Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën DS4 rozšiřuje řadu DS

Model DS4 představuje nový tvar zvýšeného čtyřdveřového kupé. Spojuje tak dynamiku, exkluzivitu a kompaktnost kupé s multifunkčností a prostorností kompaktního sedanu. Nabízí nové pocity z řízení, zejména díky své zvýšenému tvaru, panoramatickému čelnímu sklu a místu řidiče, které v sobě spojuje principy kupé a komfort sedanu.

Již první pohled na čelní stranu potvrzuje, že patří do řady DS. Umístění stylizovaných zdvojených šípů na masce chladiče, osazení loga DS na kapotu, světelné lišty viditelné ve dne i v noci, mu dodává exkluzivní charakter. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až 19“ a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spoileru.
V interiéru zaujme obepínající sedadlo řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou, které jakoby vyrůstaly z palubní desky. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což ve voze vytváří kontrastující světelnou atmosféru. Vůz je opatřen panoramatickým čelním sklem se 45° zorným úhlem směrem nahoru.
Zákazník má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“.
Je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením s elektročerpadlem, Citroën DS4 je mimoto vybaven v závislosti na motoru předními brzdovými vzduchem chlazenými kotouči velkých rozměrů (průměr 340 mm) a sériově systémy zlepšujícími úroveň brzdění (elektronický rozdělovač brzdného účinku EBD, brzdový asistent pro kritické situace EBA) a systémy pro zachování zvolené dráhy (ABS, elektronický stabilizační systém), což jsou záruky optimální kontroly nad vozidlem i v nejnáročnějších situacích.
Při uvedení na trh je vybaven dvěma vznětovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi zážehovými motory, vyvinuté ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a nový THP 200 k. Tato poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1,6 l, poskytuje výkon 147 kW a točivý moment 275 Nm při 1700/min. Všechny motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.
Od uvedení na trh je vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110 k. Originalita systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, systému Stop&Start s reverzibilním alternátorem druhé generace a systém e-booster, umožňující okamžité nastartování motoru (0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru umožňující rekuperaci energie.
S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 nesporně kompaktním vozem. Konstruktéři chtěli usnadnit přístup na zadní sedadla, a proto jej vybavili zadními dveřmi, které dokonale zapadají do stylu celého vozu. Objeví se až poté, co dojde k aktivaci kliky zabudované do rámu dveří.
Další předností z hlediska multifunkčnosti a prostornosti je zavazadlový prostor o objemu 370 litrů a je na úrovni tradičního hatchbacku.
Ve voze najdeme řadu individuálně nastavitelných prvků výbavy, které přesahují běžný průměr. Řidič si může vybrat mezi 4 kategoriemi polyfonních zvuků (Classic, Crystal symphony, Jungle fantasy, Urban rythmik), které zvukově doprovázejí zapnutí bočních blikačů nebo slouží jako zvukové výstrahy. Všechny ovladače nutné k řízení a k nastavení komfortních funkcí, které řidič běžně používá, jsou na dosah, aniž by řidič musel pouštět volant. Přední mlhovky jsopu vybaveny funkcí se statickým osvětlením křižovatek. Přisvětlují vnitřek zatáček a tím zvyšují výhled v zatáčkách a na křižovatkách do úhlu 75° napravo nebo nalevo od vozu. Spouští se automaticky po zapnutí směrovky nebo po natočení volantu do úhlu 60°;
Systém sledování mrtvého úhlu funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/h. Pomocí piktogramu ve zpětných zrcátcích upozorňuje řidiče na přítomnost jiného auta v mrtvém úhlu, to znamená v oblasti, která sahá přibližně 5 m za zadní nárazník a zahrnuje prostor 3,5 m kolem boku auta.
Programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu umožňuje (po zastavení) nastavit několik rychlostí.


Zážehové motory
Typ1.6 VTI1.6 THP/15516.6 THP/200
Objem159815981598
Výkon88(120)/6000115(156)/6000147(200)/5500-6800
Toč.moment160/4250240/1400-4000275/1700-4500
Rychlost193214235
Zrychlení10,89,07,9
Spotřeba8,3/5,9/6,29,0/5,1/6,58,4/5,2/6,4



Vznětové motory
Typ1.6 HDI2.0 HDi
Objem15601997
Výkon82(112)/3600120(163)/3750
Toč.moment270/1750340/200-3000
Rychlost190212
Zrychlení11,38,6
Spotřeba5,9/4,0/4,76,6/4,3/5,1




Pozn: objem – cm³, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) – l/100 km



Příklady cen
TypCenaVýbava
1.6 Vti459 900 KčDesign
1.6 THP654 900 KčSport
1.6 HDi509 900 KčDesign
2.0 HDi629 900 KčStyle




JL, 27.5.2011

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar