Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS7 s mnoha novinkami a českými cenami

Charakter nové DS 7 vychází z výrazných změn na přední i zadní části vozu. Nová DS 7 je stále elegantní, ale má dynamičtější a strukturovanější linie. Nová přední část nabízí ostřejší linie, které posilují vyváženost jednotlivých prvků.

DS Light Veil se představují ve světové premiéře. Světla pro denní svícení se inspirovala od vozů DS X E-Tense a DS Aero Sport Lounge. Světlo jako by procházelo barvou karoserie. DS Light Veil se skládá ze světla pro denní svícení a čtyř vertikálních světelných vláken tvořených 33 diodami. Inovace spočívá ve výrobním procesu: laserem gravírovaný polykarbonátový povrch je opatřen barvou pouze na vnitřní straně, takže se na něm střídá světlo a plochy v barvě karoserie. Vytváří tak efekt hloubky a jasu a připomíná drahokam. DS Light Veil se rozsvěcují a zhasínají při zamykání a odemykání vozu.

DS Pixel Led Vision 3.0 představuje novou technologii, která matrixovým světlometům dodává další rozměr. Moduly Pixel mají optimalizované řízení světelného toku, a přitom zůstávají zachovány 3 moduly, které se objevují v celé řadě. Funkce Pixel zajišťuje optimální výkon osvětlení. Světelný tok je silnější a homogennější, s větším dosahem až 380 metrů (dálková světla). Při rychlostech do 50 km/h dosahuje nyní šířka paprsku 65 metrů. Uvnitř svítí společně dva moduly potkávacích/parkovacích světel. Zvenčí je modul dálkových světel Pixel vybaven 84 diodami ve třech řadách. Funkce přisvěcování do zatáčky je řízena intenzitou vnějších diod modulu Pixel v závislosti na úhlu natočení volantu.

K dynamickému charakteru profilu nové DS 7 přispívají i kola. Nová 19“ kola EDINBURGH a SILVERSTONE s dekorativními vložkami optimalizují aerodynamickou účinnost a díky svému zpracování působí větším dojmem. U nové DS 7 E-Tense 4×4 360 jsou exkluzivně k dispozici nová 21“ kola BROOKLYN s propracovaným technickým designem.


TECHNOLOGIE

Jednou z hlavních novinek je systém infotainmentu, do kterého je zabudován DS Iris System. Toto řešení přináší přepracované rozhraní, které je plně konfigurovatelné, rychle a plynule reaguje a podporuje rozpoznávání hlasu. Přepracovaný 12″ dotykový displej s vysokým rozlišením zobrazuje nabídku widgetů, které umožňují přístup ke všem funkcím jediným pohybem: je tak možné ovládat online navigaci, klimatizaci, digitální audio zdroje a všechny informace o jízdě. Tento uživatelsky přívětivý displej umožňuje také zobrazovat pohled zepředu a zezadu z nových digitálních kamer s vysokým rozlišením nebo se dostat k funkci Mirror Screen.

Nový velký 12″ digitální přístrojový panel s přizpůsobitelnými stránkami má novou grafiku nabízející všechny důležité informace, jako je například tok energie u plug-in hybridních verzí.


Jedinečné technologie

Nová DS 7 je vybavena také technologiemi zajišťujícími větší pohodlí a klid, jako je DS Active Scan Suspension a DS Night Vision.

DS Active Scan Suspension je kamerou řízený systém tlumení, který je v tomto segmentu ojedinělý. Podle nerovností povrchu vozovky upravuje nastavení tlumičů na každém kole zvlášť.
Systém DS Night Vision snímá silnici a krajnici infračervenou kamerou, která dokáže zjistit přítomnost cyklisty, chodce nebo zvířete až do vzdálenosti 100 metrů. Řidič dostává informace na nový digitální přístrojový panel s vysokým rozlišením a v případě nebezpečí se ozve i specifický varovný signál.

Bezpečnost zvyšuje systém DS Driver Attention Monitoring a poloautonomní systém řízení 2. úrovně DS Drive Assist.

DS Driver Attention Monitoring analyzuje pomocí dvou kamer úroveň pozornosti řidiče. První z nich kontroluje chování vozidla v jeho okolí a druhá, umístěná před řidičem na volantu, diagnostikuje směr jeho pohledu, obličej a pohyby očních víček, což se promítá do úrovně ospalosti a pozornosti… To nemá v tomto segmentu obdoby.
Nová DS 7 je vybavena systémem DS Drive Assist s adaptivním tempomatem, který je schopen bez zásahu řidiče zastavit a opět nastartovat, a asistenčním systémem, který zajišťuje přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče.


Pět výbav, čtyři motory

Základem řady Nová DS 7 je pět úrovní výbavy s různými verzemi: Bastille, Rivoli a Opera na jedné straně a Performance Line a Performance Line + na straně druhé. U jednotlivých úrovní výbavy byly posíleny standardní prvky a zjednodušil se počet příplatkových prvků. Limitovaná edice La Première je k dispozici pouze ve verzi E-Tense 4×4 360 ve vybraných zemích.
V nabídce jsou čtyři motory, z toho tři plug-in hybridní verze E-Tense.


Tři plug-in hybridy

Technologie E-Tense, která značce zajistila dva tituly ve Formuli E, tvoří většinu nabídky nové DS 7. Jde o motory s výkonem 225 k v provedení s pohonem dvou kol a 300 k a 360 k v provedení s pohonem všech kol.

U verze s výkonem 360 k je duch velkých cestovních vozů GT podpořen specifickým nastavením, které vyvinula divize DS Performance. Podvozek byl snížen o 15 mm, rozchod kol byl rozšířen (+ 24 mm vpředu, + 10 mm vzadu) a přední brzdy byly zvětšeny na průměr 380 mm se čtyřpístovými třmeny DS Performance.

DS 7 E-Tense 4×4 360 nabízí špičkový výkon, kterého dosahuje díky benzínovému motoru o výkonu 200 k a elektromotorům na přední a zadní nápravě o výkonu 110 a 113 k (pohon všech kol), přičemž hmotnost činí pouhých 1885 kg.

Ve spojení s baterií o kapacitě 14,2 kWh umožňují elektromotory jízdu s nulovými emisemi v režimu pohonu zadních nebo všech čtyř kol až na vzdálenost 62 km (WLTP EAER City) a 57 km (WLTP AER combined) s možností jízdy ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 140 km/h. Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 má spotřebu 1,8 l/100 km.

DS 7 E-Tense 4×4 360, vybavená pneumatikami Michelin Pilot Sport 4S 245/35 R21, zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,6 s a 1000 metrů s pevným startem zvládne za 25,4 s.

Nová DS 7 E-Tense 4×4 300 (benzinový motor o výkonu 200 k a elektromotory o výkonu 110 k na přední a 113 k na zadní nápravě) může jet ve 100% elektrickém režimu rychlostí až 135 km/h. Dojezd je certifikován až na 81 km (WLTP EAER City) a 63 km (WLTP AER Combined) se spotřebou paliva 1,2 l/100 km. Z 0 na 100 km/h zrychlí za 5,9 s a na 1 000 met


U DS 7 E-Tense 225 (benzinový motor o výkonu 180 k a elektromotor o výkonu 110 k na přední nápravě) je certifikován dojezd až 80 km (WLTP EAER City) a 65 km (WLTP AER combined) při emisích CO2 pouhých 28 g na kilometr a spotřebě paliva 1,2 l/100 km.
Všechny hybridní systémy jsou spojeny s novou baterií o kapacitě 14,2 kWh s dobou dobíjení přibližně dvě hodiny na nabíječce o výkonu 7,4 kW.


K dispozici je také dieselový motor

Nová DS 7 je i nadále nabízena s dieselovým motorem BlueHDi 130 v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou. Je vybaven turbodmychadlem s proměnlivou geometrií a vysokotlakým přímým vstřikováním paliva a disponuje všemi nejmodernějšími technologiemi, díky nimž dosahuje certifikované spotřeby paliva 5,5 l/100 km.


Opéra: elegance ve francouzském stylu

Nová DS 7, která je vzorem z hlediska elegance, nabízí u své verze interiéru Opera dva odstíny kůže: černou Basalte a novou šedou Perle. Tato verze je k dispozici bez ohledu na zvolený typ pohonu.
Týmy DS Automobiles se inspirovaly kovovým náramkem luxusních hodinek, který se skládá z mnoha do sebe zapadajících dílů, a vytvořily sedadlo a opěradlo sedadla z jednoho kusu kůže a bez švu a dosáhly tak jedinečného komfortu. Sedadlo je vyrobeno z pěny s vysokou hustotou a s větším množstvím materiálu než u tradičního sedadla. Díky hustšímu materiálu je pohodlí větší a zůstává zachováno po celá léta. Délka kůže položené na plocho je 450 milimetrů. Po zpracování se zmenší o 60 milimetrů. Vysoce kvalitní kůže Nappa pochází přímo ze skotu chovaného pro maso, který žije na polích bez ostnatého drátu. Ze 4 milimetrů tloušťky se používá pouze nejjemnější část kůže, tedy její líc. Tato nová tloušťka je pak obarvena speciální barvou: černou Basalte nebo šedou Perle. Komfort sedadla doplňují funkce zajišťující masáž, vyhřívání a chlazení.

Kůže Nappa, kterou jsou potažena sedadla, pokrývá také výplně dveří, palubní desku a středovou konzoli. I kryt airbagu je potažen kůží v lícové kvalitě. Rovněž na perleťovém prošívání s gilošovaným motivem Clous de Paris se uplatnilo řemeslo odborníků DS Automobiles.
Interiér Rivoli v černém odstínu Basalte s koženým čalouněním Claudia nabízí výraznější strukturu kůže s prošívanými ozdobnými prvky.

Mezi hlavní standardní prvky této verze výbavy patří řízené tlumení DS Active Scan Suspension (u verzí E-Tense), systém infotainmentu DS Iris System, nové světlomety DS Pixel LED Vision 3.0, automatické nouzové brzdění řízené kamerou a radarem, přední a zadní parkovací asistent se zpětnou parkovací kamerou, dvouzónová automatická klimatizace atd.


Nová DS 7 E-Tense 4x4 360 La Première

U příležitosti uvedení na trh je nabízena ve vybraných zemích limitovaná edice Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 La Première. Vůz vychází z modelu Nová DS 7 E-Tense 4×4 360 Opéra a je opatřen předním nárazníkem v leskle černé barvě, černými monogramy a specifickými odznaky, které doplňuje leskle černá povrchová úprava masky DS Wings, mřížky chladiče, rámu oken a střešních lišt. K dispozici jsou interiéry v odstínech černá Basalte a šedá Perle. Součástí standardní výbavy jsou dva dobíjecí kabely (režim 2 a režim 3). K dispozici je šest odstínů karoserie: šedá Laquered, modrá Saphir, bílá Nacré, černá Perla Nera, šedá Platinium a bílá Cristal Pearl


Přehled výbav a technické informace


https://data.dsautomobiles.cz/pdf/ceniky/cenik-nova-ds7.pdf?_ga=2.36328803.2115998187.1664994431-605907745.1664994431


Základní ceny
1.5 BlueHDiPerformabce Line1 165 000 Kč
E-TENSE 225 EAT81 515 000 Kč
E-TENSE 300 EAT8 4x41 665 000 Kč
E-TENSE 360 EAT8 4x4Performance Line+1 880 000 Kč




DS 5.10.2022

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2022 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar