Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën DS4 - další skvost z řady DS

Ve druhém čtvrtletí příštího roku bude uveden na trh další model řady DS, který se ve světové premiéře představí na pařížském autosalonu. Je novým důkazem kreativní technologie značky. Nový tvar v sobě spojuje dynamiku a exkluzivitu s kompaktností a multifunkčností.

S délkou 427 cm, šířkou 181 cm a výškou 153 cm je Citroën DS4 kompaktním vozem se třemi plnohodnotnými místy vzadu, přístupnými nenápadnými dveřmi, které dokonale splývají s celým vozem. Další předností je zavazadlový prostor objemu více než 370 litrů, tedy na úrovni hatchbacku.
Citroën DS4 je stylovým výtvorem, jehož autoři se inspirovali nejpůvabnějšími a nejžádoucnějšími vozy a vytvořili novou koncepci automobilu. Již první pohled na příď potvrzuje, že patří do řady DS. Pro profil vozu jsou charakteristické výrazné podběhy kol zdůrazňující velká až 19“ kola a korunuje ho protáhlá střecha zasahující do propracovaného spoileru.
Z kabiny vyzařuje stejně jako z exteriéru síla, dynamika a elegance: zaujme perfektní vedení sedadla řidiče a budíky opatřené chromovanou lištou. Kabině dominuje panoramatické čelní sklo, které pokračuje tmavým stropem, což vytváří kontrastující světelnou atmosféru.
Zákazník má k dispozici na výběr pět kombinací kůže, aby si mohl sedadla svého vozu přizpůsobit vlastnímu vkusu. V nabídce nechybí ani dvoubarevná verze. V luxusní verzi výbavy je v Citroënu DS4 použita plnohodnotná kůže i na palubní desce, dveřních panelech a předních sedadlech, vše ve verzi „Bracelet“.
Vůz je vybaven přední nápravou typu pseudo-McPherson, zadní nápravou s deformovatelnou příčkou a hydraulickým řízením. V závislosti na motoru má vpředu vnitřně chlazené kotoučové brzdy (průměr 340 mm). Už v základu najdeme ABS s EBD i brzdový asistent pro kritické situace EBA.
Nový model řady DS bude při svém uvedení na trh vybaven dvěma vznětovými motory splňujícími normu Euro V, do nichž jsou sériově montovány filtry pevných částic: HDi 110 (k dispozici ve verzi e-HDi) a HDi 160 a třemi zážehovými motory, které rovněž splňují normu Euro V a byly vyvinuty ve spolupráci s BMW: VTi 120, THP 155 a nový THP 200 k. Poslední verze, vyvinutá na základě motoru 1.6, poskytuje výkon 147 kW, točivý moment 275 Nm při 1700/min. Všechny motory jsou spojeny s šestistupňovými převodovkami, které jsou buď manuální nebo manuální pilotované.
Citroën DS4 je od uvedení na trh vybaven mikrohybridní technologií e-HDi u motoru HDi 110k. Originalita systému vyplývá z kombinace několika technologií: motoru HDi, systému Stop&Start, reverzibilním alternátorem druhé generace a systémem e-booster (umožňuje okamžité nastartování motoru 0,4 s), systému elektronického řízení alternátoru pro rekuperaci energie.
Citroën DS4 je vybaven mj. funkcí Citroën eTouch. Jde o systém, který automaticky nebo na popud cestujících spouští lokalizované nouzové a asistenční volání, které je (v některých zemích) k dispozici zdarma 24 hodin denně. Přední mlhovky mají funkci přisvícení do zatáček. Systém sledování mrtvého úhlu funguje na stejném principu jako parkovací asistent, používá 4 ultrazvuková čidla a je aktivní při rychlostech od 12 do 140 km/h.


JL, 31.8.2010

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Prague Car Festival
Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2025 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar