Citroën C4 - první informace
Nový Citroën staví stejně jako C5 v roce 2008 a C3 v roce 2009 na know-how značky v oblasti inovací a technologií a jeho cílem je dosáhnout oživení hlavní modelové řady. Do konce roku tak posílí hlavní modelovou řadu značky
Od počátku je k dispozici mikrohybridní verze e-HDi se systémem Stop&Start poslední generace, kterou doplňuje Citroën v předpremiéře o pneumatiky Michelin ENERGYTM Saver šetřící spotřebu paliva a snižující emise CO2. Díky inteligentní koncepci se podařilo snížit hmotnost a přitom zajistit pozitivní pocit bezpečí.
Je vybaven pohodlnými sedadly s elektricky nastavitelným bederním nastavením a masážní funkcí u předních sedadel. K příjemnému pocitu přispívá i možnost osobního přizpůsobení (barvy na sdruženém přístroji, polyfonní zvuky, intenzita klimatizace).
Rozměry zůstaly kompaktní, což je základním kritériem tohoto segmentu: délka 433 cm (+ 5 cm), šířka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Zavazadlový prostor, který je ve své kategorii největší (408 l).
Z nového Citroënu C4 čiší dojem robustnosti a stability, díky vyváženým proporcím a karoserii umístěné co nejblíže kolům. Dokonalé zpracování ploch, přední deflektor a zadní černý spoiler jsou výsledkem snahy o dosažení optimální aerodynamiky. K lepšímu tvaru přispívají i chromované prvky, propracovaný design světlometů a tvar ráfků kol s diamantovým výbrusem.
Nový C4 je kromě známých a uznávaných technologií jako je pilotovaná manuální převodovka, asistent pro rozjezd do svahu, elektrická parkovací brzda, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, bixenonové samonatáčecí světlomety nebo měření volného místa k parkování vybaven novými prvky výbavy, které u tohoto segmentu nejsou běžné:
systém sledování mrtvého úhlu,
programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu (možnost uložení několika nastavení rychlosti)
přední mlhovky se statickým osvětlením křižovatek
zásuvka 230 V šikovně uložená v horní středové konzole
pohodlná sedadla s el. bederním nastavením a masážní funkcí pro řidiče a spolucestujícího vpředu
Kreativní technologie Citroënu se projevuje i v nové moderní službě Citroën eTouch. Majitel vozu má tak k dispozici celou řadu služeb jako je lokalizované nouzové a asistenční volání, které je v některých zemích k dispozici zdarma 24 hodin denně prostřednictvím zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah
Snížení hmotnosti, kterého bylo dosaženo i přes nárůst rozměrů a zvýšení funkcí sedanu díky využití nových technologií jako je laserové svařování. Poprvé jsou v Evropě u některých verzí pneumatiky Michelin ENERGYTM Saver s nízkým valivým odporem, kdy došlo ke snížení emisí CO2 o více než 5 g/km a spotřeby paliva o 0,2 l / 100 km. Použití 15 % zelených materiálů (disky kol z recyklovaného polyamidu, uchycení větrací mřížky z recyklovaného polypropylenu,…), aktuálně nejlepší výkon ve skupině PSA.
JL, 3.6.201
Je vybaven pohodlnými sedadly s elektricky nastavitelným bederním nastavením a masážní funkcí u předních sedadel. K příjemnému pocitu přispívá i možnost osobního přizpůsobení (barvy na sdruženém přístroji, polyfonní zvuky, intenzita klimatizace).
Rozměry zůstaly kompaktní, což je základním kritériem tohoto segmentu: délka 433 cm (+ 5 cm), šířka 179 cm (+ 2 cm) a výška 149 cm (+ 3 cm). Zavazadlový prostor, který je ve své kategorii největší (408 l).
Z nového Citroënu C4 čiší dojem robustnosti a stability, díky vyváženým proporcím a karoserii umístěné co nejblíže kolům. Dokonalé zpracování ploch, přední deflektor a zadní černý spoiler jsou výsledkem snahy o dosažení optimální aerodynamiky. K lepšímu tvaru přispívají i chromované prvky, propracovaný design světlometů a tvar ráfků kol s diamantovým výbrusem.
Nový C4 je kromě známých a uznávaných technologií jako je pilotovaná manuální převodovka, asistent pro rozjezd do svahu, elektrická parkovací brzda, varování před neúmyslným překročením dělicí čáry, bixenonové samonatáčecí světlomety nebo měření volného místa k parkování vybaven novými prvky výbavy, které u tohoto segmentu nejsou běžné:
systém sledování mrtvého úhlu,
programovatelný omezovač rychlosti – tempomatu (možnost uložení několika nastavení rychlosti)
přední mlhovky se statickým osvětlením křižovatek
zásuvka 230 V šikovně uložená v horní středové konzole
pohodlná sedadla s el. bederním nastavením a masážní funkcí pro řidiče a spolucestujícího vpředu
Kreativní technologie Citroënu se projevuje i v nové moderní službě Citroën eTouch. Majitel vozu má tak k dispozici celou řadu služeb jako je lokalizované nouzové a asistenční volání, které je v některých zemích k dispozici zdarma 24 hodin denně prostřednictvím zabudované SIM karty. Tato služba zajistí v případě nehody nebo poruchy přesné určení polohy vozu a rychlý zásah
Snížení hmotnosti, kterého bylo dosaženo i přes nárůst rozměrů a zvýšení funkcí sedanu díky využití nových technologií jako je laserové svařování. Poprvé jsou v Evropě u některých verzí pneumatiky Michelin ENERGYTM Saver s nízkým valivým odporem, kdy došlo ke snížení emisí CO2 o více než 5 g/km a spotřeby paliva o 0,2 l / 100 km. Použití 15 % zelených materiálů (disky kol z recyklovaného polyamidu, uchycení větrací mřížky z recyklovaného polypropylenu,…), aktuálně nejlepší výkon ve skupině PSA.
JL, 3.6.201
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout











