Citroën Ë-Jumper - variabilní bez emisí
Citroën pokračuje v elektrické ofenzívě 2020 a přichází s vozem Nový ë-Jumper – 100% ëlectric. Tento úspěšný model je 3. elektrifikovaným užitkovým vozem a 6. elektrickým modelem, který značka uvedla v roce 2020 na trh.
Nový ë-Jumper kombinuje všechny vlastnosti verze se spalovacím motorem a výhody elektrického pohonu. Umožňuje velkou svobodu použití, zejména díky dojezdu až 340 km a schopnosti dobít 80 % baterie za 45 minut.
Od roku 2019 jsou všechny nové modely Citroënu dostupné ve 100% elektrické nebo plug-in hybridní verzi - cílem je, aby byla do roku 2025 celá řada elektrifikována. Od roku 2021 budou všechny užitkové vozy, a z nich odvozené osobní varianty, nabízeny ve 100% elektrické verzi. V situaci zvyšující se urbanizace je pro firemní zákazníky velkým problémem přístup do center měst a jejich zón s nulovými emisemi.
CITROËN Ë-JUMPER: 100% ELEKTRICKÝ UŽITKOVÝ VŮZ
•Na výběr jsou 2 dojezdy, u výkonnější z nich je ë-Jumper nejlepším vozem své kategorie
-200 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze L1, L2 – lithium-iontová baterie 37 kWh.
-340 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze podvozku s kabinou L2S, L3 a L4 – baterie 70 kWh.
*provizorní údaje, které musí projít homologací
Baterie od našeho partnera firmy BEDEO má záruku 8 let nebo 160 000 km, na zachování 70 % kapacity.
•Možnosti nabíjení
-Soukromé nebo veřejné nabíjení pomocí Wallbox (3,7–22 kW), a kabelu typu 3 (standardně dodávaný),
- Super rychlé nabíjení na veřejné stanici 50 kW pomocí kabelu typu 4 zabudovaného do nabíječky veřejné stanice, umožňuje nabít 80 % obou baterií za 1 hodinu.
Citroën ë-Jumper je dodáván s kabelem typu 3 o délce 8 m, který lze použít až do 22 kW.
ë-Jumper je vybaven volící pákou umožňující ovládáním chodu vpřed/vzad a také zařízením pro rekuperaci energie umožňujícím nastavení brzdného výkonu v určitých fázích. Energie se tedy rekuperuje jak při uvolnění akcelerátoru, tak při sešlápnutí brzdového pedálu.
-Výkon motoru 96 kW (120 k) / 260 Nm,
-Maximální rychlost 110 km/h (do 3,5 t) nebo 90 km/h (4,0 t),
-3 pozice řadicí páky: D (Drive), N (Neutral) a R (Reverse).
-Volný přístup do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými prahovými hodnotami emisí CO2,
-Nízké provozní náklady.
VIZUÁLNÍ ZNAKY ELEKTRICKÉ VERZE
Zvenku se elektrická verze odlišuje nabíjecí zásuvkou na levém předním blatníku, na dosah ruky řidiče, stejně jako u verze se spalovacím motorem. Monogram „ë“ je u Nového ë-Jumperu umístěn na pravých zadních dveřích a na předních blatnících.
NA PALUBĚ
Na skle vnitřního zrcátka se zobrazují užitečné elektrické informace, takže řidič na první pohled vidí:
-Úroveň nabití baterie v procentech,
-Zvolený rychlostní stupeň: Drive, Neutral, Reverse,
-Aktuální kapacitu (A) a napětí (V) baterie,
-Ukazatel „Go green“, který se zobrazí při nastartování a oznamuje, že vůz je správně nastartovaný.
VLASTNOSTI VOZU V ELEKTRICKÉM REŽIMU
Nový Citroën ë-Jumper – 100% ëlectric má všechny přednosti verze se spalovacím motorem z hlediska charakteru, rozměrů, užitečného objemu a užitečného zatížení. Elektrifikace umožňuje jeho přístup do městských center s omezeným vjezdem a poskytuje dostatečnou dobu a dojezd mezi nabíjeními. Díky příjemnému řízení a absenci hluku nabízí vynikající úroveň komfortu, absence emisí CO2 přispívá ke snižování ekologické stopy. Struktura řady je stejná jako u vozu Jumper, v nabídce je řada praktických prvků výbavy, které ocení firemní řidiči.
4 hlavní typy k dispozici v elektrické verzi
valníky s jednoduchou kabinou,
valníky s dvojitou kabinou,
podvozek s kabinou.
Velikosti
L1 (4.963 m – 37 kWh)
L2 (5.413 m – 37 kWh),
L3 (5.998 m – 70 kWh)
L4 (6.363 m – 70 kWh),
Užitečná šířka „Best In Class“ se 142 cm mezi podběhy kol a 187 cm mezi stěnami,
3 rozvory
300 cm (L1)
345 cm (L2)
403,50 cm (L3 a L4),
-
3 výšky:
225,40 cm (H1)
252,40 cm (H2)
276,40 cm (H3),
Užitečný objem:
Užitečný objem je stejný jako u vozu se spalovacím motorem. Se 17 m3 je ë-Jumper nejlepší ve své kategorii.
L1H1: 8 m3
L2H2: 11,5 m3
L3H2: 13 m3
L4H2: 15 m3
L4H3: 17 m3
Užitečné zatížení:
K řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz typu B (3,5 t) díky odečtení hmotnosti baterie, což je v tomto segmentu velkou výhodou. Užitečné zatížení 1 265 kg* (L3H2) vyhovuje většině požadavků v tomto segmentu.
Užitečné zatížení podvozku s kabinou 1 890 kg před přestavbou je na nejlepší úrovni segmentu.
Výbava
ë-Jumper nabízí profesionálům 9 podpůrných prvků řízení pro bezpečnou a klidnou jízdu.
- Active Safety Brake,
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist),
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- zpětná parkovací kamera a radar,
- automatické přepínání dálkových světel,
- snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti,
- tempomat / omezovač rychlosti,
- systém sledování mrtvého úhlu a upozornění na vozy vzadu přijíždějící zleva a zprava v okruhu 50 metrů,
- regulace rychlosti při jízdě ze svahu a intelligent traction control.
Ve voze Citroën ë-Jumper je celá řada dalších bezpečnostních prvků, objednat můžete detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag spolujezdce a boční airbagy, brzdový asistent pro kritické situace, centrální, alarm a superzamykání umožňující funkci deadlock, automatické zapnutí potkávacích světlometů, automatické spouštění stěračů, navigace a světla pro denní svícení s LED.
¨
Citroën 1.10.2020
Od roku 2019 jsou všechny nové modely Citroënu dostupné ve 100% elektrické nebo plug-in hybridní verzi - cílem je, aby byla do roku 2025 celá řada elektrifikována. Od roku 2021 budou všechny užitkové vozy, a z nich odvozené osobní varianty, nabízeny ve 100% elektrické verzi. V situaci zvyšující se urbanizace je pro firemní zákazníky velkým problémem přístup do center měst a jejich zón s nulovými emisemi.
CITROËN Ë-JUMPER: 100% ELEKTRICKÝ UŽITKOVÝ VŮZ
•Na výběr jsou 2 dojezdy, u výkonnější z nich je ë-Jumper nejlepším vozem své kategorie
-200 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze L1, L2 – lithium-iontová baterie 37 kWh.
-340 km* (norma WLTP) – k dispozici u verze podvozku s kabinou L2S, L3 a L4 – baterie 70 kWh.
*provizorní údaje, které musí projít homologací
Baterie od našeho partnera firmy BEDEO má záruku 8 let nebo 160 000 km, na zachování 70 % kapacity.
•Možnosti nabíjení
-Soukromé nebo veřejné nabíjení pomocí Wallbox (3,7–22 kW), a kabelu typu 3 (standardně dodávaný),
- Super rychlé nabíjení na veřejné stanici 50 kW pomocí kabelu typu 4 zabudovaného do nabíječky veřejné stanice, umožňuje nabít 80 % obou baterií za 1 hodinu.
Citroën ë-Jumper je dodáván s kabelem typu 3 o délce 8 m, který lze použít až do 22 kW.
Nabíjení | Wallbox 1fáz | Wallbox 3fáz | Super rychlé |
El.výkon | 7 kW | 22 kW | 50 kW |
Baterie 37 kWh | 6 h | 5 h | 1 h(0-80 %) |
Baterie 70 kWh | 12 h | 9 h | 1 h (0-80 %) |
ë-Jumper je vybaven volící pákou umožňující ovládáním chodu vpřed/vzad a také zařízením pro rekuperaci energie umožňujícím nastavení brzdného výkonu v určitých fázích. Energie se tedy rekuperuje jak při uvolnění akcelerátoru, tak při sešlápnutí brzdového pedálu.
-Výkon motoru 96 kW (120 k) / 260 Nm,
-Maximální rychlost 110 km/h (do 3,5 t) nebo 90 km/h (4,0 t),
-3 pozice řadicí páky: D (Drive), N (Neutral) a R (Reverse).
-Volný přístup do zón s regulovaným vjezdem se stanovenými prahovými hodnotami emisí CO2,
-Nízké provozní náklady.
VIZUÁLNÍ ZNAKY ELEKTRICKÉ VERZE
Zvenku se elektrická verze odlišuje nabíjecí zásuvkou na levém předním blatníku, na dosah ruky řidiče, stejně jako u verze se spalovacím motorem. Monogram „ë“ je u Nového ë-Jumperu umístěn na pravých zadních dveřích a na předních blatnících.
NA PALUBĚ
Na skle vnitřního zrcátka se zobrazují užitečné elektrické informace, takže řidič na první pohled vidí:
-Úroveň nabití baterie v procentech,
-Zvolený rychlostní stupeň: Drive, Neutral, Reverse,
-Aktuální kapacitu (A) a napětí (V) baterie,
-Ukazatel „Go green“, který se zobrazí při nastartování a oznamuje, že vůz je správně nastartovaný.
VLASTNOSTI VOZU V ELEKTRICKÉM REŽIMU
Nový Citroën ë-Jumper – 100% ëlectric má všechny přednosti verze se spalovacím motorem z hlediska charakteru, rozměrů, užitečného objemu a užitečného zatížení. Elektrifikace umožňuje jeho přístup do městských center s omezeným vjezdem a poskytuje dostatečnou dobu a dojezd mezi nabíjeními. Díky příjemnému řízení a absenci hluku nabízí vynikající úroveň komfortu, absence emisí CO2 přispívá ke snižování ekologické stopy. Struktura řady je stejná jako u vozu Jumper, v nabídce je řada praktických prvků výbavy, které ocení firemní řidiči.
4 hlavní typy k dispozici v elektrické verzi
valníky s jednoduchou kabinou,
valníky s dvojitou kabinou,
podvozek s kabinou.
Velikosti
L1 (4.963 m – 37 kWh)
L2 (5.413 m – 37 kWh),
L3 (5.998 m – 70 kWh)
L4 (6.363 m – 70 kWh),
Užitečná šířka „Best In Class“ se 142 cm mezi podběhy kol a 187 cm mezi stěnami,
3 rozvory
300 cm (L1)
345 cm (L2)
403,50 cm (L3 a L4),
-
3 výšky:
225,40 cm (H1)
252,40 cm (H2)
276,40 cm (H3),
Užitečný objem:
Užitečný objem je stejný jako u vozu se spalovacím motorem. Se 17 m3 je ë-Jumper nejlepší ve své kategorii.
L1H1: 8 m3
L2H2: 11,5 m3
L3H2: 13 m3
L4H2: 15 m3
L4H3: 17 m3
Užitečné zatížení:
K řízení čtyřtunové verze stačí řidičský průkaz typu B (3,5 t) díky odečtení hmotnosti baterie, což je v tomto segmentu velkou výhodou. Užitečné zatížení 1 265 kg* (L3H2) vyhovuje většině požadavků v tomto segmentu.
Užitečné zatížení podvozku s kabinou 1 890 kg před přestavbou je na nejlepší úrovni segmentu.
Výbava
ë-Jumper nabízí profesionálům 9 podpůrných prvků řízení pro bezpečnou a klidnou jízdu.
- Active Safety Brake,
- asistent pro rozjezd ve svahu (Hill Assist),
- systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu,
- zpětná parkovací kamera a radar,
- automatické přepínání dálkových světel,
- snímání dopravních značek a zobrazení povolené rychlosti,
- tempomat / omezovač rychlosti,
- systém sledování mrtvého úhlu a upozornění na vozy vzadu přijíždějící zleva a zprava v okruhu 50 metrů,
- regulace rychlosti při jízdě ze svahu a intelligent traction control.
Ve voze Citroën ë-Jumper je celá řada dalších bezpečnostních prvků, objednat můžete detektor stavu tlaku vzduchu v pneumatikách, airbag spolujezdce a boční airbagy, brzdový asistent pro kritické situace, centrální, alarm a superzamykání umožňující funkci deadlock, automatické zapnutí potkávacích světlometů, automatické spouštění stěračů, navigace a světla pro denní svícení s LED.
¨
Citroën 1.10.2020
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout