Autokaleidoskop

Denně aktualizovaný magazín ze světa automobilů, veteránů, automobilového sportu a cestování

Citroën C4 Picasso na český trh

V těchto dnech byl na český trh oficiálně uvedena nový generace CITROËNU C4 Picasso, přičemž ta první se setkala s nesporným úspěchem. Vůz nabízí svým uživatelům celou škálu vlastností a funkcí, díky nimž se stane referencí v segmentu kompaktních MPV.

Citroen C4 Picasso je k dispozici s širokou nabídkou zížehových a vznětových motorů, které přinášejí velkou radost z řízení a současně jsou úsporné a šetrné k životnímu prostředí. Oba zážehové motory, které jsou v nabídce C4 Picasso, jsou výsledkem spolupráce s BMW Group®. C4 Picasso bude již letos na podzim splňovat budoucí normu Euro 6, která bude od září 2014 pro nové typy aut a o rok později pro všechny prodávané vozy. Prvním motorem, který tuto normu splňuje, bude HDi 150. Technologie zvolená pro zpracování emisí oxidů dusíku spočívá v přidání dalšího katalyzátoru hned před filtr pevných částic. Jde o systém selektivní katalytické redukce SCR (Selective Catalytic Reduction). Tato technologie vyžaduje přidání nádrže na AdBlue® o objemu 17 litrů. Toto množství je dostatečné k tomu, aby SCR fungoval bez přidání kapaliny v době mezi dvěmi údržbami.


Mikrohybridní technologie e-HDi
Využívá funkci Stop&Start druhé generace. Systém je vybaven reverzibilním alternátorem s optimalizovanými výkony. Výkon zařízení se zvýšil o 70 % oproti předchozí variantě a dosahuje 2,2 kW. K rychlému a spolehlivému nastartování dojde během 400 ms, což je o polovinu rychleji než s běžným startérem. 


Do všech verzí se montuje Intelligent Traction Control,protiprokluzový systém, jenž je účinnější než tradiční systémy. Je neustále v pohotovostním režimu, funguje samostatně a pomáhá řidiči především na zasněžených a zledovatělých cestách. Díky řízenému prokluzování hnacích kol může řidič pokračovat v jízdě ve většině případů, kdy by zůstal dřív zablokovaný, světlá výška vozu usnadňuje jízdu ve vysokém sněhu. Systém sice nedosahuje účinnost vozu s pohonem všech 4 kol, ale většinu zákazníků uspokojí.


Platforma EMP2 ve světové premiéře
Nová platforma EMP2, tzn.Efficient Modular Platform 2, kterou vyvinula skupina PSA Peugeot Citroën, bude poprvé použita u nového C4 Picasso. Tuto platformu, která představuje přibližně 60 % výrobní ceny vozu, tvoří podvozek, nápravový systém s brzdovým systémem a posilovačem řízení, motor, převodovka a převody,elektrický a elektronický systém.
Na platformu je možné namontovat řadu karoserií z různých segmentů a může se přizpůsobit jednotlivým světovým trhům. Platforma s jednotným předním blokem může být doplněna různými zadními bloky (krátkými nebo dlouhými), nízkým nebo vysokým místem řidiče, různými typy zadní nápravy a konečně různými generacemi motorů.


Tato modularita umožní vytvořit různé kombinace na základě:
4 šířek předního rozchodu,
5 rozvorů,
2 kombinací místa řidiče a větrání,
2 struktur zadní nápravy,
„zadních jednotek“, které umožňují vytvořit krátké nebo dlouhé verze s 5 nebo 7 místy a možnost zabudovat zadní nápravu typu elektrického hybridu,


Celková hmotnost platformy se oproti předchozí generaci snížila o 70 kg.
C4 Picasso s přední nápravou typu pseudo-McPherson a zadní nápravou s vlečenými rameny přebírá schéma od předchozí verze, ale současně optimalizuje každou svou část pro větší komfort, jízdní vlastnosti a bezpečnost.
Díky snížení výšky karoserie (4 cm oproti první generaci), zmenšení celkové hmotnosti (140 kg, z toho 70 kg díky nové platformě) a pevnějšímu nastavení odpružení (pružiny, tlumiče) se dosáhlo zmenšení příčného kymácení a přitom se zachoval komfort odpružení.
Většina verzí je vybavena předními vzduchem chlazenými kotouči o rozměrech 283 x 26 mm, s výjimkou motorů HDi 150 a THP 155, které mají větší rozměry (304 x 28 mm), jež lépe vyhovují jejich větším výkonům.Rozměry zadních kotoučů se mění stejným způsobem, u běžných motorů mají rozměry 268 x 12 mm, u motorů HDi 150 a THP 155 jsou jejich rozměry 290 x 12 mm.
Nové C4 Picasso je oproti předchozí generaci se stejným motorem o přibližně 140 kg lehčí, což představuje úsporu o přibližně 10 %. Na snížení hmotnosti se z poloviny podílí nová platforma EMP2, z poloviny zbytek vozu.


Zobrazení času mezi průjezdem dvou vozidel
Tato funkce využívá radar zabudovaný do přední části vozu (radar současně využívá aktivní tempomat a systém varování před rizikem kolize). Přispívá k aktivní bezpečnosti tím, že pomáhá řidiči dodržovat dostatečnou bezpečnou vzdálenost za vozem vpředu. Funkce zobrazuje hodnoty času mezi průjezdem dvou vozidel v rozsahu 0,5 – 3 s. Systém funguje v  70 – 150 km/hod., ale zůstává aktivní při zpomalení až do 45 km/hod.


Varování před rizikem kolize
Radar zabudovaný do přední části vozu varuje řidiče v případě, že je jeho vůz příliš blízko vozu před ním. Tato výstraha funguje od 30 km/h. Systém využívá 3 úrovně varování, prvním je zpráva na displeji, druhé varování je vizuální a zvukové, třetí spočívá v přitažení bezpečnostního pásu.


Sledování mrtvého úhlu
Systém funguje na obou stranách vozu, pomocí 4 čidel zabudovaných do všech 4 „rohů“ vozu a je schopen zjistit přítomnost vozu, motorky či kola, které se nacházejí do 3,5 m kolem boku auta, což přibližně odpovídá šířce jízdního pruhu, a až do vzdálenosti 5 metrů za zadní nárazník.


Varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu s kamerou
Tento systém nové generace sleduje pomocí digitální kamery v horní části čelního skla silnici před vozem. Systém sleduje silnici jen několik metrů vpředu, je rychlejší a může lépe sledovat plné nebo přerušované čáry na vozovce. Pokud vůz vyjede z jízdního pruhu, systém řidiče varuje. Systém, který lze odpojit, je aktivní nad 80 km/h, funguje ve dne i v noci. Pokud dojde k vyjetí z pruhu bez spuštění směrového světla, je řidič varován vibrací bezpečnostního pásu.


Nechybí ani signalizace podhuštění, automatické přepínání dálkových světel, aktivní bezpečnostní pásy, přisvícení do zatáček a samonatáčecí bixenonové světlomety, aktivní tempomat, Park assist, Asistent pro rozjezd do svahu, ukazatel řazení rychlostních stupňů, elektrická parkovací brzda atd.
Sedmipalcový dotykový tablet, který je v nabídce všech verzí, umožňuje výrazně snížit počet ovladačů na palubní desce.Tablet má 7 citlivých tlačítek zabudovaných kolem dokola, jež zajišťují přímý přístup k hlavním funkcím vozu.


Vision 360 °
Vision 360° je systém umožňující zobrazit všechny předměty a překážky nacházející se v okolí vozu a usnadnit tak manévry s vozem. Zabraňuje nárazu do těchto překážek, zejména pokud na ně není zevnitř vidět. Obraz zobrazovaný na displeji s vysokým rozlišením na palubní desce přenášejí 4 kamery rozmístěné kolem vozu. Jedna je zabudovaná v přední části, další vzadu nad registrační značkou. A konečně 2 ostatní jsou zabudované ve spodní části vnějších zpětných zrcátek. Díky nim je výhled panoramatický.Pokud je funkce aktivní, zobrazuje se pohled až do rychlosti 15 km/hod. Funkce se vypne při rychlosti nad 30 km/hod.


Sedadla s elektrickým ovládáním a masážní funkcí 
Pro zvýšení komfortu mají cestující na předních sedadlech k dispozici funkci masáž se 3 úrovněmi masírování.Sedadlo Relax spolucestujícího vpředu přináší další komfort. Nabízí větší místo pro nohy, což je velmi příjemné zejména při dlouhých cestách. Ovládání je elektrické a umožňuje zvolit nejlepší komfortní polohu z celé řady možností.
Vůz je kromě tradiční zásuvky typu jack, USB zásuvky (2 ks) a zásuvky 12 V vybaven i zásuvkou na 230 V, která je zabudovaná do přední středové loketní opěrky a umožňuje zapojení elektrického přístroje s výkonem do 120 W. Díky výřezu na boku opěrky je možné nechat opěrku zavřenou a přitom je zde místo pro elektrický kabel. Zásuvku může sloužit pro nabití notebooku, fotoaparátu nebo při zastavení i pro použití elektrického holicího strojku.


Panoramatické čelní sklo
Vůz přináší díky svému panoramatickému čelnímu sklu do interiéru výjimečné prosvětlení. Když je sluneční clona v maximálně zasunuté poloze, je zorný úhel směrem nahoru 45°, což poskytuje pozoruhodný výhled. Řidič i spolujezdec mají k dispozici vlastní pevnou clonu, aby se chránili před případně příliš silným světlem. Po přesunutí clony do krajní přední polohy je čelní sklo klasické velikosti.

Zadní světla s LED diodami

Zadní světla s LED diodami, které se již objevily u několika konceptů (Revolte, Survolt a Tubik) a před nedávnem i na voze DS3, dodávají vozu velmi specifický vzhled. Je ho dosaženo díky vnitřnímu zrcadlu, které opakuje obraz světla do nekonečna.


V České republice je nový Citroën C4 Picasso nabízen se dvěma benzínovými a se dvěma dieselovými motorizacemi (včetně verze e-HDi s technologií Stop & Start). Nechybí nabídka pilotované převodovky ETG6. Rekordmanem v úsporné jízdě je motor 1.6 e-HDi 90 ETG6 Airdream se spotřebou pouze 3,8l/100km ve smíšeném provozu a emisemi CO2 98g/km.
Zákazníci mohou vybírat ze čtyř úrovní výbavy:

Attraction, která má ve standardu dvouzónovou klimatizaci, audiosystém s MP3, hands free startování vozu, čelní, boční a hlavové airbagy, ESP a ABS, ITC (intelligent Traction Control), automatickou elektrickou parkovací brzdu, 7“ dotykový displej, Connecting box, el. ovládaná okna předních a zadních dveří, programovatelný tempomat a omezovač rychlosti a kožený volant.

Tendance, která je obohacena o automatickou klimatizací s nezávislou regulací levé a pravé strany, automatické rozsvěcení světel, automatické stěrače s dešťovým senzorem a přední mlhové světlomety.

Intensive, která nabízí navíc handsfree přístup a startování vozu, zadní parkovací asistent a parkovací kameru, panoramatickou obrazovku 12“ HD a navigační systém, elektricky sklopná vnější zrcátka a modularitu zadních sedadel.

Exclusive, který je dovybaven o přední parkovací asistent, 17“ hliníkové disky kol, Park Assist, aktivní tempomat, zásuvka 230V, Pack Lounge, masážní fukci sedadel a elektrické ovládání víka zavazadlového prostoru.


Zážehové motory


Typ1.6 VTi1.6 THP
Objem15981598
Výkon88(120)/6000115(156)/5800
Toč.moment160/4250240/1400-4000
Rychlost187209
Zrychlení12,39,0
Spotřeba8,5/4,9/6,38,2/4,8/6,0



Vznětové motory
Typ1.6 HDI/901.6 HDI/115
Objem15601560
Výkon68(92)/400084(115)/3500
Toč.moment230/1750270/1400-4000
Rychlost173189
Zrychlení12,912,3
Spotřeba4,8/3,8/4,24,4/3,7/4,0




Pozn. Objem – ccm, výkon – kW(k)/min, točivý moment – Nm/min, rychlost – km/h, zrychlení 0-100 km/h (s), spotřeba (město/mimo město/kombin.) - l/100 km



Příklady cen
1.6 VTiAttraction399 00 Kč
1.6 HD/90ƖAttraction439 900 Kč
1.6 VTiTendance464 900 Kč
1.6 e-HDiTendance489 900 Kč
1.6 THP 115Exclusive569 900 Kč
1.6 e-HDI 115Exclusive619 900 Kč








Líbil se vám článek? Zalinkujte jej!
Tisknout


Adus s.r.o.

RSS feed
Mapa webu
Validátor
© 2024 Autokaleidoskop.cz Všechna práva vyhrazena.
Partneři: Auto ESA - váš spolehlivý autobazar