Citroën C4 Picasso s mikrohybridní technologií e-HDI
Obě varianty kompaktního C4 Picasso a Grand C4 Picasso se přizpůsobují nové image značky a získávají mikrohybridní technologii e-HDi, která kombinuje systém Stop&Start druhé generace s pilotovanou manuální převodovkou a motor HDi 110 FAP.
Při svém uvedení na trh se tyto modely setkaly s obchodním úspěchem, neboť se jich prodalo téměř 650 000 kusů a nyní prošly určitou úpravou, která se týká jak stylu, tak motorizace. K oběma vozům může zákazník obdržet i balíček služeb Citroën eTouch, zahrnující tísňové a asistenční volání, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving.
Z hlediska stylu se objevuje mnoho novinek, které mají posílit eleganci obou vozů. Příplatková nabídka Black Top u C4 Picasso, kterou tvoří šest variant odstínů karoserie, jež doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Jedinečný přední nárazník převzatý od pětimístného modelu C4 Picasso má pod světlomety zabudované LED diody, fungující ve dne i v noci. Nové je také čalounění sedaček a dveřních panelů u verze výbavy Exclusive.
Mikrohybridní technologie e-HDi
Nový systém e-HDi je spojen s motorem HDi 110 FAP a pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou BMP6. Tato mikrohybridní technologie využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven alternátorem/startérem nebo reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon zařízení se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě a dosahuje 2,2 kW. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než s běžným startérem. Hluk byl potlačen použitím řemene místo ozubeného převodu u tradičního startéru. Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.
Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru.
Toto zařízení zvyšuje předávání energie za účelem zlepšení kapacity opětovného nastartování, až do teplot -5 °C. Dále podporuje palubní síť s naprostou jistotou o množství energie, kterou si odebírá startér, umožňující udržet funkce světlometů, stěračů nebo i autorádia. Nechybí funkce optimalizace dobíjení akumulátoru a vytváření přebytečné kapacity pomocí rekuperace energie po uvolnění pedálu akcelerátoru a při zpomalování, s lehkým navýšením brzdění motorem.
Modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso jsou dále vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování.
Spotřeba nafty je ve smíšeném režimu 4,8 l/100 km u C4 Picasso (5,0 l u Grand C4 Picasso). Ve městě může snížení spotřeby a emisí CO2 dosáhnout až 15 %.
Služba Citroën eTouch je nyní k dispozici pro vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso a sestává se z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCITROËN na Internetu. Systém je vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě. Tísňové volání zkracuje dobu do zásahu složek záchranného systému, ať už je vozidlo obětí nehody, nebo jen svědkem. Obě služby jsou bezplatné a jsou k dispozici nepřetržitě.
JL, 4.1.2011
Z hlediska stylu se objevuje mnoho novinek, které mají posílit eleganci obou vozů. Příplatková nabídka Black Top u C4 Picasso, kterou tvoří šest variant odstínů karoserie, jež doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Jedinečný přední nárazník převzatý od pětimístného modelu C4 Picasso má pod světlomety zabudované LED diody, fungující ve dne i v noci. Nové je také čalounění sedaček a dveřních panelů u verze výbavy Exclusive.
Mikrohybridní technologie e-HDi
Nový systém e-HDi je spojen s motorem HDi 110 FAP a pilotovanou manuální šestistupňovou převodovkou BMP6. Tato mikrohybridní technologie využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven alternátorem/startérem nebo reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon zařízení se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě a dosahuje 2,2 kW. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než s běžným startérem. Hluk byl potlačen použitím řemene místo ozubeného převodu u tradičního startéru. Absence vibrací při startování i uvedení motoru do pohotovostního režimu je důsledkem použití dvojitého setrvačníku, utěsnění dávkovače vzduchu a rychlejšího dosažení volnoběžných otáček.
Pomocné palubní zařízení e-booster umožňuje zesílit elektrické napájení alternátoru pomocí přebytečné kapacity, připojované dočasně do série k akumulátoru.
Toto zařízení zvyšuje předávání energie za účelem zlepšení kapacity opětovného nastartování, až do teplot -5 °C. Dále podporuje palubní síť s naprostou jistotou o množství energie, kterou si odebírá startér, umožňující udržet funkce světlometů, stěračů nebo i autorádia. Nechybí funkce optimalizace dobíjení akumulátoru a vytváření přebytečné kapacity pomocí rekuperace energie po uvolnění pedálu akcelerátoru a při zpomalování, s lehkým navýšením brzdění motorem.
Modely C4 Picasso a Grand C4 Picasso jsou dále vybaveny utěsněným akumulátorem, který vydrží až 600 000 cyklů opětovného startování.
Spotřeba nafty je ve smíšeném režimu 4,8 l/100 km u C4 Picasso (5,0 l u Grand C4 Picasso). Ve městě může snížení spotřeby a emisí CO2 dosáhnout až 15 %.
Služba Citroën eTouch je nyní k dispozici pro vozy C4 Picasso a Grand C4 Picasso a sestává se z řady dílčích služeb zahrnujících tísňové a asistenční volání s lokalizací, virtuální servisní knížku a službu Eco Driving, která je k dispozici v nabídce MyCITROËN na Internetu. Systém je vybaven modulem GPS a SIM kartou, která nevyžaduje smlouvu na telefonní služby, bez časového omezení. Na palubní desce jsou dvě tlačítka, jedno s nápisem SOS, které slouží pro tísňová volání (k volání může rovněž dojít automaticky v případě nárazu), druhé s logem dvou šípů slouží pro volání asistenční službě. Tísňové volání zkracuje dobu do zásahu složek záchranného systému, ať už je vozidlo obětí nehody, nebo jen svědkem. Obě služby jsou bezplatné a jsou k dispozici nepřetržitě.
JL, 4.1.2011
Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout









