o 9,5 % méně CO2 než srovnatelný zážehový motor. Kromě toho nabízí více než 1235 kilometrů dojezdu díky dvěma nádržím s téměř 100 litry kumulativní užitečné kapacity: 50 litrů benzínu a 48,8 litrů LPG (celkový obsah 61 litrů). Využitelná kapacita LPG se zvýšila o 15 l ve srovnání s předchozí generací Duster, což přináší dojezd navíc přes 250 kilometrů. Při řízení je přechod z jednoho paliva na druhý okamžitý a nepostřehnutelný. Nový přepínač paliva je ergonomičtější a lépe integrovaný. Řidič může manuálně přepínat mezi jednotlivými palivy. Pokud je nádrž na LPG prázdná, dojde k automatickému přepnutí na benzín. 3,5palcová TFT obrazovka palubního počítače informuje řidiče o hladině paliva v obou nádržích.


BEZPEČNOST A ASISTENTI ŘÍZENÍ


Kromě omezovače rychlosti a nejnovější generace ESC, tempomatu s ovládáním na volantu (volitelně v závislosti na verzích), má Nový Duster mnoho dalších pomůcek pro řízení.



SYSTÉM HLÍDÁNÍ MRTVÉHO ÚHLU

Systém hlídání mrtvého úhlu (Blind Spot Warning) varuje před možnou kolizí s jiným vozidlem mimo zorné pole řidiče. Čtyři ultrazvuková čidla (2 umístěná v zadní části vozidla a 2 vpředu) detekují pohybující se vozidla – včetně motocyklů. Pokud se v této oblasti nachází vozidlo, rozsvítí se v příslušném vnějším zrcátku kontrolka LED. Pokud je směrové světlo aktivováno, když je vozidlo v mrtvém úhlu, bude kontrolka LED v zrcátku blikat.


PARKOVACÍ ASISTENT

Čtyři ultrazvukové senzory, umístěné na zadním nárazníku, aktivují během parkování zvukové signály. V závislosti na verzi mohou být doplněny o zadní kameru, zobrazující na středové obrazovce dynamické naváděcí linie a vizuální upozornění na blížící se překážky.


ASISTENT ROZJEZDU ROZJEZDU DO KOPCE

Toto zařízení brání couvnutí vozidla po dobu 2 sekund, když po zastavení pokračuje v jízdě do kopce, když řidič sundá nohu z brzdového pedálu, čímž mu poskytne čas na sešlápnutí pedálu plynu bez rizika, že se vozidlo rozjede dozadu z kopce.


ASISTENT SJEZDU PRUDKÝCH SVAHŮ 4x4

Tento systém, který lze aktivovat tlačítkem na palubní desce, je obzvláště užitečný při jízdě v terénu z kopce, přibrzďuje jednotlivá kola tak, aby udržoval požadovanou rychlost jízdy od 5 do 30 km/h a vůz byl i v těžších podmínkách stále dobře ovladatelný. Funguje u prvního rychlostního stupně převodovky a u zpátečky. Řidič se tak může soustředit hlavně na práci s pouze volantem.


KAMEROVÝ SYSTÉM MULTIVIEW

Systém Multiview umožňuje snímat okolí vozu a promítnout záběry zE e 4 vnějších kamer (jedna přední, dvě boční a jedna v zadní části vozidla).. Boční kamery umístěné pod zrcátky umožňují přímé sledování předních kol a přesné manévrování s vozidlem. Tento systém je velmi užitečný v obtížném terénu nebo při parkování ve ztísněných prostorech. Aktivuje se okamžitě po zařazení zpátečky, nebo ručně pomocí tlačítka na středovém panelu. Na obrazovce multimediálního systému se zobrazuje vždy jen jedna kamera. Kamera mění automaticky úhel při chodu vpřed. Systém se deaktivuje opětovným stisknutím tlačítka nebo když je rychlost vozidla vyšší, než 20 km/h.


Access TCe 904x2 284 900 Kč
Essential TCe 904x2336 900 Kč
EssentilaTCe 100 LPG 4x2346 900 Kč
ComfortTCe 904x2369 900 K
ComfortTCe 100 LPG4x2379 900 Kč
ComfortTCe 1304x2 422 900 Kč
ComfortBlue dCi 1154x2 426 900 Kč
ComfortBlue dCi 1154x4 471 900 Kč
PrestigeTCe 904x2400 900 Kč
PrestigeTCe 100 LPG4x2410 900 Kč
PrestigeTCe 1304x2453 900 Kč
PrestigeTCe 1504x4 518 900 Kč
PrestigeTCe 150 EDC4x2513 900 Kč
PrestigeBlue dCi 1154x2457 900 Kč
PrestigeBlue dCi 1154x4502 900 Kč





Dacia 11.8.2021

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar