Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS4 odhaluje špičkové technologie a otevře novou kapitolu

Ve voze DS 4, modelu segmentu C-Premium, se setkává francouzské know-how ze světa luxusu s technologií rozšířené reality, vše podtrhuje odvážný design. Vůz je určen pro zákazníky, kteří hledají styl, čistotu, intuitivnost, technologii a radost z řízení. Svým pojetím tak uspokojí několik typů zákazníků.

Prvním krokem vpřed byl vývoj nové vývojové verze platformy EMP2, která byla vyvinuta pro DS 4, je použitelná pro různé typy pohonů, je vždy dynamická a bezpečná.
Nová vývojová verze EMP2 umožnila vylepšit mnoho užitečných funkcí a zároveň vtiskla designu novou svobodu projevu, jejímž výsledkem je silueta nevídaných rozměrů.
Nová vývojová verze platformy byla vyvinuta pro dosažení požadovaných proporcí a aerodynamického výkonu. Poměr mezi karoserií a koly, který nemá v segmentu ani ve světě prémiových automobilů obdoby, vytváří siluetu, která je atletická a zároveň výkonná má nový tvar střechy a došlo ke snížení kapoty s blatníkem a podlahy ve 2. řadě…


Platforma používá nové složky z kompozitních materiálů, konstrukční díly lisované za tepla a kompaktnější prvky, jako je například klimatizační jednotka, čímž se také zvětšil úložný prostor. Byla navržena tak, aby splňovala nejnovější normy v oblasti nárazových zkoušek, aniž by došlo ke kompromisu ohledně celkové hmotnosti.



Dynamické a akustické vlastnosti

Použití technických řešení, jako je svařování s použitím konstrukčního lepidla (téměř 34 metrů lepidla a bodové svary na konstrukci vozidla), jakož i kompletně přepracované komponenty podvozku a řízení zaručují příkladný jízdní komfort získaný díky optimální torzní


Plug-in hybrid

Nová verze platformy EMP2 byla navržena tak, aby se do ní vešla nová generace plug-in hybridního hnacího ústrojí, aniž by se snížila prostornost kabiny. Přeplňovaný čtyřválcový motor o výkonu 180 k doplňuje elektromotor o výkonu 110 k spojený s automatickou osmistupňovou převodovkou EAT8, celkový výkon tak dosahuje 225 k. Vše napájí výkonnější baterie s novými kompaktnějšími články s větší kapacitou umístěnými za deformovatelným příčným nosníkem, která zajišťuje dojezd více než 50 kilometrů v režimu nulových emisí (kombinovaný cyklus WLTP).



Konektivita v elegantním interiéru

Tento avantgardní vizuální zážitek s názvem DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY je prvním krokem k rozšířené realitě. Pomocí nové technologie se důležité informace o řízení promítají přímo na silnici. Díky optickému efektu se údaje zobrazují čtyři metry před čelním sklem v ose pohledu řidiče, úhlopříčně ve vzdálenosti 21 palců, což je v daném segmentu zcela nové. Na silnici se promítají základní informace, jako je rychlost, údaje z asistenčních systémů řízení, navigace, varovné zprávy atd.


Tato senzorická zážitková technologie je součástí globálnější nabídky tvořící kompletně přepracovaný systém infotainmentu: DS IRIS SYSTEM. Nové rozhraní přebírá ergonomii smartphonu s dotykovým plynulým citlivým rozhraním, založeným na konceptu plně přizpůsobitelných profilů pomocí ikon. Nastavení a předvolby zobrazení se automaticky načtou při vstupu uživatele do vozidla. Personalizace má každému umožnit přizpůsobit obsah svým potřebám.


DS Iris System lze ovládat hlasem a gesty. Značka DS překročila hranice automobilového průmyslu, aby našla partnera schopného nabídnout svým zákazníkům nejlepší řešení pro rozpoznávání hlasu v přirozené řeči. DS Iris System je vybaven osobním asistentem schopným rozpoznat, co mu bylo řečeno, aby systém mohl požadavek provést.


Systém DS Smart Touch, umístěný na středové konzoli, je displej, který lze ovládat prsty. Stačí gesto směrem k jedné z předem zadaných funkcí. Obrazovka také rozezná běžné pohyby, jako je přiblížení, oddálení a rozpoznávání rukopisu.


Aby byl systém a jeho mapování na nejlepší úrovni, bude prostřednictvím cloudu pravidelně v reálném čase aktualizován.

Komfort a dynamický klid

Poloautonomní řízení 2. úrovně, což je nejvyšší úroveň, která je dnes na silnicích povolena, již bylo v nabídce u vozů DS 3 Crossback, DS 7 Crossback a DS 9, se u vozu DS 4 se objevuje v nové verzi DS DRIVE ASSIST 2.0.

Výsledkem je přesné umístění vozu v jízdním pruhu dle volby řidiče, obohacené o nové prvky, jako je asistent změny jízdního pruhu, úprava rychlosti v zatáčkách a očekávaná rychlost u dopravního značení.

DS Drive Assist 2.0 je vybaven senzory, které zaznamenávají vše, co se děje v autě a jeho okolí. DS 4 se díky zařízení, jako je čelní radar, radary ve čtyřech rozích vozu a kamera v horní části čelního skla, sám přemístí, kam řidič chce, a to pomocí umělé inteligence, která v reálném čase analyzuje shromážděné informace.

Jednou ze silných stránek novinky je řízené odpružení DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, exkluzivní prvek v segmentu využívající kameru umístěnou v horní části čelního skla, jež sleduje a předvídá nepravidelnosti povrchu vozovky a přenáší údaje do počítače. Díky čtyřem čidlům světlé výšky a třem akcelerometrům ovládá systém každé kolo samostatně. Na základě informací, které obdrží, je odpružení podle potřeby pevnější, nebo pružnější. Výsledkem je optimální komfort bez ohledu na stav vozovky.

Další technologií, je DS NIGHT VISION, systém zajišťující lepší viditelnost silnice a jejích nebezpečí. Infračervená kamera v mřížce chladiče detekuje v noci a za slabého světla chodce a zvířata až do vzdálenosti 200 metrů. Řidič si silnici zobrazí na digitálním displeji přístroje a nebezpečí vidí jako výstrahu v systému DS EXTENDED HEAD UP DISPLAY a může zareagovat.


Světelný podpis DS

V nové generaci užších a modernějších projektorů DS MATRIX LED VISION jsou technologie Matrix Beam a Dynamic Bending Light spojeny v jednom systému přinášejícím osobitou jedinečnou identitu.

Světlomety DS MATRIX LED VISION se stále skládají ze tří LED modulů, které jsou podpisem DS Automobiles:

Vnitřní modul světlometu se používá pro funkci potkávacích světel.

Středový rotující modul se může otočit do úhlu 33,5°. Osvětluje okraje vozovky a doprovází proud světla v zatáčkách. Jde rovněž o odkaz na natáčecí světlomety vozu DS z roku 1967.

Vnější modul Matrix Beam plní funkci dálkových světel, sám je rozdělen do patnácti samostatných segmentů, jež se rozsvěcují a zhasínají postupně podle podmínek v okolí vozu.

Tyto světlomety se přizpůsobují podmínkám provozu, úhlu natočení volantu, rychlosti a povětrnostním podmínkám. Mají 5 přednastavených režimů: město, krajina, dálnice, nepříznivé počasí a mlha. Umožňují jízdu s trvale rozsvícenými dálkovými světly, aniž by docházelo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Díky kameře v horní části čelního skla přizpůsobují tyto inteligentní světlomety automaticky své světelné paprsky dopravním podmínkám, mají dosah téměř 300 metrů bez oslnění.

Světlomety DS MATRIX LED VISION doplňují nová rozšířená denní světla s celkem 98 LED diodami. Kromě toho, že vytvářejí dobře rozpoznatelný vertikální světelný podpis, nabízejí také novou uvítací animaci velmi technologického stylu.



DS Automobiles 3.12.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar