Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Ë-C3 - dostupný elektromobil z Trnavy

Představením čtvrté generace modelu C3 Citroën mění pravidla hry na trhu městských vozů vyráběných v Evropě. Nová C3, která je poprvé k dispozici v elektrické verzi, nabízí komfort na palubě, zážitek s elektrickým pohonem a rozsáhlou kolekci výbavy za mimořádně konkurenceschopnou cenu, vůz se vyrábí v Trnavě.

ë-C3 stojí v čele nové generace bestselleru značky Citroën, kterého se od uvedení první generace na trh v roce 2002 prodalo více než 5,6 milionu kusů. Citroën C3, který je u zákazníků velmi oblíbený, je nejprodávanějším modelem značky a tvoří 29 % objemu prodejů vozů Citroën v Evropě. V roce 2022 tvořil Citroën C3 v segmentu městských vozů v Evropě 11 %.



Citroën poprvé v segmentu městských vozů standardně vybavuje všechny verze nového modelu ë-C3 inovativním a exkluzivním systémem odpružení s dvojitými progresivními hydraulickými dorazy. odpružení Citroën Advanced Comfort® zaručuje cestujícím pohodlí na silnici díky použití progresivních hydraulických dorazů, což inženýrům umožnilo volněji nastavit odpružení nového ë-C3.
Místo mechanických dorazů jsou v každém rohu vozidla ve spojení s tlumičem a pružinou použity dva dorazy – jeden pro kompresi a druhý pro dekompresi (neboli odskok).

Oblíbený systém pracuje ve dvou stupních. Při lehké kompresi a dekompresi kontroluje pružina a tlumič společně svislé pohyby bez pomoci hydraulických dorazů. V případě velkých nárazů pružina a tlumič ve spojení s hydraulickými kompresními nebo dekompresními dorazy postupně zpomalují pohyb a zabraňují otřesům na konci zdvihu. Na rozdíl od mechanického dorazu, který absorbuje energii a část z ní uvolní v podobě nárazu, hydraulický doraz tuto energii absorbuje a rozptýlí.



KABINA „JAKO DOMA“

Prostorný interiér byl navržen s využitím jednoduchých, ale elegantních povrchů, aby cestujícím nabídl atmosféru podobnou obývacímu pokoji. Sedadla Citroën Advanced Comfort® jsou přizpůsobena vozu a jsou opatřena zesílenou pěnu pro měkký a příjemný pocit.

Dalším novým prvkem je vzhled vozu, jehož výška 157 cm poskytuje cestujícím na předních sedadlech 100 mm navíc pro vyšší pozici za volantem s větším pocitem kontroly a bezpečí. Přestože je nový ë-C3 jen o 19 mm delší a o 6 mm širší než jeho předchůdce, nabízí prostornější kabinu.

Díky modularitě zadní lavice dělené v poměru 60/40 (standardní výbava verze Max) a šířce mezi podběhy zadních kol 1015 mm lze ve voze přepravovat větší předměty a velkorysý zavazadlový prostor o objemu 310 litrů za zadními sedadly by měl stačit pro většinu nákupů.

S výškou 157 cm (bez střešních nosičů) je nový ë-C3 vyšší než jeho předchůdce, jeho vyšší světlá výška usnadňuje nastupování a vystupování a nabízí jistější jízdu přes retardéry a výmoly, s nimiž se často setkáváme při jízdě ve městě a v jeho okolí. Světlá výška vozu ë-C3 je 163 mm oproti 135 mm u předchozího modelu.


ELEKTRICKÝ POHON
Platforma, která je jako první ve skupině Stellantis orientovaná na elektromobily a umožňuje snížit náklady, využívá akumulátor LFP (lithium-železo-fosfát) s kapacitou 44 kWh, který zajišťuje dojezd téměř 320 km (v cyklu WLTP). Rychlonabíjení stejnosměrným proudem (DC) o výkonu 100 kW umožňuje dobít baterii z 20 % na 80 % kapacity za 26 minut.

Dobití z 20 % na 80 % při standardním střídavém proudu trvá při použití výkonu 7 kW přibližně 4 hodiny 10 minut, respektive 2 hodiny 50 minut, pokud je k dispozici 11 kW. Přístup k domácím i veřejným nabíjecím zařízením na střídavý proud je snadný díky standardně dodávanému kabelu Mode 3, který je ideální pro pravidelné nabíjení doma pomocí wallboxu i venku na veřejných nabíjecích stanicích. Kabel lze použít s jednofázovým wallboxem s výkonem 7,4 kW nebo třífázovým wallboxem s výkonem 11 kW.

Nový ë-C3 s motorem o výkonu 83 kW (113 k) a plně automatickou převodovkou dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za přibližně 11 sekund a dosahuje maximální rychlosti 135 km/h.

Pro ještě pohodovější zážitky na dlouhých cestách si budou majitelé navíc moci díky nové aplikaci e-ROUTES plánovat své cesty, sledovat stav nabití a úroveň nabití baterie v reálném čase a využívat kompletní online navigaci

Aplikace Citroën e-ROUTES, která byla vyvinuta speciálně pro elektromobily Citroën a řidiči slouží jako pomocník pro co nejefektivnější dynamické plánování trasy. Je neustále propojena s údaji o vozidle, sledováním dopravní situace a informacemi o dobíjecích místech na trase a zajišťuje tak optimální kontrolu nad jízdou.


C-ZEN LOUNGE

Nový ë-C3 nabízí moderní, prostornou a dobře vybavenou kabinu C-Zen Lounge, která je, jak se od Citroënu očekává, opatřena nově pojatou palubní deskou a poskytuje mimořádně vysokou úroveň komfortu.

V kabině C-Zen Lounge se řidiči a spolujezdci vpředu naskýtá čistý a ničím nerušený výhled vpřed díky velkému čelnímu sklu a široké horizontální palubní desce, která sahá od kraje ke kraji napříč vozem a je lemována pro Citroën charakteristickými vertikálními větracími otvory. Je rozdělena do dvou odlišných úrovní, nahoře jsou technické prvky a dole látkou potažená pohodlná část, pojmenovaná „Sofa Design“, protože se její tvůrci inspirovali od pohovek. Tato mírně zakřivená horizontální část dodává kokpitu útulnost a vizuální charakter a zároveň umocňuje pocit komfortu a klidu.

Skutečnou novinkou u horní úrovně přístrojové desky je absence tradičního přístrojového panelu. Nový ë-C3 poprvé nabízí nový Citroën head-up displej, který zobrazuje informace o vozidle na lesklé černé části mezi horní částí palubní desky a spodní částí čelního skla

Uprostřed palubní desky je barevná obrazovka infotainmentu o úhlopříčce 10,25 palců, která je mírně natočená směrem k řidiči,



TECHNOLOGIE PRO VĚTŠÍ KLID

Všechny technologie asistenčních systémů řízení v novém voze ë-C3 jsou navrženy tak, aby pečovaly o tělo a mysl všech cestujících, zejména řidiče:

Active Safety Brake je systém nouzového brzdění, který funguje v rychlostech od 5 do 135 km/h ve dne i v noci a pomáhá omezit zranění cestujících ve vozidle i chodců a cyklistů.


Aktivní systém varování při neúmyslném opuštění jízdního pruhu pomáhá řidiči udržovat správnou polohu ve vyznačeném jízdním pruhu.Funguje v rozmezí rychlostí 60 až 180 km/h a při použití směrovek se deaktivuje.


Varování před snížením pozornosti řidiče informuje řidiče v případě, že trajektorie vozu v jízdním pruhu není správná. Tento dvoustupňový výstražný systém nejprve detekuje výkyvy vozu a upozorní řidiče zvukovým signálem a zprávou „Jeďte opatrně“, poté vydá další výstrahu a zprávu „Nebezpečná jízda“, jakmile jsou detekovány čtyři kolísavé pohyby. Výstraha „Coffee Break“ doporučuje řidiči udělat si přestávku po 2 hodinách nepřetržité jízdy rychlostí vyšší než 65 km/h a opakuje se každou hodinu, pokud řidič přestávku neudělá.

Systém rozpoznání dopravního značení s rychlostním omezením.


Elektrická parkovací brzda (EPB)

Asistent pro rozjezd ve svahu navíc na několik sekund podrží vozidlo při sklonu větším než 3 %, aby řidiči pomohl zabránit nechtěnému pohybu.


Automatické přepínání dálkových světel


Zadní parkovací asistent 4

Zcela nový elektrický ë-C3 bude evropským zákazníkům k dispozici v rámci zjednodušené nabídky s pouze dvěma dobře vybavenými verzemi „You“ a „Max“.




K novému modelu ë-C3 s dojezdem 320 km se cca v roce 2025 přidá verze s dojezdem 200 km, díky němuž bude nový model ještě dostupnější, a to za cenu 19 990 eur.


Nový ë-C3 bude nabízen za cenu od 23 300 eur ve Francii, Německu, Belgii, Nizozemsku, Rakousku, Portugalsku, za přepočtenou cenu ve zlotých pro Polsko a za 23 300 eur plus případné registrační poplatky v Itálii a Španělsku.



Citroën 17.10.2023

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar