Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën na pekingském autosalonu

Na probíhajícím Autosalonu v Pekingu vystavuje Citroën poprvé nový model C-Elysée, zmodernizovaná verze Elysée včetně verze CNG, doplněný o modely prodávané na čínském trhu, ať vyráběné na místě nebo dovážené modely, např. Citroën prototyp C2 Kappa nebo koncept C-Cactus.

Citroën vystavuje poprvé model C-Elysée, který vycházející z verze Elysée a přináší mnoho novinek, které se projevují na stylu, kvalitě a technologii. Na pohled je vidět, že C-Elysée patří ke značce s dvojitými šípy ve znaku, příď má expresivní moderní vzhled, v linii posledních novinek. Inovovaný vzhled je doplněn novými disky kol a zadními trojrozměrnými světly. Interiér se honosí novými předními sedadly a světlými odstíny čalounění.
C-Elysée získal více než 300 vylepšení u všech částí a funkcí vozu, například brzdy byly opatřeny systémem nejnovější generace zabraňujícím zablokování kol. Může být vybaven audio systémem s funkcí Bluetooth, jukeboxem s 6 CD na hard disku a přípojkou USB. (Více v rubrice Novinky)
Nový model C-Elysée přichází posílit modelovou řadu vozů, které v Číně vyrábí Dong Feng Peugeot Citroën Automobiles (DPCA), společný podnik PSA Peugeot Citroën a jejího čínského partnera Dong Feng Motors. Tvoří ji vozy C2, Fukang, Xsara Picasso a C-Triomphe, všechny vyráběné ve Wuhanu v provincii Hubei. Řadu doplňují modely dovážené z Evropy – C4 kupé, C5 sedan a C6.


C2 Kappa

Koncept C2 Kappa vznikl ve spolupráci s nejvýznamnější značkou sportovního oblečení na čínském trhu. Prototyp navazuje na verzi C2 VTS, od níž se odlišuje specifickými prvky karoserie (přední část, nárazníky, přední i zadní světla, zadní spoiler, obložení prahu, atd.) a novou vnitřní i vnější výzdobou. Tímto konceptem chce Citrioën nejen pokračovat ve své strategii individualizace modelu C2, který se mj zúčastnil čínského mistrovství v rallye, ale otestovat reakci trhu na nové obchodní nabídky.



C-Cactus

Důmyslný koncept C-Cactus (viz Studie) rozvíjí nové pojetí automobilového designu a plní ambiciózní cíl značky, kterým je uvést na trh ekologický sedan s příjemným, atraktivním designem, hybridním pohonem a za stejnou cenu jako C4 v základní výbavě. Konstruktéři se rozhodli zavrhnout prvky, které nejsou nezbytné pro komfort, a soustředili se na technologii, styl a ekologickou výbavu. K jeho výrobě byl použit vysoký podíl recyklovaných a recyklovatelných materiálů, vyznačuje se nízkou spotřebou když s hmotností 1180 kg a hybridním pohonem HDi má spotřebu 2,9 l/100 km.

Čína: hlavní trh pro značku

Čína zaujímá z pohledu Citroënu rozhodující místo. Již před několika lety se stala pro značku nejvýznamnějším mimoevropským trhem. V roce 2007 zde prodej dosáhl 109 700 vozů. Od příchodu na místní trh v roce 1991 značka prodala přes 800 000 vozů. Dnes je zde 217 prodejců 4S ve 186 městech.

JL, 25.4.2008



Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar