Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën Jumpy nové generace v prodeji

Citroën Jumpy, který se na trhu objevil v roce 1995 a vyrobilo se ho téměř 600 000 kusů, se nyní objevuje v nové generaci s modulární platformou pro více užitečných funkcí, větší komfort a bezpečnost. Využívá nejnovější generace technologií na podporu řízení a motory.

Vůz se nabízí 3 délky (XS: 460 cm, M: 495 cm a XL: 530 cm), takže si každý uživatel může zvolit vůz podle svých potřeb a odvětví činnosti.

Nový Citroën Jumpy nabízí:

- design s ladnými moderními liniemi. Styl výrazného charakteru, který je energický a současně vzbuzuje důvěru;

- účinnou architekturu přizpůsobenou všem potřebám pro větší funkčnost, praktičnost a ergonomii. Jeho modulární platforma vzešlá z platformy EMP2 nabízí užitečné zatížení 1400 kg, objem nákladového prostoru 6,6 m3 a umožňuje táhnout až 2,5 t;

- 3 délky, vedle nejběžnějších délek 495 cm a 530 cm i verzi 460 cm, která je kompaktní a praktická. Verze XS nabízí stejně jako délky M a XL užitečné zatížení 1 400 kg a ve verzi kombi je schopná převážet 9 osob;

- výšku pouze 190 cm u verzí XS a M, díky níž se vůz dostane snadno na parkoviště, kam mají vozy tohoto segmentu často obtížný přístup;

- v tomto segmentu zcela nevídanou modularitu díky systému Moduwork. Tento systém usnadňující každodenní život umožňuje po sklopení bočního sedadla spolujezdce k přepážce uvolnit prostor s rovnou podlahou a díky velkému otvoru v přepážce nabízí užitečnou délku 400 cm. Díky otočnému stolku a držákům na tablet a telefon je navíc možné ho proměnit v mobilní kancelář;

- boční posuvné dveře s hands free ovládáním. Tyto dveře, v segmentu zcela nevídané, usnadňují nakládku a vykládku vozu, má-li uživatel ruce plné různého vybavení, balíčků nebo zboží;

- komfort pro větší pohodu těla i ducha, s příjemným interiérem, vyšší pohodlnou polohou při řízení a řadou odkládacích přihrádek. Pohodu zvyšuje i akustické zpracování na vysoké úrovni zajišťující optimální jízdní komfort;

- technologie usnadňující život, jako je Top Rear Vision pro lepší výhled při manévrování, barevné promítání informací na čelní sklo a Citroën Connect Nav s on-line 3D navigací s hlasovým ovládáním a dotykovým displejem;

- technologie zvyšující bezpečnost, mimo jiné adaptivní tempomat, Systém rozpoznání dopravního značení, Driver Attention Alert (systém varování před snížením pozornosti řidiče) a Active Safety Brake ;

- spotřebu a emise CO2 „Best in Class“ v segmentu (BlueHDi 115 S&S s manuální 6st. převodovkou: 5,1 l/100 km a 133 g CO2/km) a nízké provozní náklady díky dieselovým motorům 1,6 l a 2 l poslední generace, s výkonem od 95 k (210 Nm) u manuální převodovky po 180 k (400 Nm) u automatické převodovky EAT6;

- řadu možností karosářských úprav, takže vůz dokáže splnit potřeby všech možných řemesel, včetně zejména přestavby 4×4, kterou zkoncipovala a realizovala specializovaná firma Automobiles Dangel.







Jeho hodnotný styl může posílit příplatkový paket Look. Tato nabídka přináší firmám, které si chtějí prostřednictvím svého vozu Nový Jumpy ještě posílit svou image, tyto prvky


- přední a zadní nárazník, kliky dveří, kryty zpětných zrcátek a boční lišty v barvě karoserie,


- chromovaná maska chladiče,

- přední světelný podpis s denními světly s vertikálními LED diodami a mlhovkami.


Citroën Jumpy používá modulární platformu poslední generace vzešlou z EMP2, která byla zkoncipována přímo pro něj. Používá posílenou strukturu se specifickou novou přední a zadní nápravou. Užitečné zatížení pak může dosáhnout až 1 400 kg a váha vlečeného přívěsu může být 2,5 t.


Výsledkem jsou dvě hodnoty rozvoru (292 cm a 327 cm), ale také 2 zadní převisy (80 cm a 115 cm). Jejich kombinací vzniknou 3 délky: XS (460 cm, v tomto segmentu nevídaná hodnota) spojená s krátkým rozvorem, M (495 cm) a XL (530 cm) spojené s dlouhým rozvorem. Tato nová platforma zajišťuje kompaktní vnější rozměry a současně objem zavazadlového prostoru až 6,60 m3.


Díky kompaktnosti, která je zjevná i ve výšce vozu 190 cm, se Nový Jumpy dostane do všech míst, jako jsou suterénní parkoviště ve městech, obytných domech a obchodních centrech. Firemním zákazníkům, kteří musí být co nejblíže a co nejrychleji u zákazníků, to přináší úsporu času a zvyšuje efektivnost.

Hlavní rozměry furgonů

RozměryXSMXL
Délka460 cm495 cm530 cm
Výška190 cm190 cm193 cm
RozvorKrátkýDlouhýDlouhý
Zadní převisKrátkýKrátkýDlouhý
Max.užit.délka u podlahy332 cm367 cm402 cm
Šířka nákl.prost.mezi podběhy126 cm126 cm126 cm
Max.užiteč.objem5,1 m35,8 m36,6 m3
Max.užiteč.zatížení1 400 kg1 400 kg1 400 kg
Průměr otáčení11,30 m12,40 m12,40 m






Nový Jumpy nabízí kompletní řadu :


- furgony: v nabídce ve 3 délkách, jsou určeny především pro podnikatele, kteří potřebují velký nákladový prostor (od 4,6 do 6,6 m3). Jsou k dispozici ve 3 úrovních výbavy: Confort, Club a Business a přinášejí odpověď pro každé řemeslo.


- polocombi (prodloužená kabina): k dispozici v délce M a XL, jsou určené pro firmy, které potřebují zajistit převoz osob (maximálně 6), současně využít oddělený nákladový prostor o objemu až 5,5 m3 (se sklopenou přepážkou) a přitom mít auto se statusem užitkového vozu. V nabídce jsou dva typy: verze se sklopitelnou přepážkou a lavicí, které mohou zvětšit nákladový prostor o 1,5 m3, pokud se nevyžívají zadní sedadla, a verze s pevnou přepážkou.


- plošina s kabinou: nabízená v délce M, představuje základ pro karosářské úpravy například pro chladírenské vozy, ale také tzv. „velkoobjemové“ verze nebo jakýkoliv jiný typ přestavby.


- kombi: k dispozici ve 3 délkách, již od verze XS (460 cm) se do vozu vejde 9 osob.

Kombi je určeno spíše pro různá sdružení, volnočasová centra a státní správu, tedy pro uživatele, kteří potřebují maximum míst k sezení a co největší objem.

Citroën Jumpy nabízí:


Moduwork: díky specifické přepážce a modularitě bočního sedadla spolujezdce ve zvednuté poloze se objeví rovná podlaha. Moduwork doplněný protismykovou síťkou na straně sedadla řidiče umožňuje prodloužit délku přepravního prostoru o 116 cm. Díky tomu se kabina vozu nový Jumpy změní v mobilní kancelář, středová loketní opěrka se sníží dolů, z ní se vysune otočný stolek s přilnavou pružnou páskou, která umožní udržet věci jako notebook, tablet, atd. Další držák na telefon a tablet jsou k dispozici v rámci příslušenství;
Boční posuvné dveře s hands free ovládáním: tato funkce, která je v tomto segmentu zcela exkluzivní, umožňuje boční dveře bezdotykově otevřít a zavřít. Stačí vsunout nohu pod roh zadního nárazníku a vůz se odemkne a automaticky se otevřou boční dveře na straně, kde se nacházíte.

Stejným pohybem můžete dveře zavřít a zamknout, když se od vozu vzdálíte Tuto výhodu oceníte například v situaci, kdy máte obě ruce plné a potřebujete do vozu něco naložit nebo z něj něco vyložit;


- dvoukřídlé dveře, které se otevírají v úhlu 250°: k dispozici za příplatek u verze XL (530 cm), umožňují nezasahovat během parkování podél chodníku do vozovky. Usnadňují rovněž pohyb kolem vozu;

- sadu dřevěného obložení (příplatková výbava, tovární výbava). Nový Jumpy ve verzi furgon může být podle potřeb a oblasti činnosti každého firemního zákazníka vybaven 2 typy obložení: surovým dřevem nebo dřevem s úpravou povrchu (protiskluzovou a chráněnou hliníkovými prahovými lištami, povrch je vodotěsný a snadno omyvatelný). V nabídce jsou různé kombinace sad pro ochranu nákladového prostoru, od obložení pouze podlahy přes obložení podběhů kol po celou výšku boků.


- řadu háků pro tažné zařízení (příplatková výbava, montáž v továrně), která zahrnuje inteligentní řídící jednotku a umožňuje vlečení až 2,5 t nákladu;


- řadu otevřených nebo zavřených odkládacích přihrádek rozmístěných po celé kabině, přičemž vepředu je k dispozici spodní přihrádka před sedadlem spolujezdce se zástrčkou typu jack, zásuvkou 12 V a USB portem, dále je to odkládací přihrádka pod přední dvoumístnou lavicí pro spolujezdce, do níž je možné umístit například boty a ochrannou helmu, držáky na nápoje po obou stranách palubní desky, horní středová otevřená odkládací přihrádka a dvě velké kapsy ve dveřích, do nichž se vejde láhev o objemu 1,5 l.

Nový Citroën Jumpy nabízí bez ohledu na stav vozovky ten nejvyšší jízdní komfort, a to zejména díky nápravám, které zajišťují velkou přesnost řízení a současně vynikající tlumení. Přední posílená náprava je typu Pseudo McPherson se zkrutným stabilizátorem a vůz byl vybaven novou zadní nápravou s příčnými rameny, díky níž vůz snese užitečné zatížení 1 400 kg. Tyto nápravy mohou být spojeny s převodem 4×4 (přestavba Dangel).
Pro zajištění maximálního komfortu bez ohledu na zatížení je nový Citroën Jumpy opatřen pružinami s proměnnou tuhostí a tlumiči typu AMVAC (proměnlivé tlumení podle zatížení), což je „pasivní systém“ umožňující měnit tlumení podle světlé výšky vozu.
Nový Citroën Jumpy nabízí kromě užitečných funkcí, jako je systém hands-free přístupu a startování či boční posuvné dveře s automatickým a elektrickým ovládáním, i technologie usnadňující řízení:


- nový dotykový displej 7“, který se ve voze nový Citroën Jumpy objevuje u značky poprvé a který umožňuje ovládat všechny funkce spojené s médii, telefonováním a navigací. Je opatřen kapacitním dotykovým povrchem, jehož se stačí dotknout lehce prstem.

- funkce Mirror Screen umožňující používat naprosto bezpečně aplikace chytrého telefonu na dotykovém displeji 7″. Tato funkce funguje s technologií Apple CarPlayTM a MirrorLink®;

- Citroën Connect Nav, nový dotykový navigační 3D systém mající možnost fungovat on-line.Tato nová generace navigace se ovládá hlasem nebo přes dotykový displej 7“. Citroën Connect Nav je spojený s on-line službami, jako je služba TomTom Traffic, která přináší v reálném čase informace o provozu, umístění a cenách čerpacích stanic a parkovišť, informace o počasí a hledání místních bodů zájmu (POI). Uživatelé ocení také příplatkovou možnost oznamování nebezpečných zón, díky němuž může být řidič zrakově a zvukově během jízdy informován o oblastech, které mohou být potenciálně nebezpečné (služba nemusí být v ČR k dispozici). Citroën Connect Nav zahrnuje i funkci Mirror Screen.


systém promítání informací na čelní sklo (Head-up Display)

automatické přepínání dálkových světel

Top Rear Vision.
Díky tomuto naprosto exkluzivnímu systému může zadní kamera vysílat na 7″ displej záběry situace za vozem snímané shora v úhlu 180°. Když se vůz přiblíží k překážce, systém sám provede zoom zadní části a přesněji ukáže zbývající vzdálenost. K dispozici je taky klasická parkovací kamera se zobrazením ve vnitřním zpětném zrcátku, dále přední a zadní parkovací čidla.

Grip Control, vylepšený protiprokluzový systém optimalizující mobilitu předních kol podle typu terénu. Grip Control může být spojený s paketem Stavba (větší užitečné zatížení, zvýšení odpružení o 20 mm, ochranný kryt pod motorem), který zvyšuje pohyblivost vozu Nový Jumpy v obtížném terénu, jako jsou stavby a nezpevněné cesty.

Technologie pro větší bezpečnost
Nový Jumpy nabízí dále mj. Systém rozpoznání dopravního značení: snímání značek s omezením rychlosti a doporučení, Active Safety Brake, ultrazvukový systém sledování mrtvého úhlu, adaptivní tempomat, Collision Risk Alert (varování před rizikem srážky), Driver Attention Alert (systém varování před snížením pozornosti řidiče).
MOTORY POSLEDNÍ GENERACE
Nový Citroën Jumpy je v nabídce se 7 dieselovými motory řady BlueHDi.

- BlueHDi 95 s manuální převodovkou (70 kW, 210 Nm při 1750/min.): 5,5 l/100 km

- BlueHDi 95 S&S s robotizovanou 6st. převodovkou ETG6 (70 kW, 240 při 1750/min.): 5,2 l/100 km


- BlueHDi 115 S&S s manuální 6st. převodovkou (85 kW,300 Nm při 1750/min.): 5,1 l/100 km

- BlueHDi 120 s manuální 6st. převodovkou (90 kW,340 Nm při 2000/min.): 5,5l/100 km

- BlueHDi 120 S&S s manuální 6st. převodovkou (90 kW,340 Nm při 2000/min.): 5,3l/100 km

- BlueHDi 150 S&S s manuální 6st. převodovkou (110 kW, 370 Nm při 2000/min.): 5,3l/100 km


- BlueHDi 180 S&S s automatickou 6st. převodovkou EAT6 (130 kW,400 Nm při 2000/min.): 5,8l/100 km


Tato nová varianta modulární platformy využívá všech výhod EMP2 a umožňuje tedy zabudování dieselových motorů BlueHDi. Tyto motory poslední generace umožňují ve spojení s aerodynamickým tvarem a sníženou hmotností (úspora 100–150 kg oproti předchozí generaci) dosáhnout spotřeby paliva a emisí CO2 Best in Class v segmentu.
Kromě optimalizované spotřeby paliva přinášejí tyto motory i úsporu provozních nákladů, protože interval údržby je zde 40 000 km nebo 2 roky*.


4×4 by DANGEL

V případě Nového Jumpy může firma Automobile Dangel provést přestavbu na 4×4 u vozů s dvoulitrovým motorem a manuální převodovkou: BlueHDi 120 s manuální 6st. převodovkou, BlueHDi 120 S&S s manuální 6st. převodovkou a BlueHDi 150 S&S s manuální 6st. převodovkou.
Specifika 4 x 4
Automobile Dangel nabízí pro možnost jízdy i ve velmi špatném terénu dvě různé výšky karoserie (podle potřeb zákazníka), jedna verze je zacílená spíše na využití na silnicích v jakékoliv roční době, druhá má vyšší světlou výšku (+ 60 mm vepředu i vzadu oproti základní verzi Nového Jumpy).





Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar