Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C5 Aircross Hybrid - první plug-in hybrid

Citroën spouští elektroofenzívu a představuje nový 5 Aircross Hybrid, „Silent Urban Vehicle“ třídy ë-Comfort. Vůz nabízí dojezd v elektrickém režimu 50 km a spotřebu 1,7 l / 100 km v cyklu WLTP. Představuje novou etapu přechodu značky Citroën na nové zdroje energií.

Nový C5 Aircross Hybrid je prvním zástupcem elektrické ofenzívy, rep.prvním hybridním plug-in modelem Citroën, jejímž cílem je nabízet do roku 2025 u všech svých modelů 100% elektrické verze. V roce 2020 Citroën přejde na rozšířenou modelovou nabídku, kdy budou vedle výkonných spalovacích motorů k dispozici i 100% elektrické a hybridní plug-in verze.
Stejně jako verze se spalovacím motorem má výrazný a odvážný charakter. Jde o typicky robustní SUV, které nabízí rovněž pokročilé možnosti individualizace se speciálně navrženými prvky zdůrazňujícími hybridní režim řízení.

Kryt zásuvky na levém boku karoserie v symetrické poloze ke krytu palivové nádrže na pravé straně je snadno přístupný a dokonale zapadá do vnějšího stylu vozu.
Světlá a útulná kabina si zachovává pohodlí, ale současně se objevuje několik specifických detailů.

Vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou má čistý design bez rámečku pro větší eleganci a výraznější technologický vzhled plug-in hybridu. Doplňuje ho indikátor jízdy ve 100% elektrickém režimu. Jakmile vůz jede v elektrickém režimu, rozsvítí se pod vnitřním zpětným zrcátkem modrá kontrolka viditelná zvenku, takže vozidlo může být v provozu identifikováno jako vůz jedoucí v režimu ZEV. Díky tomuto specifickému rysu mají řidiči snadnější přístup do zón s omezeným provozem v městských centrech.

Napravo od automatické převodovky je do středové konzoly zabudován volič režimů, který řidiči nabízí možnost volit mezi několika režimy jízdy a kombinovat tak spalovací a elektrický motor, nebo je používat zvlášť: režim Electric (ZEV) pro tichou a plynulou jízdu, Hybrid pro všestrannost a účinnost, Sport pro dynamiku. Ve výchozím nastavení probíhá přepínání mezi elektrickým a spalovacím motorem automaticky v závislosti na úrovni nabití baterie a požadavku řidiče.

Digitální 12,3" přístroj a 8" středový dotykový tablet s kapacitním displejem používají novou grafiku, která posiluje exkluzivní vzhled této hybridní plug-in verze a podtrhuje hybridní plug-in technologii kombinující to nejlepší z režimu se spalovacím a elektrickým motorem. Tato grafika zobrazuje v reálném čase a velmi srozumitelně jízdní režim vozu.
Hybridní verze umožní ujet v režimu s nulovými emisemi (ZEV) 50 km, což je dojezd v elektrickém režimu, který je vhodný pro většinu běžných denních cest uživatelů, rychlostí až 135 km/h. 100% elektrický režim přináší řidiči značnou úsporou provozních nákladů.
Specifická funkce v rozhraní dotykové obrazovky ë-Save umožňuje řidiči naplánovat cesty včetně využití rezervy elektrické energie (10 km, 20 km nebo plná baterie) kdykoliv během cesty, zejména pokud ho čeká přejezd městské zóny, ať už během cesty, nebo na jejím konci.
A pro stále větší klid se na 70 % nabíjecí kapacity baterie vztahuje záruka na 8 let nebo do ujetí 160 000 km.

C5 Aircross Hybrid kombinuje ë-Comfort s veškerými komfortními funkcemi verzí se spalovacím motorem. V režimu ZEV je dosaženo vyššího akustického komfortu a ticho na palubě neruší žádné vibrace. Díky vrstveným sklům předních oken, které jsou součástí sériové výbavy nového SUV C5 Aircross Hybrid, se posádka cítí ještě více jako v bavlnce, pohodlně chráněna před ruchem vnějšího světa.

C5 Aircross Hybrid je vybaven tlumiči s progresivními hydraulickými dorazy®, si dokáže zkrotit všechny možné překážky, v klidu a bez námahy.

V hybridní verzi je vůz vybaven víceramennou zadní nápravou, která je zárukou účinného a bezpečného chování a zajišťuje vynikající stabilitu bez ohledu na vnější podmínky.
Pocit komfortu na palubě se odvíjí rovněž od sedadel. Cestující pohodlně usazení na sedadlech Advanced Comfort si užívají výjimečného pohodlí sedadla, které jsou charakteristickým znakem kabin vozů Citroën:

Samostatná zadní sedadla stejné velikosti, která podélně posuvná, sklopná a odnímatelná, zůstávají i v hybridní verzi jednou ze specifik C5 Aicross v tomto segmentu. Výjimečná modularita interiéru byla zachována a objem zavazadlového prostoru zůstává díky důvtipnému uložení baterie pod kabinou. Zavazadlový prostor má objem od 460 do 600 litrů v závislosti na poloze sedadel a je tedy největší v segmentu hybridních C-SUV. Díky kloubově uchycené podlaze zavazadlového prostoru pro snadné uložení nabíjecího zařízení nabízí nové SUV C5 Aircross Hybrid po sklopení zadních sedadel rovnou podlahu, nákladová délka pak činí 190 cm a je tedy přesně stejná jako u verze se spalovacím motorem. Díky tomuto důmyslnému spojení jde o nejpohodlnější a nejvariabinější hybridní SUV ve svém segmentu.

Citroën C5 Aircross nabízí širokou škálu špičkových podpůrných prvků řízení – celkem 20 technologií zvyšujících komfort na palubě a bezpečnost a usnadňujících řízení bez ohledu na vnější podmínky. Jde zejména o Highway Driver Assist, systém autonomního řízení 2. stupně, vhodný zejména do přetíženého městského provozu a na dálnice, který umožňuje řidiči částečně předat řízení samotnému vozu, jeho jedinou povinností je dál sledovat provoz na silnici.

Motorizace je mimořádně výkonná a za všech okolností dynamická díky kombinaci benzínového motoru PureTech 180, který splňuje nejnovější emisní normu Euro 6, a elektrického motoru 80 kW umístěného mezi benzínovým motorem a elektrifikovanou převodovkou ë-EAT8. Baterie elektrického motoru o výkonu 13,2 kWh je vysokonapěťová lithium-iontová baterie 200 V. V hybridním režimu oba motory spojují své síly, aby poskytly kombinovaný výkon 225k přenášený na přední nápravu, kontrolovanou spotřebu paliva a větší potěšení z jízdy. Točivý moment 320 Nm je k dispozici nepřetržitě. Benzínový motor je vybaven startovacím alternátorem, který zaručuje okamžité a tiché nastartování motoru.

Rychlá elektrifikovaná automatická převodovka ë-EAT8 je modernější verzí převodovky EAT8 s optimalizovaným řazením převodů díky vícekotoučové mokré spojce, která zvyšuje plynulost a potěšení z jízdy, s okamžitou dostupností točivého momentu 320 Nm. Je opatřená funkcí Brake, která vozu umožňuje zpomalovat bez sešlápnutí brzdového pedálu, aby se zvýšil dojezd v režimu s nulovými emisemi (ZEV). Tento systém umožňuje rekuperaci energie dostupné během brzdicí a zpomalovací fáze, na rozdíl od verzí s benzínovým motorem. Částečně se tak dobíjí baterie a zvyšuje se dojezd v elektrickém režimu.


OPTIMALIZOVANÁ DOBA NABÍJENÍ

Došlo k optimalizaci doby nabíjení: pomocí klasické domácí zásuvky se baterie nabije přes noc, od 4 hodin (zásuvka Green'up™ Legrand 14 A) do 7 hodin (standardní zásuvka). Pomocí Wall Boxu 32 A, který lze zakoupit nebo si ho pronajmout, a nabíječky 7,4 kW, jež je součástí volitelné výbavy, se baterie dobíjí rychleji, a to za méně než 2 hodiny.
Řidič má k dispozici speciální režim na 12,3" digitálním přístroji, kde si může zobrazit jednotlivé prvky související s hybridním režimem: měřič výkonu, ukazatel nabití baterie a množství benzínu v nádrži, dojezd v elektrickém a benzínovém režimu, diagramy toku energie. Když se vozidlo nabíjí, zobrazuje se na přístroji zbývající doba nabíjení do dosažení plného nabití (v hodinách a minutách), rekuperovaný dojezd v elektrickém režimu (v km), míra nabití baterie (v %) a rychlost nabíjení baterie (v km/h).



Citroën 22.11.2019

Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar