Corvette ZR1 - nejrychlejší v historii
Výjimečný moment pro všechny nadšence do supersportovních vozů přichází: V americké továrně Bowling Green se rozbíhá výroba modelu Corvette ZR1. Padesátka historicky nejrychlejších „korvet“ se ještě v tomto roce objeví na evropském trhu.
Srdcem je nový přeplňovaný osmiválec motor LS9 „small-block“ o objemu 6,2 l. Propracovaná konstrukce a kvalitní materiály garantují spolehlivost a dlouhou životnost i při dlouhodobém využívání plného výkonu motoru ve vysokých otáčkách. Za skvělý průběh výkonu i točivého momentu v celém spektru otáček motor LS9 vděčí především systému přeplňování šesté generace. Motor LS9 se ručně montuje ve středisku GM Performance Build Center ve Wixomu, Michigan/USA.
Jde o motor z hliníkové slitiny s ocelovými vložkami válců, kovaným klikovým hřídelem, titanovými ojnicemi a kovanými hliníkovými písty. Největšího výkonu 620 k dosahuje při 6500/min, točivý moment má hodnotu 809 Nm při 4000/min. Až 90 procent točivého momentu je k dispozici od 2600 do 6000/min, ve 3000 otáčkách má 300 k. K tomu ještě dodejme následující údaje:
Maximální rychlost Corvette ZR1 činí 330 km/h, což mu vyneslo titul nejrychlejšího modelu Corvette všech dob a zařazuje jej mezi nejdynamičtější produkční vozy současnosti. Sprint z klidu na 100 km/h zvládá ZR1 o 0,3 sekundy rychleji než Corvette Z06 s motorem o výkonu 512 k. A z 0 na 160 km/h zrychluje Corvette ZR1 dokonce o téměř sekundu rychleji – za 7 s, zatímco Corvette Z06 k tomu potřebuje 7,9 s. To jsou parametry srovnatelné s jakýmkoli konkurenčním supersportem, který je ovšem výrazně dražší.
Hliníkově hořčíkový rám karoserie vychází z modelu Z06, přední nárazník s karbonovým spoilerem je odkazem na závodní vůz C6R.
Střecha je vyrobena z průhledného karbonu.
Spotřeba – srovnání
V konstrukci modelu Corvette ZR1 mají hojné zastoupení díly z vysoce pevných a zároveň lehkých materiálů, což se pozitivně projevuje na dynamice i jízdních vlastnostech. Ještě před rozběhem výroby registrovala značka Corvette velkou poptávku po chystaném modelu, obecně přezdívaném „Mega Beast“ – pět desítek těchto vozů se ještě v tomto roce objeví na evropském trhu.
Koncepce a výbava modelu Corvette ZR1 vychází z modelu Z06. V interiéru jsou anatomická elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla čalouněná kvalitní kůží, do výbavy patří čelní a boční airbagy, prémiový audiosystém Bose, navigační systém s propojením přes Bluetooth, elektricky nastavitelný volant, nebo kožené čalounění dostupné ve čtyřech barevných tónech.
Opravdoví entuziasté mají výjimečnou příležitost sledovat výrobu modelu Corvette ZR1 prostřednictvím internetu-http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635
JL, 3.7.2008
Jde o motor z hliníkové slitiny s ocelovými vložkami válců, kovaným klikovým hřídelem, titanovými ojnicemi a kovanými hliníkovými písty. Největšího výkonu 620 k dosahuje při 6500/min, točivý moment má hodnotu 809 Nm při 4000/min. Až 90 procent točivého momentu je k dispozici od 2600 do 6000/min, ve 3000 otáčkách má 300 k. K tomu ještě dodejme následující údaje:
Zrychlení 0-100 km/h | 3,4 s |
Zrychlení 0-160 km/h | 7,0 s |
Čtvrt míle | 11,3 s |
Maximální rychlost Corvette ZR1 činí 330 km/h, což mu vyneslo titul nejrychlejšího modelu Corvette všech dob a zařazuje jej mezi nejdynamičtější produkční vozy současnosti. Sprint z klidu na 100 km/h zvládá ZR1 o 0,3 sekundy rychleji než Corvette Z06 s motorem o výkonu 512 k. A z 0 na 160 km/h zrychluje Corvette ZR1 dokonce o téměř sekundu rychleji – za 7 s, zatímco Corvette Z06 k tomu potřebuje 7,9 s. To jsou parametry srovnatelné s jakýmkoli konkurenčním supersportem, který je ovšem výrazně dražší.
Hliníkově hořčíkový rám karoserie vychází z modelu Z06, přední nárazník s karbonovým spoilerem je odkazem na závodní vůz C6R.
Střecha je vyrobena z průhledného karbonu.
Spotřeba – srovnání
Typ | město | dálnice |
Corvette ZR1 | 16,8 | 11,7 |
Ferrari 599 GTB | 21,4 | 15,7 |
Lamborghini Murc. | 29,4 | 18,1 |
Aston Martin Vantage | 19,6 | 12,4 |
Dodge Viper | 18,1 | 10,7 |
Porsche 911 GT3 | 15,7 | 10,7 |
V konstrukci modelu Corvette ZR1 mají hojné zastoupení díly z vysoce pevných a zároveň lehkých materiálů, což se pozitivně projevuje na dynamice i jízdních vlastnostech. Ještě před rozběhem výroby registrovala značka Corvette velkou poptávku po chystaném modelu, obecně přezdívaném „Mega Beast“ – pět desítek těchto vozů se ještě v tomto roce objeví na evropském trhu.
Koncepce a výbava modelu Corvette ZR1 vychází z modelu Z06. V interiéru jsou anatomická elektricky ovládaná a vyhřívaná sedadla čalouněná kvalitní kůží, do výbavy patří čelní a boční airbagy, prémiový audiosystém Bose, navigační systém s propojením přes Bluetooth, elektricky nastavitelný volant, nebo kožené čalounění dostupné ve čtyřech barevných tónech.
Opravdoví entuziasté mají výjimečnou příležitost sledovat výrobu modelu Corvette ZR1 prostřednictvím internetu-http://www.brightcove.tv/title.jsp?title=1612773635
JL, 3.7.2008
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout