Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS3 Crossback E-Tense - stoprocentní elektromobil

Na český trh v těchto dnech přichází další novinky značky DS – model DS 3 Crossback E-Tense, první stoprocentně elektrický prémiový vůz segmentu B-SUV. Svým designem znamená revoluci i z hlediska samotné myšlenky elektromobilu.

Současná filozofie značky DS Automobiles je taková, že do roku 2025 budou všechny modely elektrifikovány s tím, že menší modely budou výhradně elektrické, větší pak jako plug-in hybrid.


Na rozdíl od jiných současných automobilů je DS 3 Crossback E-Tense postaven na platformě, která je vhodná jak pro spalovací motory, tak pro uspořádání elektromotor / baterie. Tato konfigurace představuje novou kapitolu v automobilovém odvětví, kdy nahrazuje elektromobily na nevhodných platformách, kde baterie zabírají místo v kabině nebo v zavazadlovém prostoru.



DS 3 Crossback E-Tense ve 100% elektrické verzi nabízí matně chromovanou masku chladiče DS Wings, šedočernou mřížku sání, podpis E-Tense a specifický zadní nárazník. V nabídce jsou exkluzivní 18" hliníková kola Kyoto a nový odstín karoserie Cristal Pearl.


Vůz poskytuje díky při délce 412 centimetrů pět plnohodnotných míst, a objem zavazadlového prostoru 350 l patří tak mezi nejlepší ve své třídě. Pod podlahou jsou umístěny baterie (330 kg/220 l). Díky uložení baterií se snižuje těžiště a zvyšuje stabilita.


Dojezd 320 kilometrů podle normy WLTP (430 km podle metodiky NEDC) je maximalizován díky zkušenostem získaným ve Formuli E, pokud jde o regenerativní brzdění a použití tepelného čerpadla. Přispívá k němu rovněž účinné řešení vytápění a udržování baterie na optimální provozní teplotě, a to i za chladného počasí


Vůz pohání synchronní elektromotor s permanentními s výkonem 100 kW a s točivým momentem 260 Nm. Baterie s kapacitou 50 kWh se přes domácí Wall box nabije na sto procent za pě hodin a na rychlém terminálu 100 kW na osmdesát procent za 30 minut. Dojezd je 320 km WLTP nebo 430 km NEDC. Liší se podle podmínek provozu a stylu řízení. Fungování pohonu v reálném čase se zobrazuje na středovém panelu.


Tepelná regulace cirkulací kapaliny spojená s chladicím okruhem kabiny umožňuje rychlé dobíjení, optimalizovaný dojezd a vyšší životnost baterie. Baterie má záruku 8 let nebo 160 000 km se zbývající kapacitou 70 %.



DS 3 Crossback E-Tense ve verzi interiéru Opéra nabízí interiér v kůži Nappa Art se sedadly z pěny s vysokou hustotou. Prvotřídní akustické provedení zajišťuje výjimečný komfort a zvukovou izolaci.


Dalším přínosem je mnoho nových prvků výbavy pro autonomní řízení 2. úrovně DS Drive Assist, světlomety DS Matrix LED Vision nové generace nebo výsuvné kliky dveří, které se díky hands-free přístupu a startování Proximity vysunou, jakmile se držitel klíče přiblíží k vozu.



Tři možné způsoby dobíjení:

• Standardní:přes klasickou domácí zásuvku (trvá více jak 24 h do úplného dobití; pro běžných 50 km denního nájezdu se nabije za 5 h) nebo pro úplné nabití během 16 hodin přes zesílenou zásuvku pomocí kabelu, který je dodáván společně s vozem;


• Zrychlené: přes Wall Box (s palubní nabíječkou 11 kW): úplné nabití za 5 hodin 15 minut v případě třífázového proudu (11 kW) nebo za 8 hodin v případě jednofázového proudu (7,4 kW); kabel je taktéž součástí výbavy vozu


• Superrychlé: přes veřejnou rychlodobíjecí stanici: regulace teploty baterie umožňuje použít
nabíječky 100 kW a dosáhnout dobití na 80 % během 30 minut.



DS 3 Crossback E-TENSE nabízí tři režimy řízení:

• eko: pro optimalizaci dojezdu,

• normal: pro optimální komfort při každodenním používání,

• sport: prioritou je zážitek z jízdy, maximální výkon a točivý moment
(zrychlení z 0 na 100 km/h za 9 s).


RežimSportNormalEco
Výkon kW1008060
Toč.momen Nm160220180
Rychlost km/h15013095




K dispozici jsou rovněž dva režimy brzdění prostřednictvím voliče jízdních režimů
s příslušným typem regenerace baterie (rekuperace energie):

• mírný, pro pocity blížící se používání vozu se spalovacím motorem;

• vyšší, prostřednictvím voliče v poloze Brake.

Vůz je k dispozici ve třech výbavách v rozmezí od 995 000 Kč do 1 075 000 Kč.


Základní technické údaje

Motor: Třífázový synchronní s permanentními magnety
Výkon: 100 kW (136 k)
Točivý moment: 260 Nm
Baterie: Lithium-iontová
Kapacita: 50 kWh
Max. dojezd: 320 WLTP (430 km NEDC)
Rychlost: 150 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 9 s
Doba dobití baterie z 0 na 100%
Wall box 7,4 kW jednofázový: 7 h 30 min
Wall box 11 kW třífázový: 5 h
Doba nabití z 0 na 80% (rychlodobíjecí stanice 100 kW): 30 min
Pohon: přední kola
Pneumatiky 215/60 R17 H Michelin Primacy 4
nebo 215/55 R18 H Michelin Primacy 4
Rozměry: 4118 x 1791 x 1534 mm
Rozvor kol: 2558 mm




DS + JL 10.6.2020

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar