Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Dacia Duster třetí generace- bestseller ještě lepší

Duster za 13 let své kariéry získal více než 40 ocenění a bylo ho vyrobeno více než 2,2 milionu kusů. Prodeje neustále rostou a do roku 2022 byl Duster nejprodávanějším SUV v Evropě, a to ve všech kategoriích, na trhu osobních automobilů. Každý den sjede z výrobních linek v rumunském závodě Dacia v Pitesti téměř 1 000 vozů Duster – to je přibližně jedno vozidlo každou minutu! Nyní přichází třetí generace.

Jednoduchost tvarů a ploch přispívá k síle designu: velmi vertikální přední část, podběhy kol s čistě zkosenými hranami, široké zadní dveře na zádi a boční okna, která se jediným tahem rozšiřují od přídě k zádi. Nový Duster je chráněn stylovým pruhem, který se bez jakéhokoli přerušení táhne po celém obvodu vozu: boční prahové lišty se táhnou přes emblematické části identity nového Dusteru, dále pak kolem podběhů kol, které jsou samy o sobě spojeny s přední a zadní maskou. Nový Duster je robustnější a outdoorovější než kdykoli předtím!


Přední a zadní spodní nárazníky nejsou lakovány. Skutečnost, že se nepoužívá barva, je nejen výhodou pro životní prostředí, ale také pro zákazníky: nárazníky tak nikdy neztratí svou původní barvu, ani když jsou poškrábané nebo odřené.

Ochranné lišty bočních prahů, ochranné lišty podběhů kol, trojúhelníky předního nárazníku, přední a zadní nárazníky a lemy zadního nárazníku jsou vyrobeny z nového robustního materiálu.

Stejně jako design exteriéru, ani design interiéru nezapomíná na to podstatné. Zvláštní pozornost byla věnována ergonomii s centrální 10,1palcovou obrazovkou umístěnou v zorném poli řidiče a nakloněnou o 10° směrem k řidiči. Nové automatické ovládání převodovky ve spojení s motorem HYBRID 140 je mimořádně ergonomické. Volant se dvěma zploštělými částmi v horní a dolní části se velmi pohodlně ovládá a zároveň usnadňuje nastupování.



Duster nabízí terénní vlastnosti, které jsou v segmentu městských vozů s pohonem 4x4 (4x4 bez redukční převodovky) na trhu jedinečné. Nový Duster je k dispozici s pohonem Terrain Control 4x4, který lze ovládat pomocí 5 jízdních režimů:

-AUTO: převodovka automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní nápravu podle přilnavosti a rychlosti

-SNOW: optimalizuje trajektorie na kluzkých vozovkách díky specifickému nastavení ESC a kontroly trakce.

-MUD/SAND: pro jízdu na sypkém povrchu, jako jsou blátivé nebo písčité cesty.

-OFF-ROAD: nabízí nejlepší terénní schopnosti na obtížných cestách. Z hlediska funkčnosti je velmi podobný režimu 4x4 lock současného modelu Duster, ale jde ještě dál tím, že automaticky rozděluje točivý moment mezi přední a zadní kola podle adhezních podmínek a rychlosti vozidla.

-ECO: optimalizuje spotřebu paliva působením na klimatizaci a výkon vozidla. Optimalizuje rozdělení točivého momentu motoru mezi přední a zadní nápravu, aby se omezila spotřeba paliva a zároveň se přizpůsobila podmínkám přilnavosti vozovky.

Světlá výška v terénu: 217 mm (měřeno mezi nápravami) u verze 4x4, nejlepší na trhu.

Přední a zadní nájezdové úhly ještě příznivější, až 31° vpředu a 36° vzadu u verze 4x4.

Nájezdové a výjezdové úhly jsou u verzí 4x4 ještě příznivější pro překonávání překážek, a to až 31° vpředu a 36° vzadu a spodní úhel 24°.

Systém regulace rychlosti při jízdě ze svahu. Tento systém je užitečný zejména při jízdě v terénu nebo při prudkém klesání. Působí zejména na brzdy, aby zabránil neovladatelnému rozjetí vozidla, a tím zajišťuje udržování vhodné rychlosti (v závislosti na pokynech řidiče) od 0 do 30 km/h. Systém funguje při všech převodových stupních včetně zpátečky. Řidič se již nemusí starat o pedály plynu a brzdy, ale pouze o volant.

Nové informace All Road. Centrální 10,1palcová obrazovka zobrazuje řadu informací, které jsou užitečné zejména při jízdě v terénu:

-Úhel náklonu vozidla vpravo/vlevo

-Úhel sklonu pro jízdu do kopce i z kopce

-Rozdělení točivého momentu mezi přední a zadní nápravu (u verze 4x4)


VŠESTRANNÁ OCHRANA A MATERIÁLY

celý obvod karoserie je nyní chráněn před drobnými nárazy a škrábanci. Boční kryty jsou propojeny s kryty podběhů kol a předním a zadním nárazníkem a tvoří ochranný pás. Pod nárazníky chrání spodní část karoserie rozměrné kryty.

Kabina nabízí odolné materiály, zejména ve výbavovém stupni Extreme, který je standardně vybaven omyvatelným čalouněním Microcloud a gumovými rohožemi v první, druhé řadě i v zavazadlovém prostoru. Tyto rohože obsahují 20 % recyklovaného materiálu.


Příslušenství InNature je navrženo pro vozidlo od samého počátku.

Pack Sleep: Po vzoru modelu Joggerbude i nový Duster schopen spací vestavbu pojmout. Jednoduchý, odnímatelný a cenově dostupný paket má 3 základní funkce: dvoulůžko (1,9 m dlouhé a až 1,3 m široké), které lze samo rozložit za méně než dvě minuty, poličku a úložný prostor.


Nový střešní nosič: Je ideálním partnerem pro outdoorové aktivity, jednoduše se připevňuje k modulárním střešním nosičům v příčné poloze nebo k příčným střešním nosičům (maximální dynamická hmotnost na střeše vozidla = 80 kg).


NOVÉ HYBRIDNÍ POHONNÉ JEDNOTKY

Duster HYBRID 140

Pohonná jednotka HYBRID 140 skládá se z benzinového čtyřválce 1.6 o výkonu 94 k, dvou elektromotorů (motor o výkonu 49 k a vysokonapěťový startér/generátor) a elektrifikované automatické převodovky se 4 stupni pro spalovací motor a dalšími 2 pro elektromotor. Tato kombinovaná technologie je umožněna absencí klasické spojky.

Regenerativní brzdění v kombinaci s vysokou kapacitou rekuperace energie 1,2 kWh baterie (230 V) a účinností automatické převodovky znamená, že až 80 % doby jízdy po městě je využíváno na elektrický pohon, přičemž úspora paliva v kombinovaném cyklu činí 20 % a v městském cyklu až 40 %. Vůz se navíc vždy rozjíždí ve 100% elektrickém režimu.


Duster TCe 130

Kombinuje tříválcový přeplňovaný benzinový motor nové generace 1.2 na bázi Millerova cyklu (optimalizovaná účinnost menší čerpací ztráty) s lehkým 48V hybridním systémem. Ten podporuje spalovací motor při rozjezdu a akceleraci a snižuje průměrnou spotřebu paliva a emise CO2 přibližně o 10 %*. Potěšení z jízdy (zrychlení, akcelerace) je u modelu TCe 130 vyšší než u současného modelu TCe 130 díky podpoře, kterou tento systém poskytuje: vozidlo reaguje pohotověji a jeho jízda je plynulejší. Rekuperační brzdění dobíjí baterii o kapacitě 0,8 kWh způsobem, který je pro řidiče zcela transparentní.

TCe 130 je k dispozici se šestistupňovou manuální převodovkou pro verze 4x2 a 4x4.

Duster ECO-G 100

Dacia je jediným výrobcem, který u všech svých modelů s vnitřním spalováním nabízí duální palivo benzín a LPG pod označením ECO-G. Nabízí dojezd až 1 300 km díky dvěma nádržím s kombinovaným objemem téměř 100 litrů: 50 litrů benzinu a 50 litrů LPG (instalovaných pod podlahou zavazadlového prostoru, čímž se zachovává objem zavazadlového prostoru).



NABÍDKA NOVÝCH JÍZDNÍCH ASISTENTŮ


Tempomat/omezovač rychlosti je standard od výbavy Expression výše. Automatické přepínání mezi potkávacími a dálkovými světly je standardem pro Duster Extreme a Journey. Funkce automatického zapínání potkávacích světel je navíc k dispozici u všech úrovní výbavy.

Výbava byla doplněna o nové jízdní asistenty: automatické nouzové brzdění (městské/příměstské s detekcí vozidel, chodců, cyklistů a motocyklů), rozpoznávání dopravních značek s varováním před překročením rychlosti, zadní parkovací asistent, signalizace nouzového zastavení, varování před opuštěním jízdního pruhu, asistent udržování v jízdním pruhu, systém sledování koncentrace řidiče a nouzové volání (eCall). A aby Dacia svým zákazníkům usnadnila život, přidala chytré tlačítko "My Safety" pro rychlý přístup k preferované konfiguraci jízdních asistentů.



OPTIMALIZOVANÝ KOMFORT

Díky použití platformy CMF-B se zlepšil vnitřní prostor, zejména pokud jde o šířku pro cestující na předních sedadlech a prostor pro nohy na zadních sedadlech. Vůz má nižší práh zavazadlového prostoru a širší a vyšší otvor zavazadlového prostoru. Konečně i samotný zavazadlový prostor je vyšší a širší a jeho objem se zvětšil až o 6 % na 472 litrů (objem pod odkládací plochou u nového modelu Duster 4x2).

Protože pohodlí řidiče vychází především z celkové pohody za volantem, byl Duster vybaven například elektrickou parkovací brzdou od výbavových stupňů Journey (standard) a Extreme (na přání) a výbavové stupně Extreme/Journey jsou standardně vybaveny elektricky nastavitelnými a sklopnými zpětnými zrcátky. Nový Duster může být vybaven také vyhřívaným volantem a čelním sklem se systémem proti námraze (v závislosti na zemi).


Inženýři vynalezli YouClip, jednoduchý a chytrý systém, který umožňuje praktické a bezpečné upevnění řady specializovaných doplňků na klíčová místa v kabině. Nový Duster je standardně vybaven 4 nebo 6 úchytnými body z výroby (jeden na palubní desce, jeden na straně spolujezdce na konzole, jeden v zadní části středové konzoly, dva v zavazadlovém prostoru na levé a pravé straně a jeden na vnitřní straně dveří zavazadlového prostoru). Pomocí doplňkového držáku opěrky hlavy pak můžete přidat další 2 body.



JEDNODUCHÝ SORTIMENT PRO KAŽDÝ VKUS


Téměř 70 % zákazníků volí vyšší výbavy. Aby bylo vyhovělo této poptávce, je nová řada Duster založena na třech úrovních: Essential, Expression a nová nabídka na nejvyšší úrovni se dvěma výbavami s odlišnými a vzájemně se doplňujícími prvky: Duster Extreme pro outdoorové nadšence a přizpůsobený intenzivnímu používání, Duster Journey pro ty, kteří dávají přednost diskrétní eleganci, komfortu a pohodě. Tyto dva světy budou nabízeny za stejné ceny.


Dacia 4.12.2023


















Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Subaru Forester
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar