Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

DS 7 Crossback E-TENSE 4x4 jako plug-in hybrid na český trh

Prémiová automobilová značka DS přichází s označením E-TENSE pro hybridní a elektrifikované modely. První z nich je DS 7 Crossback E-Tense 4x4 v provedení plug-in hybrid, který přichází na český trh. Druhým bude na jaře DS3 Crossback E-TENSE, ale pouze s pohonem předních kol. Poprvé v novodobé historii, tak společnost PSA nabízí pohon všech kol.

Jeho dobíjecí benzinové/elektrické hybridní hnací ústrojí nabízené společností DS dláždí cestu nové generaci technologií. Se svými třemi motory, benzínovým motorem s turbodmychadlem a dvěma elektrickými motory, které mají kombinovaný výkon 300 k, posouvá z hlediska technologie a dokonalosti vůz DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 francouzský automobilový průmysl o krok napřed.

Pro potřeby pohonu plug-in hybrid upravený zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 200 k je podporován dvěma elektrickými motory, napojené na osmistupňovou automatickou převodovku. Poskytují kombinovaný výkon 300 k a točivý moment 520 Nm distribuovaný převodovkou s pohonem všech čtyř kol. Z rychlosti 0 na 100 km/h můžete zrychlit za 5,9 sekund a při pevném startu ujede 1000 m za 25,9 sekund. Ve 100% elektrickém režimu, emisemi 31 g CO2 na kilometr, dosáhne teoreticky průměrné spotřeby benzinu 1,3 l na 100 km, podle nového schváleného cyklu WLTP. Skutečnost je pochopitelně jiná.

Řidič si může zvolit různé jízdní režim (sport, hybrid a 4x4), aby co nejlépe využil točivý moment vozidla nebo aby jel v režimu „nulových emisí“, který díky baterii o výkonu 13,2 kWh umožní plně elektrický pohon s dojezdem až 58 kilometrů (WLTP). DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 může dosáhnout v tomto 100% elektrickém režimu rychlosti až 135 km/h.
Elektromotor umístěný vpředu – výkon 81 kW (110 k), točivý moment 337 Nm a uložený za převodovkou umožňuje otáčky 7000 za minutu. Zadní – výkon 83 kW (112 k), točivý moment 166 Nm, pak 14 000 otáček do rychlosti 135 km/h

Vzhledem k tomu, že se jedná o dobíjecí hybridní model, může se nabít baterie z 0 na 100 % ve speciální zásuvce 32 A za necelé dvě hodiny. Díky pokročilému systému rekuperace energie, lze baterii nabíjet také za jízdy. Tento systém byl vyvinut na základě vítězných zkušeností společnosti DS v závodech elektrických formulí Formule E, kde jsme získali titul mistrů světa.

Díky funkci E-SAVE, což je něco jako „elektrická energie na přání“ můžeme energii uchovávat na 10, 20 nebo maximum kilometrů, abychom ji pak využili později.

Se svými motory a dokonale umístěnou baterií poskytuje DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 naprosto stejně velký prostor interiéru jako ostatní modely této řady. Charismatický styl a dokonalost, kterou se vozy DS proslavily, jsou plně využity jedinečným výběrem materiálů, jako je Alcantara, kůže Claudia nebo nejluxusnější kůže Nappa a nádhernými podpisovými prvky, například perlovým prošitím a gilošovaným dekorem některých částí interiéru s motivem Clous de Paris.

Nabízená technologie se však neomezuje pouze na pohonné systémy. DS 7 CROSSBACK E-TENSE 4x4 poskytuje DS CONNECTED PILOT, což je poloautonomní řídicí systém úrovně 2, DS ACTIVE SCAN SUSPENSION, elektricky ovládaný tlumič vibrací, DS PARK PILOT, který vám umožní parkovat bez nutnosti dotýkat se volantu (k dispozici od druhé poloviny roku 2020) a systém DS SAFETY, který sdružuje všechny bezpečnostní prvky potřebné pro řízení v dnešním světě.



„Jsme překvapeni, kolik lidí se na tento plug-in hybrid model už ptá a dokonce si jej objednali ještě dřív, než mohli podniknout testovací jízdu. A není to jediný model, který DS představí. Malé modely, jako DS3 budou výhradně elektrické, ty větší pak jako plug-in hybrid. V nižší výbavě SO CHIC stojí 1 395 000 Kč, ve vyšší GRAND CHIC pak 1 555 000 Kč. Od roku 2025 bude DS vyrábět výhradně elektrické nebo hybridní modely,“ říká paní Martina Bedrnová, ředitelka DS Automobile pro ČR.


Základní technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný čtyřválec
Zdvihový objem: 1 598 cm3
Výkon: 147 kW (200 k) při 6 000/min
Točivý moment: 300 Nm při 3 000/min
Elektromotor vpředu: 81 kW (110 k),(337 Nm)
Elektromotor vzadu: 83 kW (112 k),(166 Nm)
Celkový výkon:220 kW (300 k)
Točivý moment: 520 Nm
Zrychlení z 0 na 100 km/h: 5,9 s
Zrychlení z 80 na 120 km/h: 3,6 s
1000 m pevný start: 25,9 s
Rychlost el.: 135 km/h
Rychlost hybridní režim: 235 km/h
Dojezd v plně elektrickém režimu (WLTP/NEDC): 58 km / 68 km
Smíšená spotřeba WLTP: 1,3 l / 100
Doba nabíjení z 0 na 100 %: 2 h
(Nabíjecí bod 7,4 kWh)
Palubní nabíječka: 7,4 kW
DS WallBox: dobití na 100 % za 1 h 45 min
Baterie: záruka 8 let nebo 160 000 km
Výkon baterie: 13,2 kWh
Dobíjení: 2 dobíjecí kabely v základní výbavě (typ 2 a 3)


BATERIE
Typ: Lithium-iontová
Kapacita: 13,2 kWh
Výkon: 90 kW
Hmotnost:130 kg

PODVOZEK
Pohon všech kol
Zavěšení vpředu: MacPherson, trojúhelníková dolní ramena
Zavěšení vzadu: víceprvkové
Rozměry pneumatik: 205/55 R19, 235/45 R20


ROZMĚRY: 4,57 x 1,91 x 1,62 m
Provozní hmotnost: 1 825 kg
Objem zavazadlového prostoru:555 l
Nádrž:43 l




DS + JL 31.3.2020


Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar