Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën ë-Jumpy - elektrická dodávka na 230 km, resp.330 km

Citroën spouští velkou elektrifikační ofenzívu své užitkové řady. Chce posílit svou nabídku elektromobilů pro firemní zákazníky a do roku 2021 chystá řadu 100% elektrických dodávek. Prvním bude nový ë-Jumpy - 100% elektrická verze, v druhém pololetí Berlingo Van.

Citroën má v úmyslu zaujmout s vozem ë-Jumpy vedoucí postavení na trhu BEV (Battery Electric Vehicles) díky nabídce, která vyhovuje potřebám trhu. Plnohodnotná verze řady Jumpy je vizuálně odlišena nabíjecí zásuvkou na levém předním blatníku ë-Jumpy. Mezi další prvky, díky nimž je elektrická verze identifikovatelná zvenku, patří také specifická mřížka sání, nový monogram „ë“ umístěný na pravé straně mřížky a na levých zadních dveřích.


Tato elektrická verze vozu Jumpy, postavená na „multi-energy“ platformě skupiny PSA, bude v nabídce se dvěma typy baterií spojenými se dvěma úrovněmi dojezdu, aby si každý podnikatel mohl vybrat tu, která nejlépe odpovídá jeho činnosti podle způsobu využití vozu a dostupného rozpočtu.

230 km podle normy WLTP (k dispozici u verzí XS, M, XL) s baterií 50 kWh, tvořenou 18 moduly.

330 km podle normy WLTP (k dispozici u verzí M a XL) s baterií 75 kWh, tvořenou 27 moduly.


Nový ë-Jumpy je vybaven lithium-iontovou baterií, nejvyspělejší technologií na trhu. Platforma EMP2 umožňuje vložit baterii do podvozku vozidla a zachovat tak užitečný objem. Baterie ukládá a dodává energii potřebnou pro chod elektromotoru, topení a klimatizace. Její úroveň nabití je znázorněna ukazatelem a kontrolkou rezervy na přístrojové desce.

Nový ë-Jumpy má všechny přednosti tvaru verze se spalovacím motorem. Tento užitkový vůz nabízí kompaktní rozměry, ale zároveň modularitu, ergonomii, vnitřní prostor, odkládací přihrádky, optimalizovanou kapacitu nákladového prostoru, což z něj činí ideální pracovní nástroj. ë-Jumpy je k dispozici ve 3 délkách, včetně nové verze XS o délce 460 cm, která umožňuje ještě snadnější přístup do městských center. Díky této délce a objemu až 5,1 m3 je ë-Jumpy velmi kompaktní dodávka. Verze XS se zpětnou parkovací kamerou Top Rear Vision, předním a zadním parkovacím asistentem nebo vnějšími zpětnými sklopnými zrcátky nabízí snazší manévrování. Již není nutné parkovat ve druhé řadě.

Většina verzí ë-Jumpy má výšku 190 cm, což zaručuje přístup do všech míst, kam se většina konkurentů nedostane, jako jsou podzemní parkoviště, nákupní centra apod. Užitečné zatížení až 1 275 kg* splňující většinu potřeb v segmentu.

BEST IN CLASS – Hmotnost přívěsu může u všech verzí dosáhnout 1 tuny.
Užitečný objem, který se oproti verzi se spalovacím motorem nezměnil, má od 4,6 m3 (XS bez systému Moduwork) do 6,6 m3 (XL se systémem Moduwork) a je jeden z největších na trhu.Užitečná šířka mezi podběhy kol 1,25 m umožňuje naložení europalet.


ŘÍZENÍ
Elektromotor zajišťuje pohon podle zvoleného režimu a podmínek řízení. Motor rekuperuje energii při brzdění nebo zpomalování vozu.

•Výkon je 100 kW (136 k) / 260 Nm.

•Maximální rychlost 130 km/h bez ohledu na použitý režim (Eco, Normal, Power),

•Volba 3 režimů

-Normal: nejlepší kompromis mezi dojezdem a dynamickými výkony,

-Eco: optimalizace spotřeby energie snížením výkonu vytápění a klimatizace, aniž by však došlo k jejich vypnutí, a omezením točivého momentu a výkonu motoru,

-Power: dává plně naloženému vozu dynamiku srovnatelnou s prázdným vozem v režimu Normal.

Záruka na elektrické hnací ústrojí a baterii je 8 let nebo 160 000 km.



NABÍJENÍ

Existují tři typy nabíjení. Nabíjecí zásuvka se nachází na levém předním blatníku vozu ë-Jumpy a nabíjení se provádí v parkovacím režimu Parking.


Nabíjení přes domácí zásuvku vyžadující kabel Mode 2 (použití doma, na pracovišti nebo v garáži)

Kompatibilní se standardní zásuvkou 8 A (kabel dodávaný s vozem),

Kompatibilní se zesílenou zásuvkou 16 A (nabíjecí zařízení + zásuvka Green’Up za příplatek), umožňující nabití za poloviční dobu.

Soukromé nebo veřejné zrychlené nabíjení vyžadující instalaci zařízení pro zrychlené nabíjení Wallbox a kabel Mode 3 (za příplatek)

-Kabel 32 A,
-Wallbox 3,7–22 kW,
-Nabíjení z 0 na 100 % za méně než 8 hod (Wallbox od 7,4 kW).


Super rychlé nabíjení na veřejné stanici Mode 4 (kabel zabudovaný do nabíječky veřejné stanice)
-Až 100 kW
Umožňuje nabít 80 % baterie 50 kWh za 30 minut a 75 kWh za 45 minut.

TypGreen’up 16AWallbox 32A monophaseWallbox 16A triphase Supercharge
Electric power3.6 kW7.4 kW11 kW100 kW
Battery 50 kWh15h7h304h4530min
Battery 75 kWh23h11h207h45min




NA PALUBĚ


Pro usnadnění používání vozu ë-Jumpy mysleli vývojáři na všechno:

Nabídka nabíječky 7,4 kW a 11 kW,

Středová konzola: ë-Toggle ovládá převodovku díky funkcím Park, Rear, Neutral, Drive a Break.

Volič 3 režimů řízení: Eco, Normal a Power.

Specifický přístrojový panel s ukazatelem stavu nabití baterie a ukazatelem spotřeby elektrických zařízení zajišťujících tepelný komfort na palubě (topení, klimatizace).

Elektrická matrice zobrazuje zejména tok energie a stav nabití vozidla.

Dotykový 7" displej vozu ë-Jumpy má novou položku v menu pod označením „Energie“, odkud je přístup k elektrickým vlastnostem vozu: tok energie, statistika spotřeby, odložené nabíjení.

Tok energie uvádějící informace o fungování elektrického hnacího ústrojí v reálném čase, s uvedením aktivního režimu řízení, elektrického motoru, úrovně nabití baterie,
Statistika spotřeby zobrazující zejména průměrnou spotřebu jízdy vyjádřenou v kWh/100 km,
Odložené nabíjení,

Přednastavení teploty.



KOMFORT

Nulové emise, nulový hluk, nulový stress: absence vibrací, hluku, pocit plynulosti
Radost z jízdy v elektrickém režimu s okamžitě dostupným točivým momentem a absence řazení, což zajišťuje velkou plynulost pohybu

Pohodové používání: volný přístup do regulovaných oblastí s omezenými hodnotami emisí CO2 nebo do nulových emisních zón, takže se každý řemeslník nebo kurýr dostane co nejblíže svým zákazníkům.

Přednastavení teploty na dálku umožňuje programování a ovládání topení a klimatizace před nástupem do vozu. Naprogramování se provádí prostřednictvím aplikace My Citroën nebo pomocí dotykového displeje a služby Connect Nav. Systém umožňuje lépe řídit úroveň nabití baterie, takže se funkce náročná na spotřebu energie použije v době, kdy je vůz připojen k nabíječce. Současně se touto funkcí zvyšuje komfort na palubě při nástupu do vozu. Pokud je vůz připojen k nabíječce, přednastavené zvýšení teploty o 21 °C trvá 45 minut před nastaveným časem odjezdu vozu. Pokud se vůz nenabíjí, stačí 20 minut, a přednastavení teploty je možné v případě, že je baterie nabitá na více než 50 %.

Žádné kompromisy z hlediska odkládacích přihrádek důmyslně rozmístěných v kabině, takže má vše své místo a řidič může být v klidu. Ë-Jumpy nabízí téměř 100 litrů úložného prostoru…


Odpružení:

Pro zajištění maximálního komfortu bez ohledu na zatížení je nový Citroën ë-Jumpy opatřen pružinami s proměnnou tuhostí a tlumiči typu AMVAC (proměnlivé tlumení podle zatížení), což je „pasivní systém“ umožňující měnit tlumení podle aktuální světlé výšky vozu. Nápravy zajišťují velkou přesnost řízení vozu ë-Jumpy a současně zaručují vynikající tlumení. Přední posílená náprava je typu modifikovaný McPherson se zkrutným stabilizátorem a vůz byl vybaven novou zadní nápravou s trojúhelníkovými rameny, díky níž vůz snese užitečné zatížení 1 275 kg.


Funkční výbava pro lepší pracovní komfort

ë -Jumpy může mít stejné uspořádání sedadel jako verze se spalovacím motorem, tedy 3 plnohodnotná sedadla vpředu a přepážku s otvorem pro převoz dlouhých předmětů Moduwork. Je doplněn protismykovou síťkou umožňuje prodloužit délku přepravního prostoru o 116 cm na 4 metry. Kabina vozu se může změnit v mobilní kancelář, středová loketní opěrka se sklopí, vysune se otočný stolek (podle zvolené verze). Pak je možné pohodlně psát nebo pracovat na notebooku. Držák na tablet (příplatková výbava) upevněný ve středové odkládací přihrádce v horní části palubní desky se rozloží před palubní deskou a lze na něj upevnit tablety o rozměru až 11". K nabíjení je určen konektor USB (v závislosti na verzi výbavy) umístěný poblíž na palubní desce.


PODPŮRNÉ PRVKY ŘÍZENÍ A KONEKTIVITA
.

ZCELA NOVÉ v segmentu – Bezkontaktní otevírání dveří. Boční posuvné dveře (podle zvolené verze) lze bez dotyku otevřít a zavřít, což je v této kategorii exkluzivní prvek výbavy. Stačí s klíčem v kapse jen zasunout nohu pod roh zadního nárazníku a dveře, u kterých člověk stojí, se automaticky otevřou. Stejný pohyb nohy ovládá zavírání dveří a zamykání vozidla. Tato funkce slouží k usnadnění nakládky a vykládky s plnýma rukama.



ZCELA NOVÉ v segmentu – Head-up displej umožňující řidiči plně se věnovat situaci na vozovce před sebou, kdy se mu současně v zorném poli na průhledném displeji zobrazují všechny důležité jízdní informace (rychlost, údaje tempomatu nebo omezovače rychlosti, pokyny navigačního systému a výstražné upozornění na riziko srážky),

Asistent pro rozjezd ve svahu,

Systém sledování pozornosti řidiče,

Systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,

Upozornění před blížící se kolizí,

Zpětná parkovací kamera se systémem Top Rear Vision, která přenáší na dotykový displej pohled na zadní část vozu a jeho okolí snímaný shora. Jakmile se vůz během couvání přiblíží k překážce, spustí se automatický zoom, aby byl manévr snadnější.

Coffee Break Alert,

Automatické přepínání dálkových světel,

Grip Control,

Systém snímání značek s uvedením rychlosti,

Tempomat/omezovač rychlosti,

Systém sledování mrtvého úhlu.






Citroën 13.5.2020









Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar